Jobbintervju i uke 37+0

Ballerinaen-b0lle2B

Betatt av forumet
Tips til «icebreaker» når jeg skal på jobbintervju når jeg er 37uker gravid? 14. Mai skal jeg inn, går ut i fødselsperm 17. Mai Tenker ift hvordan jeg skal «åpne» og snakke om den åpenbare babyen i magen? Jeg ønsker IKKE å late som ingenting, eller kommentarer ift at de ikke kan spørre eller diskriminere ift graviditeten. Jeg ønsker å starte med blanke ark, vær åpen og direkte når graviditeten er et svært tydelig faktum.

Ønsker rett og slett morrosomme og positive vinklinger, poeng eller ting å si innledningsvis- det var sist et veldig hyggelig intervju og jeg gleder meg som utgangspunkt:) Tips?

(«Historien» bak er at jeg søkte tilsvarende stilling ved samme sted i 2016, og ble innstillt som nr 2. Jeg var derav svært aktuell for jobben da, og håper derav jeg fremdeles er svært aktuell. Det var en mann som ble innstillt som nr 1, og det gjorde meg som «nr 1 kvinne» (av totalt 36 søkere, 5 på intervju, mener jeg å huske). )
 
Hadde det vært meg hadde jeg kanskje prøvd meg på noe sånt som «en ting som er positivt for dere om dere ansetter meg nå, er at dette er den siste permisjonen min» siden vi ikke har planer om flere barn etter dette [emoji28]

ellers tenker jeg at det er flott å bare være åpen om at du er veldig motivert for jobben, og håper du har gode muligheter selv om det vil ta litt lenger tid enn normalt før du kan starte.
 
Hadde det vært meg hadde jeg kanskje prøvd meg på noe sånt som «en ting som er positivt for dere om dere ansetter meg nå, er at dette er den siste permisjonen min» siden vi ikke har planer om flere barn etter dette [emoji28]

ellers tenker jeg at det er flott å bare være åpen om at du er veldig motivert for jobben, og håper du har gode muligheter selv om det vil ta litt lenger tid enn normalt før du kan starte.

Hehe, takk for respons:) ...Meen blir nok litt «dumt» å innlede med den kommentaren da dette er vår første, og vi ønsker oss to til på sikt ...kan modifisere forslaget ditt da, og si at det er en god stund til neste barn kommer (om det i det hele tatt kommer fler) for graviditeten har ikke vært noen dans på roser[emoji85][emoji28][emoji111]️ haha.

Tenker også det blir litt fokuset, at jeg har VELDIG lyst å starte der! [emoji7][emoji120][emoji108][emoji205]

Takk!
 
Hva med å si noe som: bra at intervjuet var denne uka og ikke om et par uker, for da måtte jeg ha hatt med barnevakt» eller noe i den duren :) Sporty av deg å dra på intervju rett før termin! Lykke til! :)

Hahah, Den var fin altså[emoji51][emoji51][emoji51] ...vet ikke om jeg tør/har nok guts til den, men den likte jeg![emoji120][emoji108] Takk!!

Og takk for «heijjing», trenger litt positiv boost![emoji51][emoji120]
 
Jeg går jo litt imot strømmen og lurer på hensikten med å gå på jobbintervju så nærme termin? Det blir jo bare ekstra arbeid for bedriften. De bruker masse tid på deg, du er der noen uker og så må de igjen bruker masse tid og ressurser på å finne en vikar for deg.

Ikke kritikk dette men er oppriktig nysgjerrig..
 
Jeg går jo litt imot strømmen og lurer på hensikten med å gå på jobbintervju så nærme termin? Det blir jo bare ekstra arbeid for bedriften. De bruker masse tid på deg, du er der noen uker og så må de igjen bruker masse tid og ressurser på å finne en vikar for deg.

Ikke kritikk dette men er oppriktig nysgjerrig..

Hun rekker jo ikke å starte først. Og i veldig mange jobber så er det mer verdt å vente på den riktige kandidaten, enn å ta en som ikke er god nok bare fordi den kan starte kjapt. Og hvis det er et behov som må fylles nå, så har de jo sikkert flere søkere som eventuelt kan tilbys et vikariat. Så hensikten er vel at man/bedriften ikke har noe å tape på og gå på intervju selv om man er nærme termin.
 
Du er tøff ass! Kudos til deg for å gå på intervju så nærme termin!!

Har ingen tips egentlig, men et innspill om at hvis de er på noen som helst måte kjipe på intervjuet så har du en god grunn til å ikke ville jobbe der. Det koster MASSE penger å ansette nye folk, man må tenke langsiktig!
 
Jeg går jo litt imot strømmen og lurer på hensikten med å gå på jobbintervju så nærme termin? Det blir jo bare ekstra arbeid for bedriften. De bruker masse tid på deg, du er der noen uker og så må de igjen bruker masse tid og ressurser på å finne en vikar for deg.

Ikke kritikk dette men er oppriktig nysgjerrig..

Jeg tenkte det er ganske åpenbart i innlegget mitt hvorfor jeg søkte akkurat denne jobben, OG hvorfor jeg går på intervju?:b Det handler jo hovedsakelig om at jeg VELDIG gjerne ønsker akkurat DENNE jobben, og at jeg er godt kvalifisert til stillingen. -Noe jeg fikk bekreftet i 2016, da jeg ble innstillt i tilsvarende stilling:)

Jeg rekker ikke å starte hos dem da permisjon starter 3 dager etter intervjuet- så de bruker ikke mer tid på meg enn evt andre «ikke aktuelle» kandidater...

Mye blandede følelser mtp jobbsøking som gravid, men tenker at det er et liv etter permisjonen. ...også vil jeg veldig gjerne ha denne jobben, som er spennende og nært hjemme. Det handler også om hvilket alternativ til jobb jeg skal tilbake til etter permisjon, og det er snakk om til en nattevakt 65% stilling, med nesten 4t pendling totalt (til og fra jobb, siden jeg tar tog). Ser for meg at det blir litt knotete med en liten baby... men alt går vel. Oo
 
Hun rekker jo ikke å starte først. Og i veldig mange jobber så er det mer verdt å vente på den riktige kandidaten, enn å ta en som ikke er god nok bare fordi den kan starte kjapt. Og hvis det er et behov som må fylles nå, så har de jo sikkert flere søkere som eventuelt kan tilbys et vikariat. Så hensikten er vel at man/bedriften ikke har noe å tape på og gå på intervju selv om man er nærme termin.

Jeg krysser fingre for at de tenker slik og er åpen for alternative løsninger[emoji51]
 
Du er tøff ass! Kudos til deg for å gå på intervju så nærme termin!!

Har ingen tips egentlig, men et innspill om at hvis de er på noen som helst måte kjipe på intervjuet så har du en god grunn til å ikke ville jobbe der. Det koster MASSE penger å ansette nye folk, man må tenke langsiktig!

Tusen takk! Trenger litt positiv push og energi![emoji120][emoji51] Jeg tenker nøyaktig det du skriver, dersom de «tenker dårlig» om meg mtp graviditeten eller velger å diskriminere er det absolutt ikke et sted jeg har ønske om å jobbe. Gode verdier og holdninger ved en arbeidsplass er alfa omega![emoji108]
 
Jeg synes du er kjempesporty som gjør dette. Og bare det at du søker og takker ja til å komme til intervju i din situasjon («») bør tas som et veldig godt tegn fra arbeidstakers side. Lykke til!
 
Jeg synes du er kjempesporty som gjør dette. Og bare det at du søker og takker ja til å komme til intervju i din situasjon («») bør tas som et veldig godt tegn fra arbeidstakers side. Lykke til!
Signerer, og ønsker deg virkelig lykke til :D
Håper jobben blir din :)
 
Vær deg selv og vær tydelig på hva du kan tilby!

Er det foresten en stilling det er lett å midlertidige ansette noen mens du er i permisjon? :)
 
Jeg tenkte det er ganske åpenbart i innlegget mitt hvorfor jeg søkte akkurat denne jobben, OG hvorfor jeg går på intervju?:b Det handler jo hovedsakelig om at jeg VELDIG gjerne ønsker akkurat DENNE jobben, og at jeg er godt kvalifisert til stillingen. -Noe jeg fikk bekreftet i 2016, da jeg ble innstillt i tilsvarende stilling:)

Jeg rekker ikke å starte hos dem da permisjon starter 3 dager etter intervjuet- så de bruker ikke mer tid på meg enn evt andre «ikke aktuelle» kandidater...

Mye blandede følelser mtp jobbsøking som gravid, men tenker at det er et liv etter permisjonen. ...også vil jeg veldig gjerne ha denne jobben, som er spennende og nært hjemme. Det handler også om hvilket alternativ til jobb jeg skal tilbake til etter permisjon, og det er snakk om til en nattevakt 65% stilling, med nesten 4t pendling totalt (til og fra jobb, siden jeg tar tog). Ser for meg at det blir litt knotete med en liten baby... men alt går vel. Oo
Forstår godt at du gjerne vil dette. Jeg mente ikke noe negativt med det men lurte bare på grunnlaget. Hadde vært utrolig deilig å vite at du kommer tilbake til en trygghet.

Krysser fingrene for deg.

Ps, ville absolutt lagt vekt på motivasjonen til jobben. At det er den som gjør akkurat deg til den perfekte kandiat=)
 
Vær deg selv og vær tydelig på hva du kan tilby!

Er det foresten en stilling det er lett å midlertidige ansette noen mens du er i permisjon? :)

Litt usikker på det altså, litt begge deler. Det er en jobb hvor en jobber med mennesker i utsatte livssituasjoner, men ingen er vel uerstattelig så tenker at det godt er mulig med å ha vikar en såpass «lang» planlagt periode ja. :)
 
Forstår godt at du gjerne vil dette. Jeg mente ikke noe negativt med det men lurte bare på grunnlaget. Hadde vært utrolig deilig å vite at du kommer tilbake til en trygghet.

Krysser fingrene for deg.

Ps, ville absolutt lagt vekt på motivasjonen til jobben. At det er den som gjør akkurat deg til den perfekte kandiat=)

Det går bra:) Grunnlaget! Vet ikke om jeg skjønner. Mente du grunnlaget mitt for å søke/gå på jobbintervjuet? Forklarte jeg det i såfall godt nok?:)
 
Back
Topp