Julegaver og bursdagsgaver

En tråd i 'Høytider' startet av Aninee, 17 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Blir litt forbauset når jeg hører at man ikke kan gi klær og nyttige ting til som gaver ril jul og bursdager til sine barn og andres ( om det er noe foreldrene sier at de trenger?

Hvorfor er det slik?

Jeg ser ikke på leker som en nødvendig ting å ha masse av..

Jeg har annet syn på leker som er med på lære barna noe. Men leker generelt?

Barna mine har leker som andre. Men ser ikke nødvendigheten å ha 20 småbiler og 30 dokker liggende.....

• Enig Enig x 1
  2. Cosacita Forumet er livet

Jo, det kan man. Jeg gir lett klær, uansett om foreldrene sier de trenger eller ikke. :)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  3. Kengu Forumet er livet VIP

Gir noe av det som ønskes jeg, nyttig eller ikke
    Men gir ikke nie foreldre sier barna ikke trenger da

Men jeg gir ikke seng,bilstol ol

• Enig Enig x 3
  4. ♥ Mama Bear ♥ Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Helt enig! :)

5. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Enig i at seng etc bilstol er et annet nivå. Jeg tenker ski, sykler, badebasseng, i utstyr lista

6. Lil-17 Gift med forumet Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Hvem sier at en ikke kan det?
    Gir nyttige ting både til egne og andres barn. Mine tantebarn har så mye leker at foreldrene har spesifikt sagt at vi ikke skal kjøpe leker.

• Liker Liker x 1
  7. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Jeg kjøper nesten alltid klær

• Liker Liker x 1
  8. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Vært en tidligere tema post der de vågar fler tall som ikke gå klær og nyttige ting til gave da barna fikk det uansett....

• Informativ Informativ x 1
  9. Sanka Forumet er livet

Kjøper klær jeg. Både kjøper klær og strikker klær selv. Det blir alltid satt pris på. Enkelte ønsker seg så dyre klær også at vi andre må gå sammen for å kjøpe de

Aldri hørt annet. Men jeg hører etter hva de ønsker. De fleste jeg er tante til forteller hva de ønsker selv. De er ikke så små. Så lenge de kommer med ønsker innenfor en prisklasse jeg kan da. Verre når han ene kommer med kun prisklasse; firehjuling

10. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Både får klær i gave til de og gir klær i gave :)

11. Kengu Forumet er livet VIP

Basseng hadde jeh nok ikke gitt, men ski og sykler kan man jo gi

12. Barnehagelærer26 Elsker forumet Febbisbebbis'18

Jeg bruker å spørre hva som ønskes, også avtaler jeg med søsteren min når jeg kjøper til mine tantebarn.

13. My heart Flørter med forumet

Barn har godt av å få både klær, leker, sengetøy osv til jul. Som voksen ønsker jeg meg sengetøy og den slags. At barna får ting de trenger synes jeg er helt topp!
    Men skjønner problemstillingen altså. Er altfor opptatt av ting barna ønsker seg selv, og ikke det de faktisk trenger, av andre ting.

Å ha barn som blir glad for en pakke truser eller sokker er digg!

14. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

:)

15. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Gutten min elsker å få sko. For de kan han da få gå ut med ( bare 2 år altså)

16. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Syns de skal kunne bli vant til å kunne få alt. For jeg ønsker at de skal lære seg å spare til ting de ønsker seg som blir for dyrt for oss å kjøpe fordi han ønsker deg det en mnd før jul...

17. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Hahaha ser den. Spør du 2 åringen min sier han traktor og peker på naboens traktor

• Liker Liker x 1
  18. Kengu Forumet er livet VIP

Foe meg er det litt av greien med ønsker da, at de skal få noe av det

19. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn VIP Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Spør du jenta mi hva hun ønsker seg til bursdag så svarer hun uteklær :D Så vi har kjøpt vintersko til henne som hun skal få i bursdagsgave i juli ;)
    Får også et par andre småting, men ser ikke noe galt i å gi klær i gaver.

20. Eliz92 Forumet er livet Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Februarlykke 2015 Januar 2017

Tenker man skal ta hensyn i hva foreldre ønsker til sine barn. Kanskje er det noe konkret som yttertøy, klær, varmeklær eller noe konkret de vet barna trenger. Blir fort i overflod

• Liker Liker x 2

Del denne siden