Jula i år...

Sheherasade2017

Glad i forumet
Terminen var i følge noen apper 20. desember etter 40 uker, men så informerte jordmor om at det i Norge er vanlig å legge på to dager. I tillegg har førstegangsfødende statistisk sett større sjanse for å gå 1-2 dager over. Så... julaften! :wideyed:

Jeg er skikkelig julemenneske (som også forklarer hvorfor jeg skriver denne tråden nå kanskje?), og pleier å styre masse før jul med pynting og greier.:santa Spørs om det blir noe av det i år, da.:( Men treet må nok pyntes likevel.
Den gode nyheten er at da trenger jeg ikke å ha både min og hans familie her i år, som krever ganske mye ekstra arbeid og forberedelser. Det vil jo ingen forvente nå. :) Det blir nok mest sannsynligvis jul på sykehuset. :greet008

Hva tenker dere om jula i år? Hvilket ambisjonsnivå legger dere dere på?
 
Har avtalt med søstra mi at ho lager jul i huset mitt hvis jeg ikke får gjort det selv :) er også veldig julete, så det å evt føde på julaften blir kjipt :/
 
Er skikkelig julemenneske selv [emoji4] men har termin først på desember, så blir nok som før med pynting og litt baking. Julaften skal vi være hos mamma og pappa, i mellomjula drar vi til svigermor [emoji38] så har lite planer om å lage så mye mat selv. Jeg har et mål hver jul: ikke spise hjemme i jula [emoji23][emoji1360]

Men skjønner det må være kjedelig å ha termin så nært julaften, da har jeg nok selv fått litt hetta [emoji28]
 
Blir vel som vanlig. Begges familier her hos oss. Helt topp! :) Får heldigvis mye hjelp fra alle kanter, så null stress. Men slik er det uansett, gravid, nyfødt eller ei :) Baker gjør ikke jeg, så får alltid levert julekakene nybakt fra svigermor og mamma.
 
Vanligvis pleier vi å feire annenhver jul hos mamma og pappa, men alle søskena har jo fått egne familier så vi er jo aldri komplett. Så i år trur jeg vi feirer alene som en familie på 3,kanskje allerede som en familie på 4 ❤️ Frøkna skjønner ikke så mye enda og fortsatt veldig avhengig å legge seg til normal tid så her blir det å åpne gavene litt etter litt utover hele julaften. Borte bra men hjemme best ;)
 
Skjønner bekymringen. Er også julemenneske og har termin 21. De andre kom to dager over termin... Håper jeg slipper julaften på sykehuset, men er innstilt på at i år blir det som det blir!

Kommer til å feire hjemme for første gang og håper å få litt hjelp av besteforeldre.

Når det gjelder pynting så er det ikke noe problem. Bare til å begynne forsiktig i slutten av november det. Skal nok bli julete i huset!

Litt skeptisk til romjul og ferie da. Kan bli masete med de to kranglefantene hjemme og nyfødt baby, men tror de får reise på ferie til svigers noen dager:p
 
Jeg elsker julen selv, men har fått de to siste julaftener ødelagt. Den ene gangen av at minsten var innlagt på isolat med RS-VIRUS og den andre da min far døde. Så jeg tror jeg setter ekstra stor pris på denne julen selv om vi er på sykehuset. Det er jo bare en sann glede ;):angel5
 
Veldig julemenneske jeg også. Pleier å pynte med all julepynten til advent (1. søndag eller 1. des utfra hva som kommer først). Men med termin 6. des og mest sannsynlig planlagt ks, så tenker jeg det kanskje blir tidlig jul her i hus.
Juletreet kommer opp 13.-15. des en gang [emoji4]
 
Vi feirer jul annen hvert år med min familie og hos svigermor, så slipper å tenke på selveste julaften iallefall:) har termin midt i des, storebror kom to dager etter termin så satser på at den er ute i god tid (eller iallefall såpass at vi kommer oss hjem;)) før julaften:) kommer til å gjøre ting mest mulig normalt for storebror, men kommer til å prøve å få plass ting i god tid. Ser fram til den første delen av permisjonen der jeg skal vaske, pynte og gjøre klar til første jul med lillesøster/bror:Heartred
 
Termin 1. desember så tenker (og håper) det blir en fin og rolig førjulstid med en liten sammens med oss :) Tenker ikke stresse, de som ønsker å komme er velkomne men må da ta i et tak selv og ikke forvente å bli oppvartet ;)
 
Inntil det motsatte er bevist satser jeg på at formen holder seg like bra som forrige gang, da blir det pynting og ordning hjemme første halvdel av desember, krysser fingrene for at jeg ikke går mer enn en dag eller to over termin (som er 17. des), fødselen og tiden etterpå satser jeg også på at blir like lett som sist så da blir det hjem før jul, siste innspurt og besøk av foreldrene mine og broren min på julaften som vanlig.
Men så er jeg heller ikke større kontrollfreak enn at det går helt fint om det ikke blir sånn.
 
Jeg tenker det at jeg går ut i fra at det blir en "vanlig" jul og førjulstid. Dersom gullet kommer slik at jeg ikke får pynta og stelt i stand så får det heller bare være. :) Begynner vel å pynte i begynnelsen av Desember, og viss h*n holder seg i magen til termin så er nok alt pynta og bakt til h*n kommer til verden. :)
 
Dette er første barn så jeg er veldig usikker på hvor sliten man er i tiden etter..?
Har termin 8 Desember, å da blir det kanskje veldig slitsomt å kjøre 3 timer for å komme hjem til foreldrene mine til jul?
Synes det er fryktelig dumt å gå glipp av julefeiring hjemme hos foreldrene mine :(
 
Vi pleier å feire hele jula med svigers på hytta (ganske folksomt). Vi har termin 17 des, men blir nok planlagt i starten av des. Siden det er to blir vi nok hjemme i jula for å få ro og bli kjent med de små. Så får heller svigers og min familie komme innom på korte visitter hjemme hos oss. Blir nok ikke så mye julepynt, men treet vil jeg ha opp [emoji6][emoji319]og julemusikk og det vi orker å bake av småkaker osv...

Det blir en annerledes jul i år uansett, så vi får bare ta det igjen årene som kommer [emoji4]
 
Jeg tenker at vi prøver å gjøre oss ferdig med alt av julegaver i oktober-november. Hvis terminen blir ca. det den er beregnet til nå går jeg ut i permisjon i midten av november så da kan jeg bruke det som mest sannsynlig er ventetid på å pynte og ordne litt. Jeg har foreløpig termin 10. desember men siden jeg er førstegangs går jeg sikkert en stund over så jeg prøver å forberede meg på at julaften ryker. Julaften og romjulen har vi bestemt oss for å ta helt som det kommer, når vi vet hva som skjer. Jeg er glad i julen men julen blir rar i år uansett fordi det blir den første julen uten pappa så om den ikke blir helt som vanlig får det gå. Vi kan ta det igjen neste år :)

Om jeg har født men ikke orker så mye kanskje vi ber mamma og søsteren min til oss bare. Om vi orker å dra bort blir det nok "fullt hus" hos mamma som det pleier. Og orker vi ingen av delene bor vi såpass nærme at vi kan sees i romjulen :)
 
Bor i nord, og i år skal vi egentlig til vestlandet for å feire jul hos svigers. Siden termin er 20. desember tenker jeg å spørre min mamma og pappa om de orker å stelle i stand julen hjemme hos oss! Blir nok skikkelig koselig :)
 
Pleier pynte rundt 1.des eller første søndag i advendt. så blir vel å gjøre ferdig det jeg klarer og orker tidlig i år også. vi skal være her hjemme julaften så blir nok å invitere familien hit som vanlig. orker ikke stresse mer enn nødvendig, de har da forståelse for at det blir litt annerledes i år med tanke på en nyfødt ca to uker før julaften
 
Jeg er ikke så bekymret for pynting. Er vanligvis jeg som gjør det, men var syk i julen som var og da pyntet gubben uten problem. [emoji4]
Mer usikker på feiringen. Vi er annenhvert år hos mine foreldre og svigers. Er 3 timer til mine foreldre så lure på om jeg orker den turen i det hele.
 
Jeg er spent på denne julen, da vi skal være med pappa (og egentlig stemor, men det ble slutt for noen mnd siden) og søsknene mine. Terminen er i begynnelsen av desember, så usikker når vi skal pynte :)
 
Termin er 12 men skal ha ks så regner med det blir som vanlig her, med unntak av at jeg pleier å ha storvask til jul. Hopper nok elegant over den i år. Julaften har vært her de siste årene, men ribbemiddag er superenkelt selv med baby og vet jeg får hjelp om jeg trenger [emoji5] så vi holder nok på tradisjonen der. Var høygravid jula 2014 og oppdaget for alvor hvor deilig det er å handle julegaver på nett så det kan jeg gjøre t.o.m. på sykehuset [emoji23]
 
Back
Topp