Joda, det er koselig med amming- men...

Blir ikke sår, har vært heldig å sluppet det.

Må vell bare regne med variasjoner! Trodde et slik herremåltid som hun inntok i går ville føre til en lang natt, hehe. Men i natt presset og peset hun mye og ville spise (kort) hver andre time.. Så rutiner kan vi ikke si at vi har ennå, hehe. Men hun er bare 6 uker.

Hun trykker og presser fremdeles mye. Vært tre gode dager, men i gang igjen i dag.

Hvor lang tid tar det fra det man spiser ev er i melken? Drakk melk i går til frokost for å se om vesla reagerer. Er litt usikker på om jeg kan knytte pressinga osv til det....
 
Dette spiste jeg i går:



Brødskive med hamburgerrygg, smør og majones

Fiskepinner og potetstappe med ketchup

Brødskiver med makrell i tomat

Brødskiver med hamburgerrygg

Drakk: et glass eplejuice, fun light, Pepsi Max på kvelden, 2 kopper kaffe

--

Er det noe her jeg burde kutte? Har lest at man ikke lenger fraråder kullsyre.
 
Pepsi max kan muligens være lurt å kutte. Er noen som reagerer på kunstig søtning og koffein, Pepsi max inneholder begge deler så er sånn sett en "versting"
 
Samme med meg. På dagtid 10-15 min. Syns nesten det virker litt lite. Får de spist seg mett på så kort tid?Og kveld vil hun egentlig ligge konstant på puppen å bare sove/drikke litt/kose. Klarer å avlede litt med smokk innimellom, men hun liker seg absolutt best på puppen.
Spiser de effektivt er det helt normalt med 10-15 min :) er også normalt at de vil ligge på puppen "hele" kvelden. Man produserer mindre, men fetere melk da, så babyen spiser seg opp for natten :)
 
Dette spiste jeg i går:



Brødskive med hamburgerrygg, smør og majones

Fiskepinner og potetstappe med ketchup

Brødskiver med makrell i tomat

Brødskiver med hamburgerrygg

Drakk: et glass eplejuice, fun light, Pepsi Max på kvelden, 2 kopper kaffe

--

Er det noe her jeg burde kutte? Har lest at man ikke lenger fraråder kullsyre.
Vet om ei som hadde en som reagerte på eplejuice, det er jo ganske surt for magen..
Sliter ennå selv :( virker som ammete hjelper litt... Skulle ønske hu bare hadde det bra :(
 
de tre siste dagene har jeg hatt en del problemer med ammingen. Babyen vil absolutt bare ligge med venstre bryst. Hun nekter å drikke fra høyre og blir helt hysterisk hvis jeg legger henne til der. Dette er jo et stort problem da jeg får enormt brystspreng i høyre og redd jeg ikke har nok melk til henne i venstre. Noen som har opplevd lignende og kan hjelpe meg? Er førstegangs.
 
de tre siste dagene har jeg hatt en del problemer med ammingen. Babyen vil absolutt bare ligge med venstre bryst. Hun nekter å drikke fra høyre og blir helt hysterisk hvis jeg legger henne til der. Dette er jo et stort problem da jeg får enormt brystspreng i høyre og redd jeg ikke har nok melk til henne i venstre. Noen som har opplevd lignende og kan hjelpe meg? Er førstegangs.

Låsninger? Magesmerter/luft (kan jo hende hun kjenner det bedre om hun ligger ene veien)? Prøvd annen ammestilling?
 
de tre siste dagene har jeg hatt en del problemer med ammingen. Babyen vil absolutt bare ligge med venstre bryst. Hun nekter å drikke fra høyre og blir helt hysterisk hvis jeg legger henne til der. Dette er jo et stort problem da jeg får enormt brystspreng i høyre og redd jeg ikke har nok melk til henne i venstre. Noen som har opplevd lignende og kan hjelpe meg? Er førstegangs.
Prøvd tvillingstilling eller tilbalelent ammin?
 
Jeg gir flasker til tvillingene nå, da vi kom uheldig ut med svak sugeteknikk osv så måtte gi tillegg.. Fikk aldri til å dobbelt amme heller.. Men jeg savner å amme, og den nærheten det gav til førstemann. Veldig upraktisk med alle disse flaskene og planleggingen når man skal ting.. Men alle må finne sin vei og det som funker best for akkuratt dere:)
 
Vesla er 8 uker nå, og i dag har vært en drittdag- bokstavelig! Hun har hatt masse magevondt og bæsjet mye. I går spiste jeg spekemat med rømme og drakk et glass rødvin. Har noen hørt at det kan gi plager? ( obs- gikk over 3 timer fra jeg drakk vinen til jeg amma. Selv om jeg tror mest på de som sier at alkohol ikke går i melka).
 
Vesla er 8 uker nå, og i dag har vært en drittdag- bokstavelig! Hun har hatt masse magevondt og bæsjet mye. I går spiste jeg spekemat med rømme og drakk et glass rødvin. Har noen hørt at det kan gi plager? ( obs- gikk over 3 timer fra jeg drakk vinen til jeg amma. Selv om jeg tror mest på de som sier at alkohol ikke går i melka).
Hmm kan spekemat gi plager tro??
Sliter jo med min, og spiser stadig fenalår og spekeskinke på brødskivene.. Spennende å høre om flere har noen erfaringer :)
 
Vesla er 8 uker nå, og i dag har vært en drittdag- bokstavelig! Hun har hatt masse magevondt og bæsjet mye. I går spiste jeg spekemat med rømme og drakk et glass rødvin. Har noen hørt at det kan gi plager? ( obs- gikk over 3 timer fra jeg drakk vinen til jeg amma. Selv om jeg tror mest på de som sier at alkohol ikke går i melka).
Har hun reagert på mye melk i kosten tidligere så kan det være rømme!? Mini her har jobbet en del med magen, altså promper mye! Er noe med at tarmene er umodne. Men noen reagerer jo på melkeproteiner..
Prøv minifom (kjøpes på apoteket), så merker du fort om hun promper mer og dermed blir i bedre humør;) :p
 
Flere som ammer enda? Vi koser oss med amming tidlig på morgenen og noen ganger etter bhg hvis han ønsker det ❤
 
Flere som ammer enda? Vi koser oss med amming tidlig på morgenen og noen ganger etter bhg hvis han ønsker det ❤

Ammer her og, morgen og kveld og iblant på dagen om han vil! Mer ved sykdom da. Hadde aldri trodd jeg skulle amme fortsatt :D
 
Herlig! Hadde aldri trodd det jeg heller, men det rare er at jeg blir ikke lei av det heller:)

Virkelig ikke! Dvs, han kan tidvis marke og kave og pelle, det blir jeg litt lei av, men er ellers ingenting som slår det lykkelig fjeset som spør om pupp og som slapper av og fortsatt kan sovne på puppen <3 Amming er fint altså, særlig toddleramming, men det er litt jobb med det til tider :p nettopp nattavvent vi da, holdt det gående med det helt til for en måneds tid sida, nå får han etter kl 5, men det gikk såå fint! Puppen sover nå holdt det å si, også snudde han seg og sovnet. Greit med store barn :p
 
Vesla er 3 uker i morgen og ammingen går fint. Men enkelte dager føler blir det mye og ofte. Føler liksom at det blir for mye meg og for lite pappa. Så vi har bestemt oss for å forsiktig introdusere morsmelk på flaske om en uke ( har lest at babyen bør være eldre enn 4 uker). Dette fordi jeg vil at far også skal kunne gi mat og fordi jeg vil ha litt fleksibilitet.

Andre her som har gjort eller vurderer det samme?

Ikke født ennå (termin august) men tenker gjøre det samme :) Så kan jeg fint stikke ut en tur, pappaen kan kose seg med mating og andre fine fordeler :) Vil amme som hovednæring, men morsmelk eller MME på flaske er supert det også.
 
Back
Topp