Julegave tipse tråden

Vi gir ikke julegaver til nieser og nevøer etter fylte 18! Det har vi vokst opp med, og både min søskenflokk og gubben sin er enig! Teit å bli sur! Hadde skjønt det hvis dere droppa en 9 åring og ga til alle andre, men ikke en på 21!!
 
Vi gir ikke julegaver til nieser og nevøer etter fylte 18! Det har vi vokst opp med, og både min søskenflokk og gubben sin er enig! Teit å bli sur! Hadde skjønt det hvis dere droppa en 9 åring og ga til alle andre, men ikke en på 21!!
Nettopp er jo litt med det at når de har blitt 18 har de blitt voksne:) å var min fam/eldste søster som kom opp med det. Hun har 4 barn I alderen 25-17 og ho mellomste søstra mi har ei på 19 og ei 18 å de har ingen problem med det. De to eldste søstrene mine har heller ikke gitt gaver til hverandre men til ungane, siden vi er så mange og det blir så dyrt.
Men dette skjønner ikke svigerinna mi.

Gir jo til de under :) å så blir det så idiotisk å gi ei flaske vin hver gang.
Så lurer på hvordan det blir når ungane hennes får barn, å om ho forventer at vi skal gi til dem å! Gjør ikke det til de av mine nieser som har fått barn:)
 
Har kjøpt kurver på søstrene grene som jeg har fylt med litt forskjellig. Feks lukte lys, hjemmehekla lykter med uglepynt, kjøkkenkluter og håndklær (billige og fine fra søstrene grene), brikker til å ha under kopp/glass, skal legge oppi glass med hjemmelaga karameller, sånne små lysballer med batteri (og fra SG) ++.
Har ikke alt dette i hver da, så alle får ikke akkurat det samme.
Gir dette til mine søstre, mor, bestemor og svigerbestemor:)

Til mannen blir det turøks og kniv og termokopp:)
 
Sambo får ps4 til jul. Jeg kommer sikkert til å angre, men han fortjener det :p og når han først får litt pause unner jeg han å være litt gutt.
 
Denne kan jo være kjekt å dytte opp i disse tider :)
 
Dette får mine i år:
Mary : togbane og dukkeseng
Fg/gubben : parfyme og bokser
Mamma : kirkegårds kurv- kurv med vin, sjokolade, gravlys, små redskap til bed, kopp, bilde av Mary osv
Svigermor : kurv med frukt og sjokolade. Bilde av Mary
Svigerfar og dama: kaffe, sjokolade, syltetøy, kopper og bilde av Mary
Svigerinne og svoger: lykt med lys, servietter og 2 små nisser
Store søster og svoger: te lys holdere i krystall, pulsvanter
Mellomste søster og svoger : lykt med lys og servietter. Snøkule og noe fra Star wars.
Faddere til mary: pulsvanter
Nevø 1: genser
Niese: tights
Nevø 2:?
Tror det skulle være alle
 
Er litt mindre original:

Besteforeldre: kalender og innrammet barnehagebilde
Søsken (hans og min): kinobilletter(gavekort)
Nieser og nevøer: penger (kjedelig, men er visst det de ønsker seg. Med unntak av to av jentene, hvor mora var klar på at ull var best)
Venner: gavekort/vin.

Mannen: monopol og pondusbok (på ønskelista står også curlingspill, får se om han klarer å holde seg unna mobilen fren til jul da ;) ).
N: lekebiler, ull og puslespill
Lillebror får mest klær, og en liten leke - er for liten til at det egebtlig spiller så stor rolle, men storebror som har valgt ut så ^^
 
Back
Topp