Julekaker

Nøffe

Betatt av forumet
Jeg er litt for glad i å bake julekaker, tror d blir så jeg skal lage 11/12 slag i år [emoji28] Flere her som er glad i julekaker og å bake dem? [emoji39] Skriv gjerne hva du skal bare også [emoji39]
 
I år blir det ingen, rett og slett. Vi synes det er moro å bake, men det blir ikke spist. Kjøper noen bokser med pepperkaker og havreflarn, og så får det heller bare være med bakinga.
 
Det blir ikke spist noe særlig småkaker her heller. Jeg skal lage horn og rundstykker, en type "matkjeks" og kanskje noe julebrød. Og kanskje et par typer småkaker til gjester.
 
I år så har jeg sååååå lyst til å bake! Tror jeg «nester» litt :p

Men har lyst til å prøve å bake 2-3 slag + pepperkaker/pepperkakehus! Da føler jeg ikke at jeg tar vann over hodet :p <3 men aner ikke hvilke enda.. skal ta det med familien! Høre hva de vil ha! Første julen jeg og samboer og barna har skikkelig sammen <3
 
Jeg må ha hjemmebakte hvite kakemenn for at det skal bli jul, så det er førstepri! :D
 
Pleier å bake noe vi kaller "engelske sjokoladekaker", som i bunn og grunn er helt enkle cookies med sjokoladebiter. Ellers bakes det lite, for vi har lite besøk i jula og å spise alle selv ender ikke bra. Særlig ikke for meg som allerede er overvektig. :p Selvkontroll har vi ikke hørt om om det er godsaker i huset. :smiley-ashamed005

Et år laga jeg noe som heter gule bomber, som er veldig likt suksessterte på smaken. Farlig!
 
I år blir det brune pinner, sandnøtter, kokostopper, pepperkaker, tyske skiver og cookies! [emoji6] og kanskje ei langpanne med Sarah bernard! [emoji85]
 
Det er noen jeg bare må ha[emoji1392]
Kransekakepinner med mørk sjokoladetrekk, pepperkaker og cockies med sjokoladebiter. I tillegg må jeg ha rocky road konfekt med juleskum og dumlebiter.

Håper kvalmen gir seg sånn at jeg både orker og lage og spise[emoji5]
 
Jeg elsker å bake!:) har lyst å lage; julemenn, serinakaker, pepperkakehus, Sarah bernard, rocky road, sjakkruter, colakaker.. krumkaker hadde også vært godt men aner ikke hvordan jeg lager det[emoji85] og så har jeg hatt såååå lyst på tykkelefser helt siden jeg ble gravid:p
 
Veldig glad i, og spise dem.
Men ikke fullt så glad i, og bake dem;)

Pleier bare, og gjøre det for kos med barna:)

Pepperkaker, kakemenner, og kanskje noe annet jeg får tips om her i tråden :p
 
Må ha risboller, delpihakake, plesken, rista mandler, karameller, og konfekt kjeks :O
Må bare bli kvitt kvalmen, uvelheten og få litt mer energi først
 
Skal bake tynnlefser og flatbrød i 3 dager (som tradisjonen er).. håper ryggen holder :p
 
Mannen har forresten utfordret meg til pepperkakehus duell :p kommer til å bli så gøy!! :hilarious:
 
Back
Topp