Juli-mammenes fødselstråd

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Juli-mammenes fødselstråd sleepingbaby.jpg

Hvis alle kopierer disse punktene og lager et eget innlegg som dere fyller ut så blir dette oversiktlig.
Det skal kun være ren informasjon i denne tråden, ingen kommentarer og gratulasjoner.
Gratulasjoner lager vi egen tråd for etterhvert som fødslene er i gang.
Om noen ikke kan legge ut informasjonen her selv så send meg en mld så gjør jeg det for dere.
(Lånt inspirasjon fra juni-forumet sin tråd opprettet av Tumle)


Nick:
Fødselsdato:
Termin:
Kjønn:
Barnets navn:
Klokkeslett:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Fødselshistorie:
Bilde:
 
Nick: En-skatt
Fødselsdato: 04.06.
Termin: 03.07. (han ble født 36+1)
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Isak
Klokkeslett: 02.52.
Vekt: 2616
Lengde: 48
Hodeomkrets: 34
Fødselshistorie: Vaginal fødsel, startet med vannavgang, varte i 12-13 timer

:binkybaby :binkybaby :binkybaby :binkybaby :binkybaby
 
Nick: Charieo
Fødselsdato: 14.05 (født 34+0)
Termin: 28.06
Kjønn: Jenter
Barnets navn: Julie og Vilde
Klokkeslett: 09:42 og 09:51
Vekt: 1688g og 1859g
Lengde: 42cm og 44cm
Hodeomkrets: 30,5cm og 31,5cm
Fødselshistorie: Kom av seg selv letter at jeg hadde blitt strippet kvelden før. Skulle egentlig bli satt i gang pga svangerskapsforgiftning, men rakk ikke det :) Jentene trengte litt pustehjelp noen dager, og vi var på sykehuset i 3,5 uke før de hadde lært seg på spise godt :)
 
Nick: jece85
Fødselsdato: 23.06.13
Termin:01.07.13 ( tror nok denne var nærmere min egen termin 20.juni)

Kjønn:gutt
Barnets navn: Olander
Klokkeslett: 23.43
Vekt:4230
Lengde:52
Fødselshistorie: se egen..
 
Nick:Roni
Fødselsdato: 14.06
Termin: 07.07 (født 37+0)
Kjønn: Gutt
Barnets navn:Casper
Klokkeslett:18.38
Vekt: 3315 gram
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Fødselshistorie: Vaginal fødsel,startet med blødning natt til 14.06 klokken 03.30,vannet ble tatt av jordmor 16.00 og Casper så dagens lys 18.38:):)
 
Nick:Bruker214cvi
Fødselsdato:06.06.13(uke 34+4)
Termin:16.07.13
Kjønn:Jente
Barnets navn:Maja
Klokkeslett:19.03
Vekt:2116
Lengde:45
Hodeomkrets:32
Fødselshistorie:Vannet gikk kl 14.00 og vi kom til sykehuset ca kl 16.00. Hadde bare "svake rier" frem til kl 17-17.30 ca, da begynte de å merkes litt:) Deretter gikk det superfort og hun var ute kl 19.03. Fantastisk opplevelse!:)
Bilde:
 
Nick: sjokkabolla
Fødselsdato: 21.06.13
Termin: 05.07.13
Kjønn: jente
Barnets navn: Lillesøster enn så lenge.. :)
Klokkeslett:12.30
Vekt: 3360
Lengde: 48
Hodeomkrets: 35
Fødselshistorie:
Torsdag 20.06 nøyaktig kl 07.00 gikk vannet. Dvs.. det begynte å renne. (rant hele dagen) Ringte føden. De spurte om barnet lå med hodet ned og hvilken uke jeg var i. Hoden lå ned og jeg var 38+1. Da fikk jeg beskjed om å komme på kontroll kl 17.00 den ettermiddagen dersom ingenting skjedde før.
Ingenting skjedde.. ikke en kynner eller ri. Så jeg var innstilt på å bli satt igang dagen etter (etter 24 timer) akkurat som sist fødsel. MEN i heisen på sykehuset kom min første ri.. Og deretter kom de med 15 min mellomrom uten pause. Dette ble registrert på sparketesten jeg tok og de ønsket meg tilbake etter det de trodde ville ta noen timer. Dette var noen superhyggelige jordmødre. De forklarte at dersom ingenting skjedde, så ville de i morgen tidlig ta seg godt av meg, jeg kunne få akkupunktur og det jeg ville og de gledet seg sånn til å ta i mot meg!! Jeg ble veldig trygg og håpet nesten at jeg skulle få vente til neste morgen.
Riene tok seg opp i løpet av kvelden.. de kom med 5-10 minutters mellomrom og hadde skikkelige tak. Jeg pustet og stønnet meg igjennom hver eneste en!! Kl.22 sa jeg til min mann at når klokka er 24.00 er nok vi på sykehuset, for dette gjør veldig vondt!
Kl 24.00 ringte jeg føden. Fortalte at jeg hadde vondt og at riene kom med 5-10 min. mellomrom. Fikk beskjed av en frekk polakk at jeg skulle ta meg en paracett og legge meg. Hvis det ble verre, kunne jeg komme opp. Hormonell som jeg var/er, ble jeg drit sur av en slik kommentar og ble sta som en geit på at hun IKKE skulle ta imot mitt barn. Så da satt/ lå/ gikk jeg gjennom hele natten med 5 min mellom hvert helvette og nektet å reise opp på sykehuset. Tok paracett, men kunne sikkert tømt en eske uten å merke det!! Kl. 06.00 vekte jeg mannen (som sovnet i 2-3 tiden) og sa at NÅ må vi gå.. Jeg gråt og var helt totalt utslitt!!! Fikk noen rier i bilen. Det var det verste.. fytti katta! kl 06.30 ankom vi sykehuset og nytt vaktskifte. Der sto den fantastiske jordmora å tok i mot meg. Hva vil du ha?? sa hun. EPIDURAL og søvn sa jeg. Hun ville sjekke modning. Jeg sa at det trenger du ikke, det er 2 cm livmorhals og jeg er moden. sånn er det hver gang jeg føder, og det skjer ikke noe mer før jeg får epidural. Jordmora flirte, sjekket meg, og flirte igjen. Ja, du har nok rett. Du er en av de som motarbeider riene dine og trenger noe å slappe av med, slik at kroppen får jobbe. JEPP, sa jeg. Gi meg en dose klyster og epidural, så er jeg klar. Hun knipset med fingrene, og der var epiduralen.. Johoo!!! Vi ble enige om å sette en litt sterkt dose, men en dose som varte i ca 1 time. Hun slukket lyset og sa; nå får du 3 kvarter pause, så kommer jeg inn å setter drypp på deg. Og slik ble det. Riene stoppet pga epiduralen, men trengte bare ett puff av dryppet, så kjørte det på selv etterpå. Da var det rett opp i 10 cm åpning på 10 min. Denne gangen fikk jeg ikke lov å presse. (pga jeg er operert etter revning tidligere og det ble bestemt at jeg skulle klippes uansett) Jeg måtte puste dypt, sparke ifra, og presse forsiktig.. Slik kom babyen veldig sakte ut.. Hun sa til meg at hvis du gjør som jeg sier, får du ikke en skramme. Hvis du presser, klipper jeg deg!! hihi.. jeg var lydig som en hund som siklet på godbiten sin og gjorde som hun sa. Etter 20 min kansje...? kom lille prinsessen vår ut. Mor og far trodde nesten ikke sine egne øyner når det kom en jente. Men det er vi selvfølgelig veldig veldig glad for.. Og uten en skramme takker jeg jordmor for å bremse meg i pressingen.

Bilde:
 
Nick: MartineM
Fødselsdato: 20.06.2013
Termin: 28.07.2013
Kjønn: gutt
Barnets navn: Caspian
Klokkeslett: 02:28
Vekt: 2590
Lengde: 46
Hodeomkrets: 32
Fødselshistorie: vannet gikk hjemme tidlig onsdag, ble lagt inn på ahus med beskjed om at de ville sette meg igang etter 3 dager, men lillegutt hadde ikke tid til å vente og kom natt til torsdag. Ante ikke at jeg var i fødsel før jordmor sa det . Tok bare 1time fra riene(som jeg merket) kom til han var ute, samboer kom akkurat til jeg begynte å presse, han kjørte nok fort, for ringte han kl 01:34 da hadde jeg 6-7 cm åpning. Alt gikk veldig fort, ingen smertelindring og trengte ikke å sy :) sykehuset har skrevet aktiv fødsel 2 timer, men var litt under 2 ;)
Bilde:[/quote]


termin 28 juli ♥
 

Vedlegg

  • 1372888402562.jpg
    1372888402562.jpg
    52,2 KB · Visninger: 123
Nick: Amahel
Fødselsdato: 03.07.2013
Termin: 10.07.2013
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Charlie Alexander ❤
Klokkeslett: 14:15
Vekt: 4000 gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35,5 cm
Fødselshistorie:
Det hele begynte om morgen kl 05:30 da jeg oppdaget blodig slim på papiret. Tenkte egentlig ikke så mye mer på det der og da annet enn at dette må vel være deler av denne slimproppen jeg har hørt så mye om.
Gikk og la meg igjen, men fikk ikke sove. Hadde hele natten hatt så vondt i ryggen på grunn av støvsuging og rydding dagen før.
Kl 06:00 gikk jeg på do igjen, og der kom resten av slimproppen. Samtidig kjente jeg også sammentrekningene allerede da med ca 2-3 min mellomrom og de varte i ca 1-2 min.
Slik fortsatte det, og jeg fant ut at jeg like godt kunne stå opp. Jeg hadde jo ikke pakket sykehusbagen eller noe. Men tok det likevel med ro da jeg tenkte det kunne jo være maserier eller slike falske rier. Det kunne jo ikke være ekte når de startet med å være så tette med en gang.
Jeg satte på kaffe og gikk i dusjen, tenkte at om det skulle skje i dag så var det greit å møte på føden nydusja hvertfall ;)
Mannen stod opp i 8-9 tiden, og jeg fortalte at det kanskje var noe på gang.
Noe som egentlig passet dårlig da vi hadde planer om selskap og kino siden eldste i hus fylte 16 år denne dagen :p
Sammentrekningene ble vondere og vondere, men holdt seg like tette.
Vi fant da ut at vi burde vekke eldste og gi han presangene og gratulere han med dagen da vi burde ta turen på føden.
Mannen og snuppa kjørte ut og handlet en muffin og noe mat.
Innen de kom tilbake så orket ikke jeg mat på grunn av kvalme etter riene.
Vi spaserte til sykehuset ca kl 11:00, ble sjekket og fikk beskjed at jeg hadde 4 cm åpning og var i fødsel. :)
Vi fikk ringt pappa og gitt beskjed så han kunne se til ungene når han var ferdig på jobb.
Og ringt ungene selvfølgelig.
Fikk klyster så vi skulle få skikkelig gang på riene og få tømt tarmen.
Ca kl 11:30 fikk vi tildelt fødestue. Den jeg ønsket med badekar var opptatt, så jeg fikk klare meg uten enn så lenge.
Det viste seg å gå veldig fort her så jeg rakk aldri å få badekar/vannfødsel. Men lystgassen var en god erstatning :)
Vannet gikk under en rie og jordmor ville ha meg i senga for en sjekk, og jeg tenkte det var greit å få en hvil.
Mye likt som med snuppa så begynte det å skje ting fort med en gang jeg la meg nedpå for å hvile litt. (Gikk/stod med prekestolen hele tiden etter vi fikk tildelt fødestue)
Hadde da 8 cm åpning og det gikk fort til full åpning og pressrier.
Jordmor ba meg ligge litt på høyre side for å hjelpe han med å vri seg ut, og det hjalp godt kan du si. Etter kort tid var han på god vei ut.
La meg på rygg igjen og fikk godt tak både med armer og bein, og på bare noe få press var prinsen ute kl 14:15 ❤

Bilde:
prinsen.jpg


❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤
 
Nick: Huleboer
Fødselsdato: 5/7-2013
Termin:8/7-3013
Kjønn: pike
Barnets navn: Alma
Klokkeslett: 02.35
Vekt: 2966 gr
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 34,5 cm
Fødselshistorie: Ble strippet 1. Juli som resulterte i sterke kynnere utover kvelden før det ga seg. Ble strippet på nytt igjen 3. Juli som resulterte i at slimproppen gikk natt til 4. Juli. Halvtime etterpå startet riene som ikke hadde lenger pause enn 12 min, men i hovedsak mellom 4-8 min. Etter 24 intense timer ble hun endelig født. Hun tok puppen med en gang og er et lite matvrak :pImageUploadedByBV Forum1373027075.100685.jpg
Bilde:


Født ei perfekt frøken 5. juli, med termin 8. Juli :)
 
Nick: Løvesnuppa
Fødselsdato: 04.07.2013
Termin: 14.07.2013
Kjønn: Jente
Barnets navn: Vi må bare bestemme oss først... :)
Klokkeslett: 12.23
Vekt: 3820 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Fødselshistorie: Jeg våknet i 3-tiden om natten og måtte opp og tisse. Hadde litt vondt i magen, og tenkte at det kunne være rier. Jeg greide ikke å sovne igjen, til det var jeg for spent. Tiden gikk, og riene var ganske svake, og ble mer og mer uregelmessige. I 6-tiden la jeg meg igjen, og fikk sove mellom riene som da hadde dabbet av og kom bare hvert kvarter. I 8-tiden sto jeg opp, riene kom litt hyppigere, men fremdeles ikke så sterke og ikke særlig regelmessige. Dermed tenkte jeg at vi hadde all verdens tid, og så for meg å dra til sykehuset på ettermiddagen en gang.

I 10-tiden gikk jeg i dusjen, og fikk noen sterkere rier. Fra halv elleve ble de skikkelig sterke, og jeg satt bare i sofaen uten å få til noe som helst. I 11-tiden sa jeg til mannen "drit i senga, vi drar til sykehuset" (vi hadde egentlig planlagt å skru sammen sprinkelsenga før vi dro). Jeg er glad vi har kort vei, for fy så vondt det var! Mannen satte meg av ved akuttingangen og trillet meg inn i rullestol før han gikk for å parkere.

Klokken 11.37 ble jeg satt på CTG-registrering og hadde noen heftige veer. Ikke lenge etter kom en jordmor inn, kikket på kurvene og sa at nå går vi og finner oss en fødestue. Idet jeg reiste meg gikk vannet, og jeg kreket meg bortover gangen til fødestuen, følte meg ikke mye elegant. Innenfor døren så jeg en prekestol og klamret meg fast til den en stund før jeg så dodøren og kom på at jeg egentlig skulle tisse før jeg dro hjemmefra. Jeg satte meg ned, men fikk ikke ut en dråpe. Jordmoren ropte at jeg måtte komme til sengen hvis jeg fikk trykketrang, og jeg tenkte at jeg likegodt kunne legge meg nedpå litt, for riene var så vonde. Vel nede i fødesenga fikk jeg beskjed om å vente med å trykke, for jordmoren hadde ikke fått på seg hanskene enda. Hæ? tenkte jeg, jeg skal vel ikke føde nå? Jeg har jo akkurat lagt meg! I neste øyeblikk startet pressriene, jeg hadde full åpning og måtte bare presse på. Lettere sjokkert over hvor fort det gikk, tok det ikke så mange pressriene før babyen var ute med et vræl klokken 12.23, og jeg fikk henne på brystet med en gang. Herlig!

Det gikk mye fortere enn jeg noen gang kunne drømt om, jeg innser det nå at vi kunne risikert å ikke rukket frem til sykehuset. Jeg rakk ikke engang å ringe føden før vi dro, alt skjedde så fort.
 
Nick: Majalis
Fødselsdato: 11.juni
Termin: 17.Juli
Kjønn: Gutt
Klokkeslett: 09:30
Vekt: 2440g
Lengde: 44cm
Hodeomkrets: 33cm
Fødselshistorie:
Bilde[/quote]
 
Nick: bruker71ca
Fødselsdato: 4.juli
Termin: 2.juli
Kjønn: Jente
Klokkeslett: 21.13
Vekt: 3190 gram
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Fødselshistorie:
Bilde:


Mamma til verdens fineste snuppe ♥♥♥
 
Nick:-Blomsterpiken
Fødselsdato: 2 juli
Termin: 10 juli
Kjønn: Jente
Barnets navn: Ingen navn ennda
Klokkeslett: 02.05
Vekt: 3780 gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36cm
Fødselshistorie:
Bilde:
 
Nick:JuliBolle
Fødselsdato:5 juli
Termin:8 juli
Kjønn:Gutt
Barnets navn: Jonatan
Klokkeslett: 20.38
Vekt: 3640
Lengde:52
Hodeomkrets: 34
Fødselshistorie:Kjapt og brutalt!! Etter 1,5 t på klinikken var gullet ute :)
Bilde:
 
Nick: *** Lykkelig***
Fødselsdato: 13.07.2013
Termin: 20.07.2013
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Emre ❤
Klokkeslett: 01.10
Vekt: 3490 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Fødselshistorie: Fredag 12 juli gikk dagen med til shopping og Cafe besøk. Eg hadde funnet meg til rette med at lillebror kommer når han er klar, og hadde ordnet barnevakt til lørdag 13 for å vaske og rydde huset. Fra i 14 tiden ca maste eg litt om at babyen presset sånn på i dag, både utover og nedover. Etterhvert som timene gikk ble det mer og mer nedpress, og eg måtte ofte på do - hvor eg registrerte at det vr rett og slett vondt å tisse.
Da shopping var ferdig, og eg var vell hjemme i sofaen 16.30 la eg merke til at det var faktisk litt ubehagelige kynnere eg hadde. De ble vondere, og eg begynte etter hver å ta tiden på de, låg på 2-3 minutters mellomrom og varighet på 30-50 sekunder. I halv 7 tiden ringte eg føden, og fikk lov å komme inn til sjekk. Var på fødeni 20 tiden, men ble som forventet sendt hjem med 3 cm åpning.
Hjemme begynte eg å rydde og ordne siste rest til lillebror, det satte sakene skikkelig i gang. I 22.30 tiden kjente eg noe som vrei seg i magen, og det begynte å komme en del blodig slim - plutselig var riene så vonde at vi for til føden igjen kl 23.00. 3 cm åpning fremdeles, men fikk fødestue pga smertene. Eg gav beskjed med det samme at eg ville ha epidural (all ære til de som føder uten epidural), og i mellom tiden fikk eg lysgass - kan vell si det sånn at samboeren har mange morsomme filmklipp fra fødselen ;)
Ved midnatt kom anestesi legen, et troll av ei kjerring. !!! på dette tidsrommet kom riene non stop, og det var helt jævlig. legen maste om at det var for seint med epiduralen, og eg skrek NEI !!! Jordmor sjekket og åpningen var 5 cm. I det legen har satt epiduralen kjenner eg at det presser overalt. På så kort tid (5 min kanskje) så var det full åpning og eg var i pressrier, begynte kl 00.20. syke smerter, og overbevisst om at det gikk rett vest så la eg all min kraft i å presse.. Men det måtte et lite klipp til for å få ut lillebror, noe som da gav meg 4 sting innvendih og 4 sting utvendig :(
Jordmora var fantastisk, og anestesilegen hadde rett, det var for seint med epidural :p
Nå nytes tiden på barsel med besøk fra samboer og storesøster. Vil hjem, men lille sliter med å få tak i venstre pupp :(
Er ellers veldig veldig forelsket i det nye familiemedldmmet ❤❤❤
Bilde
 
Nick: T2R
Fødselsdato: 26.06.2013
Termin: 09.07.2013
Kjønn: Gutt
Barnets navn:Karl
Klokkeslett: 13:18
Vekt: 3385 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Fødselshistorie: Spontan vaginal fødsel ble fødselen beskrevet som.. så en kan si det slik at når jordmor sjekket hvor stor åpningen var for første gang, så var det full åpning og pressriene startet! Så ca 40 min etter sjekken kom gutten til verden. Hadde en lang førstegangsfødsel, så trodde dette også skulle ta tid... men NEI! Så fikk lettere panikk da pressriene startet..Fødselen startet med vannavgang, og når riene først tok seg opp gikk det fort men det var jammen smertefullt! Litt stolt av å ikke brukt smertelindring, men hadde planlagt epidural som sist.. Ære være den hærlige svenske jordmoren!!! Hadde ikke klart det uten.. føles iallefall slik! :) Kort fortalt!
 
Nick: Mortil3stk(tidligere mortil2stk)
Fødselsdato: 07.07.2013
Termin: 04.07.2013
Kjønn: Jente
Barnets navn: Kaja
Klokkeslett: 01.55
Vekt: 3380g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 33

Fødselshistorie:


Jeg var innlagt på observasjonsposten på KK i Bergen 2 uker før termin, siden jeg er hjerteoperert og vetla lå i seteleie.
Etter et langt opphold på kk begynte endelig noe å skje lørdag 06.07 !! Jeg hadde mistanke tidlig på dagen, da formen var dårlig og jeg orket ingenting. I sekstida på kvelden hadde jeg regelmessige kynnere, tok en ctg-måling.. JM sa at det kunne være starten på noe..men var ikke sterke nok "kynnere". Rundt sju fikk jeg vondt i ryggen og kynnerene ga seg ikke..jeg tok en varm dusj...men det hjalp ikke.. Snakket med JM igjen, sa jeg var sikker på at det var i gang..hun ville ta en sjekk før hun gikk av vakt sa hun..rundt klokken 21.00.. Jeg varslet min kjære, som måtte kjøre 3.5 time til Bergen:) Klokken 21.00 ble jeg sjekket for åpning.. JM ble vedig stresset når hun oppdaget det var 4 cm åpning..hentet enda en JM for å få sjekket og hun "kjente" det samme. Det ble bestilt føderom til meg..fikk beskjed om at jeg måtte vente litt siden de måtte "vaske fødestua".. Mange som vil føde i juli..så det var ganske fullt på føden.. Jaja..Klokken 23.00 fikk jeg inn:) Møtte en fantastisk Jordmor med en herlig utstråling.. snakket med legen som forklarte meg hva som ble gjort under setefødsel og hva som kunne skje..hun virket ganske fersk..så jeg ble litt skeptisk.. Jeg fikk epidural og glad når den var i gang..redd jeg ikke rakk den.. ! Riene ble sterkere og sterkere.. JM ba meg ringe mann min å høre hvor han var...jeg ringte og han var en halv time unna.. Jeg pusta letta ut når jeg hørte stemmen hans i gangen og JM var i ekstase:) Jeg synes ikke epiduralen hadde noe særlig virkning og jeg hadde forferdelig vond..endelig gikk vannet..da ble det bedre.. Etter flere forsøk fikk legen satt en "sonde" på rumpa til vetla for å måle hjertelyden.. Legen fant ut at føttene kom til å komme først, sa at det kan ta litt tid før hun kommer "ned".. JM sa at riene er sterke..så dette går fint.. Rar følelse å kjenne bena sprelle seg nedover;) Plutselig var det 3 leger og 2 jordmødre i rommet...Ble glad når jeg fikk klarsignal til å presse! Jeg følte meg veldig trygg da hun ene legen bare sto og observerte og sa at det her går så fint.. Denne babyen fikser det selv! Noen få press så var hun ute..Uten hjelp eller hjelpemiddel..helt fantastisk følelse å få henne på magen.. Jeg var så glad for at det gikk så lett.. hun kom klokken 01.55 :) JM klemte både meg og sambo når alt var over :) For en dame :) Hun har mye av æren for at fødselen ble fin og at jeg klarte å holde meg rolig.. Legen sa at jeg var heldig som fikk en så lett setefødsel og fikk kun en liten rift :)
 
Nick: *Julimamma2013*
Fødselsdato:13.07.2013
Termin: 21.07.2013
Kjønn: gutt
Barnets navn: ikke bestemt
Klokkeslett: 17.35
Vekt: 3110 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 34,5 cm
Fødselshistorie: Vannet gikk 0500 på fredagen. Gikk hele dagen med uregelmessige rier som tok seg opp. På kvelden var det 3 min mellom riene og de var veldig vonde, så vi dro til sykehuset. Etter en lang sjekk, viste det seg at det bare var to cm og riene var ikke effektive nok... Dro derfor hjem med smertestillende for å sove. På lørdagen hadde riene dabbet av, men skulle uansett settes igang grunnet vannavgang. Jeg hadde fortsatt bare to cm og fikk drypp kl 1220. Etter tre timer var det ingen framgang på tross av sterke og kraftige rier. På det tidspunktet var jeg helt utmattet og ba om epidural. Det ble vaktbytte, og den nye jordmoren fikk meg opp og vi sto og "vugget" fram og tilbake. Da hun sjekket meg hadde jeg gått fra to cm til full åpning på under en time, og epiduralen hadde bare virket i noen minutter. Pressingen tok lang tid, men var ikke så vond. Måtte klippes og fikk to sting.
Bilde:
 

Vedlegg

  • DSC_0134.jpg
    DSC_0134.jpg
    956,2 KB · Visninger: 61
Back
Topp