Julegaver og bursdagsgaver

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Blir litt forbauset når jeg hører at man ikke kan gi klær og nyttige ting til som gaver ril jul og bursdager til sine barn og andres ( om det er noe foreldrene sier at de trenger?

Hvorfor er det slik?

Jeg ser ikke på leker som en nødvendig ting å ha masse av..

Jeg har annet syn på leker som er med på lære barna noe. Men leker generelt?

Barna mine har leker som andre. Men ser ikke nødvendigheten å ha 20 småbiler og 30 dokker liggende.....
 
Jo, det kan man. Jeg gir lett klær, uansett om foreldrene sier de trenger eller ikke. :)
 
Gir noe av det som ønskes jeg, nyttig eller ikke
Men gir ikke nie foreldre sier barna ikke trenger da


Men jeg gir ikke seng,bilstol ol
 
Gir noe av det som ønskes jeg, nyttig eller ikke
Men gir ikke nie foreldre sier barna ikke trenger da


Men jeg gir ikke deng,bilstol ol

Helt enig! :)
 
Gir noe av det som ønskes jeg, nyttig eller ikke
Men gir ikke nie foreldre sier barna ikke trenger da


Men jeg gir ikke seng,bilstol ol
Enig i at seng etc bilstol er et annet nivå. Jeg tenker ski, sykler, badebasseng, i utstyr lista
 
Blir litt forbauset når jeg hører at man ikke kan gi klær og nyttige ting til som gaver ril jul og bursdager til sine barn og andres ( om det er noe foreldrene sier at de trenger?

Hvorfor er det slik?

Jeg ser ikke på leker som en nødvendig ting å ha masse av..

Jeg har annet syn på leker som er med på lære barna noe. Men leker generelt?

Barna mine har leker som andre. Men ser ikke nødvendigheten å ha 20 småbiler og 30 dokker liggende.....
Hvem sier at en ikke kan det?
Gir nyttige ting både til egne og andres barn. Mine tantebarn har så mye leker at foreldrene har spesifikt sagt at vi ikke skal kjøpe leker.
 
Jeg kjøper nesten alltid klær
 
Hvem sier at en ikke kan det?
Gir nyttige ting både til egne og andres barn. Mine tantebarn har så mye leker at foreldrene har spesifikt sagt at vi ikke skal kjøpe leker.
Vært en tidligere tema post der de vågar fler tall som ikke gå klær og nyttige ting til gave da barna fikk det uansett....
 
Kjøper klær jeg. Både kjøper klær og strikker klær selv. Det blir alltid satt pris på. Enkelte ønsker seg så dyre klær også at vi andre må gå sammen for å kjøpe de [emoji23][emoji849]

Aldri hørt annet. Men jeg hører etter hva de ønsker. De fleste jeg er tante til forteller hva de ønsker selv. De er ikke så små. Så lenge de kommer med ønsker innenfor en prisklasse jeg kan da. Verre når han ene kommer med kun prisklasse; firehjuling [emoji23]
 
Både får klær i gave til de og gir klær i gave :)
 
Jeg bruker å spørre hva som ønskes, også avtaler jeg med søsteren min når jeg kjøper til mine tantebarn.
 
Barn har godt av å få både klær, leker, sengetøy osv til jul. Som voksen ønsker jeg meg sengetøy og den slags. At barna får ting de trenger synes jeg er helt topp!
Men skjønner problemstillingen altså. Er altfor opptatt av ting barna ønsker seg selv, og ikke det de faktisk trenger, av andre ting.

Å ha barn som blir glad for en pakke truser eller sokker er digg!
 
Gutten min elsker å få sko. For de kan han da få gå ut med ( bare 2 år altså)
Barn har godt av å få både klær, leker, sengetøy osv til jul. Som voksen ønsker jeg meg sengetøy og den slags. At barna får ting de trenger synes jeg er helt topp!
Men skjønner problemstillingen altså. Er altfor opptatt av ting barna ønsker seg selv, og ikke det de faktisk trenger, av andre ting.

Å ha barn som blir glad for en pakke truser eller sokker er digg!
 
Barn har godt av å få både klær, leker, sengetøy osv til jul. Som voksen ønsker jeg meg sengetøy og den slags. At barna får ting de trenger synes jeg er helt topp!
Men skjønner problemstillingen altså. Er altfor opptatt av ting barna ønsker seg selv, og ikke det de faktisk trenger, av andre ting.

Å ha barn som blir glad for en pakke truser eller sokker er digg!
Syns de skal kunne bli vant til å kunne få alt. For jeg ønsker at de skal lære seg å spare til ting de ønsker seg som blir for dyrt for oss å kjøpe fordi han ønsker deg det en mnd før jul...
 
Kjøper klær jeg. Både kjøper klær og strikker klær selv. Det blir alltid satt pris på. Enkelte ønsker seg så dyre klær også at vi andre må gå sammen for å kjøpe de [emoji23][emoji849]

Aldri hørt annet. Men jeg hører etter hva de ønsker. De fleste jeg er tante til forteller hva de ønsker selv. De er ikke så små. Så lenge de kommer med ønsker innenfor en prisklasse jeg kan da. Verre når han ene kommer med kun prisklasse; firehjuling [emoji23]
Hahaha ser den. Spør du 2 åringen min sier han traktor og peker på naboens traktor
 
Barn har godt av å få både klær, leker, sengetøy osv til jul. Som voksen ønsker jeg meg sengetøy og den slags. At barna får ting de trenger synes jeg er helt topp!
Men skjønner problemstillingen altså. Er altfor opptatt av ting barna ønsker seg selv, og ikke det de faktisk trenger, av andre ting.

Å ha barn som blir glad for en pakke truser eller sokker er digg!
Foe meg er det litt av greien med ønsker da, at de skal få noe av det
 
Spør du jenta mi hva hun ønsker seg til bursdag så svarer hun uteklær :D Så vi har kjøpt vintersko til henne som hun skal få i bursdagsgave i juli ;)
Får også et par andre småting, men ser ikke noe galt i å gi klær i gaver.
 
Tenker man skal ta hensyn i hva foreldre ønsker til sine barn. Kanskje er det noe konkret som yttertøy, klær, varmeklær eller noe konkret de vet barna trenger. Blir fort i overflod
 
Back
Topp