[Julestemingskalenderen] - 6. desember. Julesteming?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I fjor når jeg skrev denne trådrekken hadde jeg en luke som het fake it till you make it?

Jeg laget til og med et innegg på julebloggen min i det jeg kjente på det første snev av julestemning noen dager senere.

Hvordan er det med dere?

Jeg kjenner nemlig på et i år også. Før om årene har jeg hatt julestemning allerede i november, men nå går jeg bare stadig og venter på den, jeg har ikke reelt kjent et snev av den enda, selv om jeg har stått og sunget deilig er gjorden med så stor innlevelse at det ble kommentert etterpå, jeg har vært på julekonsert med korpset som jeg omtalte til andre da jeg inviterte som "garantert julestemning". Jeg har ett et par episoder av snøfall med ungene, og et par med jul i skomakergata. Jeg bre har rett og slett ikke i det hele tatt følelsen av jul, advent, den julestemningen. Som om jeg ikke helt reelt egentlig skjønner at et er desember, jeg bare går og vener på at det skal begynne på ORDENTLIG.

Men, går for fake it till you make it i år også jeg, julenål, juleredobbe, julemusikk og pyntet kontor, ja, jeg PRØVER. Det kommer vel. Sånn om et par ukes tid...
 
  • Liker
Reactions: HCS
Absolutt ingen julestemning , derfor halvferdig pyntet hus, ikke ferdig å vaske hus til jul, har ikke ork og klarer ikke finne motivasjon
 
Nei ikke julestemning enda. Men synes det er greit også, og ta det gradvis og pynte mens stemninga kommer. Den er der som regel til 23. desember hvertfall :)
 
Har masse julestemning :santa Huset er julepyntet inne og ute:greet008 Ferdigvasket hus, ferdig med å pakke inn alle årets julegaver og er begynt med julebaksten:) Bakte et lass med sandnøtter idag:happy119 Har dog 3 syke barn hjemme, så får ikke bakt hele dagen, slik jeg pleier å gjøre når jeg setter igang:angelic:
 
I fjor når jeg skrev denne trådrekken hadde jeg en luke som het fake it till you make it?

Jeg laget til og med et innegg på julebloggen min i det jeg kjente på det første snev av julestemning noen dager senere.

Hvordan er det med dere?

Jeg kjenner nemlig på et i år også. Før om årene har jeg hatt julestemning allerede i november, men nå går jeg bare stadig og venter på den, jeg har ikke reelt kjent et snev av den enda, selv om jeg har stått og sunget deilig er gjorden med så stor innlevelse at det ble kommentert etterpå, jeg har vært på julekonsert med korpset som jeg omtalte til andre da jeg inviterte som "garantert julestemning". Jeg har ett et par episoder av snøfall med ungene, og et par med jul i skomakergata. Jeg bre har rett og slett ikke i det hele tatt følelsen av jul, advent, den julestemningen. Som om jeg ikke helt reelt egentlig skjønner at et er desember, jeg bare går og vener på at det skal begynne på ORDENTLIG.

Men, går for fake it till you make it i år også jeg, julenål, juleredobbe, julemusikk og pyntet kontor, ja, jeg PRØVER. Det kommer vel. Sånn om et par ukes tid...
Kanskje litt random ting å skrive, men jeg syns altså du skriver så fint. Leser alle innleggene i campingtråden din hvert år, selv om jeg ikke driver med det selv :p og når jeg ser nå at du har blogget, så bare faller brikkene på plass. Anyways, vet ikke om det hjelper på julestemningen akkurat, men et lite rart kompliment fra sidelinjen :)
 
Jeg har ikke drevet med blogging sånn som "bloggerene" akkurat, men engang for 10-12 år siden var det mer vanlig at mange av oss gjorde det, sånn på en måte også har jeg delvis forsøkt å ta det opp igjen selv om jeg ikke har fått helt fart på den julebloggen enda.

Men takk for kommentaren. Kanskje ikke akkurat julestemning. Men så gøy at du leser campingtråd selv om du ikke driver med det.

Og litt god stemning likevel.

Og litt aktivitet med ungene i kveld så blir det da smått om senn jul. Så har mannen gått på sin egentlig litt årlige "julegave - blemme" og kjøpt glass til sine søsken. Det er bare at de er 13 og 15 år gamle, så nei. De sparer vi til vi finner en mer passe anledning å gi dem til noen.

Så jada, det hører litt med at jeg skal bli helt oppgitt over ham, også blir vi ening også blir det jul likevel. Men hun får nok ørepynt, og han hadde jeg tenkt å finne genser til, men faren tipset etterhvert om et ønske om en bakebok. Vi får se hva jeg finner
 
  • Liker
Reactions: HCS
Absolutt ingen julestemning , derfor halvferdig pyntet hus, ikke ferdig å vaske hus til jul, har ikke ork og klarer ikke finne motivasjon
Høres kjent ut.

Satser på at det kommer etterhvert.
 
Jeg har til dels julestemning. Mange nattasanger har byttet over til julesanger, huset er pyntet med litt koselig pynt... Juleradioen står ofte på i bilen.. Jeg craver pepperkaker og smultringer...
Også gleder jeg meg til julemat.
Men jeg er ikke heeelt der jeg vil være enda. :p
 
Jeg spiser klementiner og kjøpe-pepperkaker over en lav sko. Den manglende pyntingen skyldes ikke i hovedsak julestemning-mangel men vinduskarm-mangel som skal utbedres i løpet av desember.

Mao. Ikke lysestake i vinduet, sånn trekant. Jeg har to i stua vanligvis. Ikke lyslenke i garsinopphenget, og ikke gardiner, derved ikke julegardiner, for de er bare i veien når man bytter vinduer, forer ut, lister og denslags. Bare at snekkeren ble syk, så da tok alt en pause. Kommer seg vel.

Mulig det vil hjelpe litt på stemningen, jeg elsker lysene mine. Mannen har hatt opp ute og vært så grei at vi også har på innsiden så jeg ser den gjennom vinduet. Det digger jeg.
 
Absolutt ingen julestemning , derfor halvferdig pyntet hus, ikke ferdig å vaske hus til jul, har ikke ork og klarer ikke finne motivasjon
Kjenner godt til det, jeg kan trøste deg med at du ikke er alene :p :wacky:
 
Back
Topp