Jodlesmurfs historie videre!

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Jeg og mannen bestemte oss i slutten av august, at nå var d på tide med nummer tre! Jeg kastet pillene og vi satte i gang. På PP2 satt spiren vår, og vi hadde termin 12. august. Denne gangen var vi enige om at vi måtte holde d hemmelig til uke tolv. Men j var så kvalm og uvel på jobb, at jeg ble nødt til å fortelle kolleger om ståa.

I ellevte uke begynte jeg å blø.. noen få timer senere var spontanaborten et faktum. Jeg var utafor og lei.

Etter dette har jeg hatt kun to sykluser. Den ene var uhorvelig lang, den andre er nå! 14.april var første mensdag. Men denne måneden her ville jeg helst ikke tenke noe særlig på dette med EL og sånt . Men de siste ukene har j hatt en så rar følelse i magen. Og halsbrannnen har til tider vært veldig slitsom!

Jeg hadde lyst til å ta en test på søndag, men innså kjapt at d ikke gikk da testskuffen min var tom. Bestilte da et lass fra nettet.

I går ankom pakka mi postkassa. Jeg løp inn på do, fikk tatt en test. Etter ett minutt så den slik ut:



Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1400128680659.jpg
    1400128680659.jpg
    22 KB · Visninger: 38
Jeg jublet ikke med en gang. Hadde vondt for å tro d. Men j tok en ny test denne morgenen her, og den ser helt lik ut:) Denne gangen klarer jeg nok neppe å holde tett om graviditeten helt fram til uke tolv...

Min foreløpige termin er 22.januar:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gratulerer :D må spiren klore seg fast i 9 mnd!
 
Gratulerer :D må spiren klore seg fast i 9 mnd!
Det håper jeg også! <3

2007 - Professoren<3
2009 - Klovnen <3
2014 (januar) Englespiren vi aldri fikk møte!

2015 - 22.januar kommer vårt siste tilskudd i familien:)
 
Har nettopp fått en levering med ti g-tester. De kan jeg likegodt bruke opp nå;) I dag glemte jeg å teste, men har tatt en test hver dag de tre første dagene. Ser jo at streken blir sterkere. Morsomt:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 

Vedlegg

  • 1400308129077.jpg
    1400308129077.jpg
    48,9 KB · Visninger: 36
Nå sitter jeg i pause på jobben. Er to kolleger som vet om ståa. Men de sier d ikke til noen. Rart å gå med en sånn hemmelighet. Sist sa j d bare til kolleger, hadde planer om å holde det hemmelig for alle frem til 12ukersfristen. Nå kom jeg aldri til den fristen da, siden jeg mistet i ellevte uke. Men jeg kjenner at d er vanskelig å holde tett nå. D er mange som fikk vite i ettertid at j hadde vært på vei, og de går nok og grubler litt på om d er noe i gjære igjen.

Har egentlig lyst til å rope d ut, men på en annen side, så vet jeg at d kan gå den gale veien og da ønsker jeg ikke å såre barna mine.

Er vanskelig dette her. Jeg skal ihvertfall holde tett en stund til. Formen min er ganske bra, så tror ingen mistenker noe akkurat nå.

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Da har jeg fått innkallelse til tidlig UL. Torsdag 12.06. Det blir spennende. Er da 8+3 uker! Håper på å få se et bankende hjerte! Men kjenner også at jeg er veldig spent/litt nervøs.

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Last edited:
Kvalmen er drepende i dag. Samtidig som jeg IKKE har lyst på mat, overhode... Dårlig kombinasjon. Lurer på hva jeg skal prøve for å få i meg noe i dag. Får svinge innom butikken og se om noe frister. Ellers går alt bra. Har en annen følelse denne gangen, enn jeg hadde i vinter. Hele kroppen tror mer på det nå. Samtidig teller jeg ned til UL ! 9 dager igjen! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Fant ut at ritzkjeks, sure epler og tyggegummi fikk meg greit gjennom dagen. Men blir dyrt om jeg skal spise slik hele svangerskapet.

Det høres litt rart ut, men j er glad for at jeg er kvalm! Det er et greit tegn på at ting er i orden..

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Nå går tiden sakte mot UL. Tre dager igjen. Det kjennes som en evighet akkurat nå! Håper virkelig å få se et bankende hjerte! Det er det eneste jeg klarer å tenke på akkurat nå!

Måtte man klare å sovne kjapt, så man var ferdig med nok en dag:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Nå blir der nok en søvnløs natt! Jeg er kjempespent på morgendagen! Skal på ultralyd på formiddagen. Har symptomer og er sliten og uvel. Men ar jeg mistet sist henger nok litt igjen i meg, kjenner jeg. Håper jeg ser et bankende hjerte i morgen. Da tror jeg de neste ukene vil gå mye bedre for meg! Krysser fingrene for at alt er bra med lille:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Da et dagen her! Har ul klokka halv elleve! Jeg er så spent at kvalmen skriker:p Håper dere som leser dette vil krysse fingrene for meg! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Hurra! Nå har jeg hatt en knalldag! Etter å ha sett det lille hjertet banke, føler jeg meg mye bedre. :) Den kommende bestemor fikk vite det i dag:) Hun hadde (selvfølgelig) allerede mistanker om det:) Men hu ble glad da!!

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Kvalmen er overveldene om dagen. Men d er et bra tegn, så skal prøve å ikke klage over d;) er 9+6 i dag. Ser frem til morradagen; 10 uker ! Har røpt d for noen flere kolleger. Men akter ikke å si noe til barna før de får ferie fra barnehagen;) deres ferie begynner da jeg er 12 uker, så d passer jo bra! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
I morgen er d nok en milepæl for meg. Da jeg mistet i vinter var jeg 10+4! I morgen er jeg 10+4 igjen. Er rart med det, men henger seg opp i alt sånt. Kjenner at redselen for å miste blir mindre for hver dag, men at jeg har en litt ubehagelig klump i magen angående morgendagen. Selvfølgelig skjer ikke det samme igjen på akkurat samme tid, men litt urolig blir man jo.

Kjenner det blir godt å bli ferdig med morgendagen. Trøster meg med ultralydbildet jeg har av den lille bamsemumsen, med bankende hjerte:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Jeg har fått en dilla;) I går smakte jeg pp den nyeste isteen fra Nestea, og det skulle jeg nok ikke gjort... Den er av d beste jeg har smakt. Har kjøpt et helt lager som står i kjøleskapet. Endelig noe annet enn vann som frister !! :)

Den er virkelig å anbefale:)


Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 

Vedlegg

  • 1404419012018.jpg
    1404419012018.jpg
    48,2 KB · Visninger: 14
To dager igjen av det kjedeligste trimesteret! Har fortalt barna og den nærmeste familien, så nå er det liksom offisielt. Men har ikke delt d på sosiale medier denne gangen. Ønsker heller ikke å gjøre d. Mye morsommere om folk ser det selv, tenker jeg!

Skal på show med mannen og venner i dag. Det gleder jeg meg til! Godt å finne på noe:) Tiden mot OUL går da mye fortere! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
Endelig har jeg nådd de magiske tolv ukene! Fornøyd, glad og lettet rusler jeg over i andre trimester! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
16+2. Jeg begynner å tenke at d på ordentlig ligger en liten babytass i magen min! Det er rart. Har ikke helt sikkert kjent liv enda, og ikke hørt hjertelyd. Men var på tidlig ul uke ni, og da så alt fint ut! Har bare vært på en kontroll enda. Kanskje jeg kan ringe jordmor i dag. Hun kunne kanskje latt meg høre etter hjertelyd:) er ivrig på å få.noen livstegn fra den lille:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)
 
19+5.

Om to dager er jeg halvveis. Tiden har gått fort. Har en aktiv tass i magen. Kjenner ham/henne hver eneste dag,flere ganger om dagen! Det er godt! Snakker om navn med mannen. Vi har funnet to jentenavn,men sliter med å finne DET riktige guttenavnet. Litt dumt, for jeg er overbevist om at d er en gutt som lager liv i magen min!

Formen min er god om dagen. Eneste jeg kjenner er halsbrann og en ekstrem trøtthet. Men det er ikke noe problem egentlig, bare sover masse :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp