Julius

FebruarLykke18

Andre møte med forumet
Hei hei alle kommende foreldre, og dere som allerede er

Vi undrer, hvis den lille blir en gutt kan vi tenke oss å kalle han Julius. Vi synes navnet er kult, ikke brukt opp og liker tonen i det.

Det eneste er at vår generasjon forbinder jo navnet med Julius i dyreparken.. Hva tenker dere om navnet?

Vi er begge super sosiale, prater mye og merkes godt der vi er. Barnet blir nok ikke sjenert. Skulle Julius bli en merkelapp er det ikke andre barn jeg er redd for, men vi vet jo at mobbing egentlig kommer fra foreldre/ voksne i mange tilfeller, barn plukker fort opp.

Barnet skal jo en dag i barnehage/ skole. Hva om barnehagelærere og lærere setter en merkelapp på han?

Vi vet vi ikke burde bry oss, men det gjelder jo barnet som skal bli vårt, så det går dessverre ikke. Blir veldig glad for ærlige tilbakemeldinger

Takk☀️
 
Jeg tenker automatisk på Julius i dyreparken ja, men det er uansett opp til dere:)
 
Jeg syntes navnet er kult! Kjenner ei med en sønn som heter det. Tenkte på Julius i dyrehagen den første tiden, men ikke nå. :) Liker dere navnet så kjør på!! :D
 
Jeg tenker også apekatten Julius. Tenker at hvis dere allerede er bekymret for merkelapp på ungen, så ville jeg valgt et annet navn.
 
Stilig navn, man kan like gjerne assosiere Kasper, jesper og Jonathan med røvere [emoji5]
 
Som Tamara sier, assosiasjoner vi har til visse navn forsvinner fort når vi blir kjent med barnet. Det er viktig å huske at babyen må leve med navnet hele sitt liv (vi vurderte Mio men så ikke for oss en voksen mann med det navnet), men Julius tror jeg kommer til å gå helt fint [emoji5]
 
Back
Topp