Johaug. Skyldig? Uskyldig?

MillaC

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Hva tenker dere om Johaugsaken?

Jeg tror hun kommer til å bli utestengt minst et år dessverre. Burde lest på tuben
 
Litt skyldig
Hun sa ho etter johnsrud saken at hun ikke stolte på noen og sjekket derfor alt både 1, 2 og 3 ganger

Tror hun får minst 1 år ja
 
Jeg så på litt i dag, og jeg synes det er ett eller annet som ikke stemmer. Det har jeg tenkt hele veien.

Som Kengu sier, når hun har sagt at hun sjekker alt flere ganger så gjør du vel det da. Merkelig om det denne ene gangen ikke var så viktig...

Jeg sjekker også alltid pakningsvedlegg og esken før jeg tar noe nytt. Og jeg er ikke redd for å bli tatt i doping [emoji23]
 
Hvorfor skal hun ta dette utdaterte dopet som ikke er prestasjonsfremmende i disse mengdene. Men det er ganske typisk norsk å tenke skyldig og dømt med engang. Synes veldig synd på damen som har fått ødelagt sin karriere.
Jeg tror hun er uskyldig :)

Ja det er synd om hun er uskyldig. Nå har hun allerede blitt anklaget og det gjør stor skade. Grunnen til at jeg tror hun blir dømt er fordi hun nok blir gjort et eksempel av. Mye fordi hun viste uaktsomhet ved å ikke lese på tuben.

Håper hun blir frikjent. Men tror dessverre ikke det :(
 
Synes forferdelig synd på henne. Noe mer har jeg ikke orket å gjøre meg opp en mening om. Blir uansett bare spekulasjoner foreløpig
 
Tenker hun er uskyldig i den forstand at hun ikke tok det for å dope seg. Men som utøver er hun pliktig til å ha full kontroll på hva hun bruker av legemidler. Så hun fortjener utestenging.

Hadde det vært en russer som hadde gjort det samme så hadde hele Norge hylt om utestenging. Det er virkelig ingen forskjell at hun er norsk.
 
Tenker hun er uskyldig i den forstand at hun ikke tok det for å dope seg. Men som utøver er hun pliktig til å ha full kontroll på hva hun bruker av legemidler. Så hun fortjener utestenging.

Hadde det vært en russer som hadde gjort det samme så hadde hele Norge hylt om utestenging. Det er virkelig ingen forskjell at hun er norsk.


Hadde russerne gjort det samme hadde jeg tenkt det nøyaktig det samme som nå. Jeg er mot doping for å fremme prestasjon, uheldig få i seg ett stoff fra en krem eller medisin er ikke doping. En fillesak, som for meg blir veldig dumt. Russer eller norsk, spiller ingen rolle :)
 
Klarer faktisk ikke følge med på den saken jeg...
 
Hun får nok ett års tid utestengelse! Kan nesten ikke få særbehandling fordi hun er norsk! Hun kommer nok sterkere tilbake til OL neste år [emoji4]
 
Skyldig eller ikke, hun fikk jo påvist doping ved blodprøve.
 
Men asså, en leppe salve, d er jo Ikkje snakk om å ha tatt anabole steroider her.. syns hele saken er helt sløkk! ! Er jo bare at den inneholder stoff som kan gi utslag på doping test, men d kan frøene på enkelte rundstykker oxo, betyr Ikkje at man har dopet seg av den grunn.. blir bare irritert av hele opplegget....
 
Drittlei sytinga til den dama. Altså, som idrettsutøver har hun selv ansvar for å sørge for at det som går inn i kroppen er lovlig. Så enkelt er det, at hun ikke er ydmyk og beklager seg er for meg en gåte, drittungefakter å skylde på denne legen.
 
Men asså, en leppe salve, d er jo Ikkje snakk om å ha tatt anabole steroider her.. syns hele saken er helt sløkk! ! Er jo bare at den inneholder stoff som kan gi utslag på doping test, men d kan frøene på enkelte rundstykker oxo, betyr Ikkje at man har dopet seg av den grunn.. blir bare irritert av hele opplegget....

Norge har vel på sett og vis drevet doping lenge, og dette er ikke snakk om at noe "kan" gi utslag, det ga utslag, og i dagens idrett så er det ikke steroider som blir brukt, doping skjer faktisk i så små mengder, da bør vel reglene og straffen være lik for alle...
 
Hvorfor skal hun ta dette utdaterte dopet som ikke er prestasjonsfremmende i disse mengdene. Men det er ganske typisk norsk å tenke skyldig og dømt med engang. Synes veldig synd på damen som har fått ødelagt sin karriere.
Jeg tror hun er uskyldig :)

Det er virkelig ikke typisk norsk, er ikke lenge siden sundby var i "samme" runden, nå må vi vel snart skjønne at vi ikke kan holde på akkurat som vi vil. Det ga utslag, det er derfor doping, bør det gjøres vanskeligere da? Og hvordan kan et menneske som faktisk tester positivt og som selv har ansvar for hva som går inn i kroppen være uskylding? Det er ingen "gråsone" i doping, det er enten eller.
 
Det er virkelig ikke typisk norsk, er ikke lenge siden sundby var i "samme" runden, nå må vi vel snart skjønne at vi ikke kan holde på akkurat som vi vil. Det ga utslag, det er derfor doping, bør det gjøres vanskeligere da? Og hvordan kan et menneske som faktisk tester positivt og som selv har ansvar for hva som går inn i kroppen være uskylding? Det er ingen "gråsone" i doping, det er enten eller.


Sundby er jo akkurat samme saken, livsnødvendig medisinering for han, medisiner og ikke doping for å bedre prestasjonen.
Jeg ser at med å dømme slike med kroniskesykdommer så sender vi signalet til barna våre at du med astma har ikke plass i idretten. Sundby har hatt astma siden han var veldig liten, og trist at det er slik at de med astma blir beskyldt for doping.
Jo det er typisk norsk å dømme og snakke ned andre i slike situasjoner.
Nei, Norge har ikke lenge drevet med doping, du får tro det, jeg er uenig med deg!
 
Back
Topp