Jounal

CurlySue

Glad i forumet
Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Trengte nok bare å lufte hode litt :) og høre om flere har fått journalen sin når dere har spurt om den. Vi har hatt 3 forsøk hos Porsgrunn og ønsker nå gå privat. Fikk svar på Mail fra Maigaarden i går om at de ønsket journalen fra Porsgrunn. Så jeg sendte Mail til Porsgrunn i går. Og har enda ikke fått svar. Vet at det ikke er krise. Men vil så gjerne få svar fort så vi kan komme igang :) sånn er det når man endelig har bestemt seg :p Dere som har fått journalen har dere fått den på Mail eller i posten?
 
Vi fikk den i posten. De har ikke lov å sende den på mail. Jeg spurte om å få den sendt med a post og det var ingen problem. Dette var Haugesund:)
 
Jeg fikk fertilitetssenteret til å sende 'epikrisen' min til Porsgrunn. Fikk også kopi selv, men skjønte lite av det som sto der :p
 
Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Trengte nok bare å lufte hode litt :) og høre om flere har fått journalen sin når dere har spurt om den. Vi har hatt 3 forsøk hos Porsgrunn og ønsker nå gå privat. Fikk svar på Mail fra Maigaarden i går om at de ønsket journalen fra Porsgrunn. Så jeg sendte Mail til Porsgrunn i går. Og har enda ikke fått svar. Vet at det ikke er krise. Men vil så gjerne få svar fort så vi kan komme igang :) sånn er det når man endelig har bestemt seg :p Dere som har fått journalen har dere fått den på Mail eller i posten?


Jeg fikk Riksen til å sende opp til meg. Det tok litt tid ca en mnd. De ville veldig gjerne ha ID for å sende it journal
 
Jeg fikk den aldri utlevert fra Haukeland da jeg ba om det..[emoji17]
 
Jeg fikk den aldri utlevert fra Haukeland da jeg ba om det..[emoji17]

Du har rett på det ;) det er dine papirer egentlig. Men mange vil ikke sende i posten osv pga sensitive opplysninger. Men de kan aldri nekte deg å få papirene :)
 
Du har rett på det ;) det er dine papirer egentlig. Men mange vil ikke sende i posten osv pga sensitive opplysninger. Men de kan aldri nekte deg å få papirene :)
Jeg fikk de vertfall aldri, så vi satte i gang med behandling på Hausken uten papirene fra Haukeland.
 
Jeg fikk de vertfall aldri, så vi satte i gang med behandling på Hausken uten papirene fra Haukeland.
Det er dårlig av Haukeland rett å slett :) men bra at dere fikk starte hos Hausken uten ;)
 
Jeg fikk de vertfall aldri, så vi satte i gang med behandling på Hausken uten papirene fra Haukeland.

Herremenhatt så vanskelige de skulle være da!
Jeg snakket med Fertilitetsklinikken i Haugesund i dag, og det var null problem å sende info om pasienter begge veier - både til Hausken, og Hausken til dem.
Skulle liksom ikke tro det var noe annerledes for Haukeland, både de og Hausken holder jo til i Bergen.
Vil tro det skulle fungert på samme måte som i Haugesund? :confused004
 
Herremenhatt så vanskelige de skulle være da!
Jeg snakket med Fertilitetsklinikken i Haugesund i dag, og det var null problem å sende info om pasienter begge veier - både til Hausken, og Hausken til dem.
Skulle liksom ikke tro det var noe annerledes for Haukeland, både de og Hausken holder jo til i Bergen.
Vil tro det skulle fungert på samme måte som i Haugesund? :confused004
Godt poeng, men det var tydeligvis veldig vanskelig...
 
På OUS kan man logge inn på Min Journal på nettet, og bestille kopi der. Så kommer det i posten. Koster 85 kr for kopien. :)

Ingen kan nekte en å få tilgang på egen journal, det har de ikke lov til rett og slett. De kan kreve betalt for kopien, og de skal ha legetimasjon/dokumentert at du er deg, men journalen sin har man krav på om man ber om den. Hvis noen nekter å skrive ut journalen kan man klage.
 
Back
Topp