Joda, det er koselig med amming- men...

Vesla er 3 uker i morgen og ammingen går fint. Men enkelte dager føler blir det mye og ofte. Føler liksom at det blir for mye meg og for lite pappa. Så vi har bestemt oss for å forsiktig introdusere morsmelk på flaske om en uke ( har lest at babyen bør være eldre enn 4 uker). Dette fordi jeg vil at far også skal kunne gi mat og fordi jeg vil ha litt fleksibilitet.

Andre her som har gjort eller vurderer det samme?

Sniker fra april :)
Tror det er helt normalt at det føles overveldende og for mye.
Vil anbefale deg å prøve å komme deg ut av huset og få litt alene tid uten at du nødvendigvis må gi babyen flaske, planlegg at du drar ut rett etter å ha amma f.eks. da får du fri og bebiss får tid sammen med pappan sin og pappan med babyen.
Du har jo klart større frihet og kan være lengre borte dersom du pumper for å kunne gi flaske, men min erfaring tilsier at det holder lenge med en time (men det er jo for min del)

Men kjenn på hva du føler er rett, og finn ut hva som funker for dere. Hvis du kjenner at du går på veggen dersom du ikke får kommet deg ut pga ammingen syns jeg der skal prøve flaske. Som mange sier her inne: viktigere med mamming enn amming ;)
 
Sukk, sliter m altfor mye melk! Virkelig luksusproblem!! Blir blaut igjennom hele tiden, melkespreng og tette melkeganger.. Lille er en mnd gammel i dag. Håper det snart stabiliseres!
Overproduksjon er jo et skikkelig problem. Jeg slet med det med nr 1. Heldigvis er tilbud/etterspørsel bedre justert nå. Men må sove med bh+amneinnlegg for å ikke våkne i en dam :p
 
Overproduksjon er jo et skikkelig problem. Jeg slet med det med nr 1. Heldigvis er tilbud/etterspørsel bedre justert nå. Men må sove med bh+amneinnlegg for å ikke våkne i en dam :p
Haha, er så utrolig kjipt når jeg har brukt ammesinglet istedenfor bh, og ammeinnleggene har kommet på avveie, for så å våkne klissklass :D samme hvis jeg tar en lur på formiddagen med ammebh, våkner klissklass hvis jeg sover for lenge! Hermine blir fem uker på tirsdag, håper det snart roer seg litt:)
 
Haha, er så utrolig kjipt når jeg har brukt ammesinglet istedenfor bh, og ammeinnleggene har kommet på avveie, for så å våkne klissklass :D samme hvis jeg tar en lur på formiddagen med ammebh, våkner klissklass hvis jeg sover for lenge! Hermine blir fem uker på tirsdag, håper det snart roer seg litt:)
Her er gutten snart tre mnd og ligger ikke jurene på plass blir d dam :p
 
Signerer denne! Jeg sliter også med overproduksjon, så til tider føler jeg at ammingen blir mer styr enn kos. Har veldig lyst til å ta med meg babyen på besøk/ ha besøk, men det er ikke så enkelt å amme da, ettersom jeg sitter og lekker som en sil under måltidene. Har derfor vurdert flaske til noen måltider, så vi kanskje blir litt friere.

Anbefaler intervallamming, og melkeoppsamlere, så kan du både få "bukt" med overproduksjonen, og ta med baby på besøk. ;)
 
Haha, er så utrolig kjipt når jeg har brukt ammesinglet istedenfor bh, og ammeinnleggene har kommet på avveie, for så å våkne klissklass :D samme hvis jeg tar en lur på formiddagen med ammebh, våkner klissklass hvis jeg sover for lenge! Hermine blir fem uker på tirsdag, håper det snart roer seg litt:)

Jeg fikk tips av en venninne om å ha en nyfødtbleie inni BH'en på hver pupp når jeg skal sove. Det er det eneste som funker for å unngå dam her. :) Håper også at det stabiliserer seg, men vurderer å se om jeg kan bli donor til melkebanken eventuelt.
 
Jeg fikk tips av en venninne om å ha en nyfødtbleie inni BH'en på hver pupp når jeg skal sove. Det er det eneste som funker for å unngå dam her. :) Håper også at det stabiliserer seg, men vurderer å se om jeg kan bli donor til melkebanken eventuelt.
Haha, så utrolig lurt!! :D Ja, har tenkt samme tanken selv! Men har bare blitt med det foreløpig :/
 
Sniker fra mai15. Det blir bedre. De første ukene kan være veldig tøffe, jeg husker lite fra den tida sjøl, det var innmari slitsomt. Men den kjipe sannheten er at sånn er det å være mamma! Jeg fant mye trøst i å lese om det fjerde trimesteret, i tillegg til å jobbe med å finne roen. Gi f i alt mulig annet, de første seks ukene skal du ikke gjøre noe annet enn å legge alt til rette for babyen din.

Finn deg en god plass å sitte, ha mobilen, fjernkontroller, noe å drikke og kanskje også noe å spise /knaske på lett tilgjengelig, slik at du når det med baby på puppen. Finn deg en god serie (Orange is the New Black slipper sesong 4 i dag, anbefales!), og len deg godt tilbake. Mobilen skal brukes til forum, nettshopping og til å tilkalle pappaen hvis du har behov han må dekke (mere kald drikke, påfyll av sjokolade, osv..)
 
Snuker fra juni :) Ser du skriver at du kanskje må gi opp ammingen pga magevondt hos babyen. Kan jeg spørre hvorfor? Min lille sliter nemlig også veldig med magen :/

Morsmelk er bedre for magen enn mme, og de fleste små sliter med magen i begynnelsen, så få heller hjelp av en ammehjelper, og ha litt is i magen, selv om det er vondt å se babyen ha det vondt. <3
 
Min og sleit med mage vondt fra han var 2 uker, men plutselig en dag så va han mykje bedre, fekk ut promp og rap mykje enklere og no når han er 6 uker er alt så å si heilt fint, kutta ikkje ut noe som helst, begynte på amme te og synst det har hjelpt! Min greit og vridde seg i smerter i mange timer om dagen va virkelig ikkje kjekt:-/ men det går over!
 
Min og sleit med mage vondt fra han var 2 uker, men plutselig en dag så va han mykje bedre, fekk ut promp og rap mykje enklere og no når han er 6 uker er alt så å si heilt fint, kutta ikkje ut noe som helst, begynte på amme te og synst det har hjelpt! Min greit og vridde seg i smerter i mange timer om dagen va virkelig ikkje kjekt:-/ men det går over!
Akkurat samme her. Plutselig en dag var det ingen vondt lengre. Har vel en sammenheng med at tarmene modnes etterhvert som de vokser:)
 
Formen hennes virker mye bedre nå de siste 3 dagene. Kan ikke si jeg har endret på kosten noe særlig. Kanskje det faktum at hun har blitt 6 uker og litt større rett og slett er grunnen:)

I går og dag har hun diet veldig lenge! I går kveld i 45 min fra 2130. I kveld over 70 min! Ligger å spiser/sover/koser. På dagtid er det mer 10-15 min. Hvor lenge ammer dere og er det forskjell på dag og natt?

I natt våknet hun ikke før 0400, som var 6,5 time etter amminga!

I kveld virker hun veldig våken etter den laaaange amminga. Hun våkner når jeg flytter på henne, ellers hadde hun sovet nå. I går ammet jeg henne i søvn i senga.
 
Sliter ennå med litt luft i magen her, over 8 uker gammel :( vanskelig å finne ut av.. Ammer dere så lenge?? Må vel bli sårt vel?
 
Formen hennes virker mye bedre nå de siste 3 dagene. Kan ikke si jeg har endret på kosten noe særlig. Kanskje det faktum at hun har blitt 6 uker og litt større rett og slett er grunnen:)

I går og dag har hun diet veldig lenge! I går kveld i 45 min fra 2130. I kveld over 70 min! Ligger å spiser/sover/koser. På dagtid er det mer 10-15 min. Hvor lenge ammer dere og er det forskjell på dag og natt?

I natt våknet hun ikke før 0400, som var 6,5 time etter amminga!

I kveld virker hun veldig våken etter den laaaange amminga. Hun våkner når jeg flytter på henne, ellers hadde hun sovet nå. I går ammet jeg henne i søvn i senga.
Samme med meg. På dagtid 10-15 min. Syns nesten det virker litt lite. Får de spist seg mett på så kort tid?Og kveld vil hun egentlig ligge konstant på puppen å bare sove/drikke litt/kose. Klarer å avlede litt med smokk innimellom, men hun liker seg absolutt best på puppen.
 
Formen hennes virker mye bedre nå de siste 3 dagene. Kan ikke si jeg har endret på kosten noe særlig. Kanskje det faktum at hun har blitt 6 uker og litt større rett og slett er grunnen:)

I går og dag har hun diet veldig lenge! I går kveld i 45 min fra 2130. I kveld over 70 min! Ligger å spiser/sover/koser. På dagtid er det mer 10-15 min. Hvor lenge ammer dere og er det forskjell på dag og natt?

I natt våknet hun ikke før 0400, som var 6,5 time etter amminga!

I kveld virker hun veldig våken etter den laaaange amminga. Hun våkner når jeg flytter på henne, ellers hadde hun sovet nå. I går ammet jeg henne i søvn i senga.
Min mini ligger på snitt i amminga på 7 min! Vil ha mat hver 2 time (på slaget)
 
Her er det alt fra 5 min per bryst til over en time per bryst, helt normalt har jeg fått beskjed om. Vi voksne spiser jo ikke identiske måltider døgnet gjennom vi heller tross alt :) Så iblant er det skikkelig stor-måltid, andre ganger er det en liten minisup å sovne på etter bleieskift :) Fikk ihvertfall råd her om å bare la baby styre, hvert minutt ved puppen teller i forhold til produksjonen (her sliter vi med lav produksjon og baby som legger lite på seg da). Rutinene og effektiviteten kommer når baby er klar stort sett :) 3,5 uke han her da.
 
Back
Topp