juletre

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
For første gang skal jeg kjøpe juletre og jeg føler meg helt forvirret.

Hvilke type tre bør man velge? Og hvilke type juletrefot? Hvor mange lys?

Min mor prøver å overbevise meg om at falskt tre er best men jeg føler at litt av poenget med ett tre er at det er ekte. Men for all del, kan være jeg endrer mening etter å ha prøvd ekte i år.

Men jeg altså helt forvirret og jeg har ingenting så alt må kjøpes. Så alle tips mottas med stor takk :)
 
Edelgran ! Drysser mindre, er penere ! :)

Juletrefot får du kjøpt på plantasjen, der har dem også lys ;)
 
Jeg har alltid edelgran!!

Vi har en selvjusterende juletrefot, noe som er supert så lenge stammen er rimelig rett!

Har en boks med store lys som jeg fester på greinene oppover :) Vil egentlig ha små, men ikke kommet meg til å bytte ennå :)

Vil også anbefale matte under treet hvis ikke det er selvsagt :) Vil ihvertfall samle opp noe av det lille som bøsser! Og husk avklimatisering og vanning :)
 
Edelgran pleier vi å ha. Juletrefot får du kjøpt over alt nå. Coop, europris osv. Juletrematte må du ha for det er så koselig :) Kjøpte min på bohus. Har både store og små lys på treet.

Jeg ordner alltid dette selv siden mannen stort sett er borte i jula. Det er ganske greit å få det på fot, men kan være greit med en hjelpende hånd om du har noen. Husk å start på midten av lysremsa når du setter den på, ellers risikerer du å må gjøre det om igjen da kontakten har en tendens med å ikke være der den skal når du er ferdig :D Selvopplevd :D
I år har jeg kjøpt kunstig tre :eek: Har sagt jeg aldri skal ha det i hus, men fant et som var veldig naturtro så da slo jeg til. Kosta mer enn jeg hadde tenkt så jeg er spent på hvordan det blir.
 
Back
Topp