Jordmor eller lege?

Mozzarella

Elsker forumet
Hvordan gjør dere det? :)
Hadde lyst å prøve å gå til jordmor gjennom hele graviditeten denne gangen. Vet dere om det bør bestilles time tidlig? Ser for meg at det kan være litt lengere ventetid hos jordmor enn hos fastlegen :)
 
Jeg brukte kun jm sist, og var veldig fornøyd med det :) det er bra dekning her jeg bor, men vet det er verre å få plass I de store byene. :/
 
Ja, jeg fant en jordmortjeneste her i området nå. Skrev en mail til de jeg. Jeg vil heller være tidlig ute å bestille for å være sikker ;)
Fikk inntrykk av at det var så mange som var fornøyd med å gå til jordmor sist! Har en veldig fin fastlege, men når du er utdannet jordmor så har du ofte god peiling ;)
 
Jeg gikk bare til legen sist og fet blir nok det samme nå, selv om jeg har flytta og har ny fastlege.
 
Forrige gang gikk jeg bare til lege, fordi jordmor i kommunen jeg bor i var sykemeldt omtrent hele svangerskapet mitt! :confused: Jeg føler jeg fikk god oppfølging av legen min, og var fornøyd med han, men føler også at jeg gikk litt glipp av den informasjonen en jordmor kan gi. Denne gangen vil jeg prøve å gå litt til begge :happy:
 
Gikk annen hver gang i begynnelsen sist, mest til jordmor på slutten :)

Kommer nok til å gjøre noe tilsvarende denne gang
 
Jeg går til begge deler, oftes hos jordmor.
 
Jeg gikk kun til fastlegen. Visste ikke at jeg hadde "krav" på jordmor, og legen sa heller aldri noe om det. Denne gangen blir det nok jordmor! Ut i fra det jeg har hørt når jeg har snakket med andre fikk jeg veldig lite og dårlig informasjon av legen, pluss at jeg visstnok manglet to timer jeg skulle hatt. Stusset litt på det, men da jeg tok det opp med legen sa han bare at det ikke var nødvendig, og at jeg hadde de faste kontrollene jeg skulle ha.. Jeg har riktignok ny fastlege nå, men tror en jordmor kan litt mer og at det er enklere å snakke med de en med fastlegen.
 
Jeg drar først til legen, men tenker jeg vil gå til jordmor etter hvert.
 
Jeg tror det blir kun jordmor denne gangen :) usikker på om jeg må til legen første gang for å få tatt de prøvene som må bli tatt..
 
Regner med det blir mye.Oppfølging på sykehus Pga svangerskap diabetes som jeg fikk sist og jordmor.
 
Usikker! Har en innmari ok fastlege og blir nok en del kontroller på sykehuset.

Skal til legen denne uken, hører hva han sier om det:)
 
Når er det vanlig å begynne og gå hos jm?
Husker ikke når jeg startet men jeg tror det var ganske sent...
 
Jeg var ikke til jordmor før i uke 24 forrige gang, og til lege i uke 12. Men denne gangen tror jeg det blir jordmor i stedet for lege i uke 12 også :)
 
Forgje svangerskap var kun hos jordmor, fastlegen var sykemeldt og det var nye vikarer hver gang :( Er ikke fornøyd med jordmoren som jobber i kommunen her, så denne gangen blir det den nye fastlegen min :)
 
Hei :) Mitt første svangerskap, termin ca 8.juli. Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge lege eller jordmor. Hvordan kommer jeg i kontakt med jordmødre? Bor i Oslo, det er kanskje vanskeligere da? Oioi, ganske ny i dette :)
 
Jeg bodde også i Oslo sist, men gikk bare til lege frem til uke 24 så er litt usikker :p Jeg tror du kan kontakte nærmeste helsestasjon! Det var der jeg endte opp til slutt :happy:
 
Jeg går sikkert bare til fastlegen min denne gangen også. Han er helt super og jeg kan ta opp alt. Gikk til jordmor i tillegg første gang, men jeg følte ikke jeg fikk så mye ut av det for min del :)
 
Back
Topp