[Julestemningskalenderen 2023] - 13- Desember - Lucia

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
*Da er vi allerede komemt til 13. desembeer (og observante lesere kan merke at 12. desember mangler, den kommer kanskje på etterskudd den da....? slik jeg er... )

Men nå er det 13. desember, og luciadagen

Markerer dere den hjemme? Har dere kanskje barnehagebarn og luciamarkering der?

Jeg har store unger nå, alle går på skolen. (eldste går siste året på u skolen faktisk) så vi skal ikke lenger troppe opp på luciafrokost eller se luciatog i skumringen ved hentetid. Men det er lucia på skolen og de fåt en lussekatt hver som 6. trinn har bakt i matlaging. Det er jo kjekt

Nå er nå 3. klassingen min hos tannlegen akkurat nå, så hun har bedt om at læreren holder av en til henne dersom hun ikke rakk få den før hun måtte gå. Og sjuendeklassingen min, som uansett må spise glutenfritt, ligger hjemme og er syk. Jeg tror ikke de markerer noe på u skolen, men vet faktisk ikke. Husker ikke.

Hjemme har vi ikke bakt lussekatter på mange år, og jeg kjenner at det blir i alle fall ikke i dag. Jeg har ikke i meg energi til å finne ut at glutenfrie lussekatter (Har ikke bakt gjærdeig enda...glutenfrie brune pinner var lett)
Kombinasjonen av sykt barn og svigermor som kommer på førsjulsbesøk i morgen (blir vel ut helga antar jeg) så er et heller rydding og vasking av hus (vi er ikke i mål til jul nei, se tråden for 12, når den kommer) som er på planen. Og finner vi tid til å bak så er det vel heller noen kokosmakroner eller noe sånn.

Men, fortell meg gjerne om deres søte luciabarn :)
 
Blir ikke Lucia her heller. Og lussekatter synes jeg ikke blir noe særlig - av en eller annen grunn blir de alltid tørre og sånt, selv om jeg bruker samme som bolledeig bare + gurkemeie. Men baker aniskringler i dag, da.
 
Her gikk dagen forbi i stillhet. Men hadde vi vært hjemme i Norge hadde vi bakt lussekatter, men så elsker jeg å bake da :)
 
Her har vi omgangssyke og covid-19 I hus, så nei, blir ingen feiring her i huset..
 
Blir ikke Lucia her heller. Og lussekatter synes jeg ikke blir noe særlig - av en eller annen grunn blir de alltid tørre og sånt, selv om jeg bruker samme som bolledeig bare + gurkemeie. Men baker aniskringler i dag, da.
Helt enig! Vurderer å slutte å lage lussekatter, det er jo bare boller og boller lage vi fra før. Jeg følge oppskriften heletiden men blir alltid tørr:shifty:
 
Ohh, god bedring

Mannen hadde fått tak i en glutenfri kanelbolle til hun som var hjemme og gikk glipp av det på skolen. Hun som var hos tannlegen rakk det, så sånn ble det hos oss.

Takk❤️ Så bra det ordnet seg med en glutenfri kanelbolle✨
 
Back
Topp