Juleglede og forventninger

Hope90

Pergo baby??
VIP
Nei dette var artig med et slikt under forum :D

Julen I år skal feires hjemme og jeg gleder meg SÅ :D
Det er liksom noe eget over å feire hjemme og I år får vi endelig samlet alle rundt ei ny spisestue så det blir veldig stas :)

Vi skal gå vekk fra den tradisjonelle ribba I år og prøve oss på litt pinnekjøtt og kalkun :)

Så får vi se hvordan det blir :D

Noen julegaver er handlet inn og noen gjenstår :)
 
Julegave liste

Greit å ha en oversiktlig sjekk liste og så ofte som jeg titter innom BV hvorfor ikke ha den her?:p

Alt som er markert med rød skrift er jeg ferdig med :)

Mann - klokke fra ett eller annet dyrt merke om jeg har råd (ivf I nov/des)

Datter 5 år - Elsa leke slott eller doc mc tuffins dukke med den bil greia. Nye klær I fleng.

Felles gave - Sengetøy
Mamma - Strikke strømper?? + noe annet
Pappa - Boka "Den j*** naboen"

Bror 22 år - Aner ikke enda

Felles gave - Sengetøy
Svigermor - God pysj, tykt pledd, strikke strømper??
Svigerfar - Ny pen skjorte!

Svigersøster - Interiør ting
Nevø 10 år - En haug med sokker og litt klær
Niese 7 år - *tenke tenke*
Niese 4 år - dukke på hest

Bestemor - Bilde, lys, konfekt + noe annet koselig
Mormor - Bilde, lys, konfekt + noe annet koselig
 
Last edited:
Handle liste jul
Denne har jeg allerede begynt å tenke på for noe av maten vil jeg handle inn allerede eneste helg :p liker å være tidlig ute der altså :) med det som det går an å være tidlig ute med da så klart :p Det som er blitt kjøpt inn blir markert med rød skrift :)

Kalkun til julaften
Kalkun til nyttårsaften
Sekk med poteter
Grøtris
Fløte 2 store
Sukker
Mel
Fryste jordbær
Surkål 2 pk
Rødkål 2 pk
Pinne kjøtt ?kg
Mel
Margarin
Brus
Godteri
Gulerøtter
Brokkoli
Medister kaker
Medister pølser
Løk
Pinnekjøtt pinner
Hvitløk
Kakao
Telys
Kronelys
Jule servietter
Ny juleduk til spisebord?
Alluminiums folie
Brødposer
Kaffe
Vaniljesukker
Ekte vanilje stang
Jule røkelse
Godt pålegg til koselig jule frokoster
Egg
Potetmel
 
Last edited:
TO DO liste før jul

Herregud alt som skal gjøres og etter generasjoner med støv på hjernen syndrom smitter detre selvsagt over på meg også så alt må vaskes ned, ryddes og sortes i :p

Gjør som over med å markere det som er gjort med rød skrift :)

Generelt:
Handle inn alle julegaver (helst før 19 desember)
Bake pepperkaker
Bake hvite kakemenn
Bake krumkaker
Handle inn julemat
Besøke kirkegården
Kjøpe inn en sånn mini busk til potta på utsiden som kan ha en liten lyslenke rundt seg
Pakke kalender gaver
Lage jule CD
Pynte juletre

Bake jule rundstykker til koselig morgener
Planlegge en tur opp på hytta til mamma og pappa <3
Pynte leiligheten

Entre:
Rydde i skoene
Rydde i jakkene
Vaske lister

Vaske speilene

Gang:
Vaske under og bak bikkje buret
Vaske lister
Vaske vindu
Vaske speil
Henge opp jule gardiner
Pynte


Kjøkken:
Vaske inni alle kjøkkenskap og skuffer
Vaske og rydde over kjøkkenskapene
Vaske under komfyr
Vaske komfyr
Vaske under kjøleskap
Vaske kjøleskap
Rydde kjøkkenbenken grundig
Vaske lister og takbjelke
Henge opp jule gardiner
Vaske vindu
Pynte
Finne jule servise


Stue:
Vaske sofa
Vaske under alle møbler
Vaske gulvteppe
Henge opp julegardiner
Vaske vinduer
Vaske lister og vinduskarmer
Pynte

Vaske vinskapsdøra

Bad:
Vaske tak, vegger og gulv GRUNDIG hele veien!
Skure ned dusjen
Skure ned såpeskapet
Sortere, rydde og kaste


Vårt Soverom:
Rydde og sortere walk in closet
Vaske senge gavel
Støvsuge under og bak senga
Vaske vinduer
Tørke av lister

Vaske speilet

Barnerom
Støvsuge bak senga
Vaske under alle møbler
Vaske takvindu
Pynte
Grundig støv tørking
 
Last edited:
Jeg ELSKER lister :p haha *freak!*

Litt sånn skap kontrollfreak kanskj :p men finnes få følelser som er bedre enn å se alle punktene på listene som sakte blir krysset av :D
 
Ja det hadde vært moro å strikke noen strømper til mamma og svigermor til jul :) Må bare finne noen som frister å strikke :D


http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=157&d_id=10&lang=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=150&d_id=18&lang=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=47&lang=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=42&lang=no

Det står mellom disse 4 :) Det blir nok en av de siste. Eller kanskje jeg skal prøve meg på begge to :D
 
Hahahhaha, du er verre enn meg du kjære liste-freak :p Men du skal ha for å være tidlig ute og planlegge godt :)
 
Hahahhaha, du er verre enn meg du kjære liste-freak :p Men du skal ha for å være tidlig ute og planlegge godt :)
Hahah :D men er det ikke deilig å møte noen som er værre enn seg selv:D hoho

Ja jeg hater å stresse med ting I siste sekund så I år skal det være andre boller altså :D
 
Hahah :D men er det ikke deilig å møte noen som er værre enn seg selv:D hoho

Ja jeg hater å stresse med ting I siste sekund så I år skal det være andre boller altså :D

Synd du er fantastisk flink jeg :p Her har jeg heldigvis ingen planer om verken pynting eller julefeiring hjemme (skal til svigers og er uten barn), men julegavene er det verre med.. Vurderer ta en sleip en med UL-bilde, men da må jo testen vise to streker om 3 uker ;)
 
Synd du er fantastisk flink jeg :p Her har jeg heldigvis ingen planer om verken pynting eller julefeiring hjemme (skal til svigers og er uten barn), men julegavene er det verre med.. Vurderer ta en sleip en med UL-bilde, men da må jo testen vise to streker om 3 uker ;)
Tusen takk :)

Vi var hos foreldrene mine i fjor og skal derfor være hjemme i år da sviger ikke har noen spesiell plass hjemme :) Jule gaver kan være skikkelig tricky :p men ingen dum ide altså :D krysser fingerne for positiv test da :D
 
I dag fikk jeg tatt noe å soverommet :D Deilig å bli ferdig med det :D planen er å ta badet og vinduene neste helg, da har jeg fri :) venter med kjøkkenet til slutten av november :)
 
Da har jeg fått gjort det som føles som den aller største jobben, nemlig vasket nesten alle vinduer utvendig og tatt et skikkelig tak over kjøkken skapene :D så deilig å få gjort og bli ferdig med :)

Nå skal badet tas til helgen :) Enkelte ting venter jeg med til nærmere desember :)
 
I dag fikk jeg endelig tatt det badet grundig :) Da dusjen gjenstod var det skuresåpe mangel så det får heller vente litt til :) Men deilig var det å få tatt det :D
 
Da kan enda mer på lista krysses av og deilig er det :) Er ikke mange av de mest voldsomme tingene som står igjen nå :) Under komfyr og kjøleskap tar jeg til helgen tenkte jeg :) da finner jeg også frem jule servise også :)
 
Sikkert litt tidlig enda, men jeg bestemte meg for å finne frem juleserviset i dag :p:D benyttet da også anledningen til å få vasket inne i halvparten av skapene og utsiden av skapdørene.

Deilig å kunne krysse av enda et par ting fra lista :D

Nå står gulvene under hvitevarene på kjøkkenet for tur til uken og de resterende kjøkkenskapene :D
 
Da er kjøleskapet innvendig og utvendig tatt og gulvet under komfyr og kjøleskap tatt i tilegg til enda et kjøkken skap :) Nå gjenstår bare et kjøkken skap igjen også er det største jobbene endelig ferdige :D
 
Da har vi pyntet heimen til ju og i kveld står juletreet for tur :D
 
Så koselig :)
Her venter vi litt med treet
Egentlig ville jeg også ventet med det til tidligst bursdagen min eller lille julaften slik vi gjorde sa jeg var liten :) men her var det noen som gleda seg såå fryktelig :p

Men neste år da blir det ikke så tidlig altså :D
 
Da er det bare 3 julegaver som gjenstår :D så deilig å snart være ferdig :D fristen er satt til neste lørdag så kan jeg klare det da tro :p
 
Back
Topp