[Julestemningskalenderen] - 1. Desember

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Første luke i Julestemningskalenderen kommer nesten to døgn på etterskudd.

Det er litt slik jeg føler denne desemberen startet, så da kan jeg likegodt bare stå i det.

Vi visste jo at 1. Desember var på vei. Vi kan å lese en kalender, etter november kommer desember. Ekstra hint hadde vi også, mer eller mindre ferdige adventskalendere på veggen, og det første av de fire lysene er jo tent for flere dager siden. Vi har til og med begynt å brenne på kalenderlyset noen dager før desember, det var jo minst 3 cm ned til 1 tallet.

Men den kom litt brått på likevel. Plutselig så var den der. Joda, ungene fikk åpne første pakke, men så var 1. Desember som desember ofte er. Travel. Det var torsdag, så de to eldste har spilletime. Eldstemann var dessuten hos kjeveortopeden, og minste skulle på håndball. Alt dette medførte at vi spiste middag på omgang og ungene var ikke hjemme samtidig lenge nok til å se en episode av kalender-tv. Langt mindre tre... For ja, vi vil helst se mer enn en serie...


Men akkurat som jeg legger ut denne luken en dag for sent, og tenker det er helt ok, så satt tre barn fra snart 7 til 14 under pledd i morges og så 1. Episode av snøfall før frokost. (og desember fortsatte på samme vis, så i morgen skal de se episode 2. Og 3, tenker jeg. Bedre tid en lørdag morgen)

Dere da, hvordan har deres desember startet? Har dere alt på stell, alt under kontroll, eller kommer dere litt haltende inn i denne tiden, lett på etterskudd og alt er litt kaos?

Jul blir det likevel.


Julestemningskalenderen er et tiltak jeg startet for en del år siden, når kalenderen her på bv gikk fra å være en koselig tråd til å bli en av mange "kryss av for hvilket av de tre alternativene som er rett-kalender. Dette er ikke en kalender med premie-trekking, men en hvor vi hjelper hverandre med å finne julestemningen, via små innblikk i våre ulike liv og tradisjoner. Så del gjerne dine tanker i en eller flere av disse trådene i desember.
 
Som jeg skrev i 2. Desember-tråden så skjedde det litt slik at vi glemte å se Jul i Blåfjell den 1. :hilarious:
Men vi var og sjekka ut Coca Cola-juletraileren. Fikk en miniboks cola uten sukker og snurra på et lykkehjul. Mellomste vant et Coca Cola bærenett og jeg vant en pepperkake-utstikker formet som en Cola glassflaske. Ga den til eldstemann som ikke vant noe.
Ble også en liten tur innom Ringo for at de skulle få bruke bursdagspenger. Eldste hadde bursdag i august og mellomste tidlig november, så litt tid tok det før i hvert fall eldste fikk brukt de. Høyt og lavt i hele butikken var de i alle fall. Gøy.
 
Godt det ikke bare er meg.

Men det går seg til. Det blir jul. Må prøve å finne den juleboka vi pleier lese, som jeg via 2. Des tråden kom på at vi har glemt. Den er vel på rommet til minstemor, i bokhylla hennes. Tror jeg

Desember er hektisk og denne helga her er jeg stort sett opptatt med korps store deler av helga.
 
Vi er greit i rute med advent. Var litt på etterskudd med de fire lysene til søndagene i advent, men ellers .. ungene åpnet adventskalendere, snøfall ble sett, osv. Ordnet til og med gubbens kalender i siste liten. Dvs, DEN første desember.
Men, mangler enda noe julegaver..
 
Back
Topp