Jordmor

lillemeg87

Flørter med forumet
Bare lurer på hvor mange av dere som har tatt kontakt med jordmor allerede?
 
Ja. Kontaktet jordmor da jeg fant ut jeg var gravid pga. blødning. Har fått time 3.mai, da er jeg 12 uker på vei. Føler det er bedre  snakke med jordmor enn lege. Hun kjenner meg fra forrige graviditet og vet om problemene i det svangerskapet.
 
Hei:) Jeg var hos gyn pga blødninger i uke 7 og da spurte hun om jeg var interessert i å bruke jordmor på det legekontoret. Det sa jeg ja til og da satte hun opp time til meg i uke 14.. Jeg synes det er utrolig greit for da slapp jeg ringe rundt å styre for å få time hos jordmor.. Jeg skal nemlig gå til kontroll hos begge, har tro på at legen kan det medisinske, og at jordmor er mer ekspert på oss gravide:) gleder meg!
 
Da var jordmor bestilt... men fikk ikke komme til før 26 juni(og da fikk jeg komme litt før pga. ferieavikling) og da er jeg grovt regnet i i uke 21/22.... håpet å få komme før jeg :(
 
Var hos jordmor igår 12+2. Fikk ny time i uke 16.
Hun hadde satt meg opp på dobbeltime og hadde god tid :-)

 
Jeg må til privat jm her for får ikke time før etter uke 24 og da er det ikke sikkert at vi bor her lengre (pluss at hun jeg gikk til sist, jobber ikke lengre). Koster 600kr første gangen og 300kr de andre gangene. Vet ærlig talt ikke om jeg har råd til det.
 
Man skal gå jevnlig til jordmor fra ca uke 12. Det er for å sikre helsen til mor og barn.. Og alle har krav på jordmoroppfølging/svangerskapsomsorg og det skal ikke koste penger. Hvis det ikke er tilgang på jormødre, kan man bruke fastlegen sin......
 
Back
Topp