Jobbe hjemmefra? Seriøse firma?

mamma fiera

Flørter med forumet
Hei på dere, da er jeg tilbake på forumet igjen da jeg helt uforventet fant ut jeg er gravid med nummer to. Er fremdeles helt i sjokk og kan nesten ikke tro det,- mitt spørsmål/dilemma:

Kom meg desverre ikke i fast arbeid før jeg ble gravid med nummer 1 og snuppelupp har Akuratt begynt i barnehage og jeg kunne endelig(!!!) begynne å søke å få kommet meg ut i arbeidslivet meeeeeen Ups,i Didn't know I was pregnant BIGTIME!! Så nå sitter jeg her, atter en gang- og lurer på hva jeg skal ta meg til.... har så lyst til å arbeide og tjene litt ekstra kroner og itillegg få gjort noe med hull på CV.

Jeg har erfaring innen telemarketing, telefonsalg, salg, butikk og diverse og kunne derfor tenke meg å evnt prøve meg på å arbeide hjemmefra- har egentlig ikke så mange andre muligheter pluss jeg drives av salg,og KAN salg.....

Noen som jobber/kan tipse om et seriøst firma for deltid/heltid evnt noe i den duren?

Homepartys, blogg og å starte nettbutikk er uaktuelt....

Håper det er noen hjemmeværende mammaer med erfaring som kansje kan hjelpe meg til å få gjort noe mens jeg går gravid med nr to og i permisjonstiden:)
Var jo ikke Akuratt dette jeg hadde tenkt men nå er nå situasjonen slik og jeg får prøve å gjøre det aller beste jeg kan for meg, barna mine og fremtiden :)

X
 
Hvorfor ikke benytte sjansen til å ta utdannelse? :)
Dersom jeg skulle ansatt noen hadde jeg ansett det som et stort pluss om hull på CV'en ble fylt av utdannelse fremfor "strøjobber" for å fylle tiden. ;)

Ellers tror jeg i grunn en "vanlig" arbeidsplass er tingen altså. Provisjon (som jo ofte er standard for telefonsalg o.l) er noe herk ifht sykemelding og foreldrepenger. :p
 
Hvorfor ikke benytte sjansen til å ta utdannelse? :)
Dersom jeg skulle ansatt noen hadde jeg ansett det som et stort pluss om hull på CV'en ble fylt av utdannelse fremfor "strøjobber" for å fylle tiden. ;)

Ellers tror jeg i grunn en "vanlig" arbeidsplass er tingen altså. Provisjon (som jo ofte er standard for telefonsalg o.l) er noe herk ifht sykemelding og foreldrepenger. :p

Ser hva du mener og sier meg helt enig.
Dagen/utdannelse var mitt/mitt hovedmål men nå ble ikke ting helt som planlagt Hehe:)
Har bestilt time hos opplæringskontoret for å se om dem kan hjelpe meg mot å ta opp noen fag og diverse slik at jeg på sikt kan få ta den utdannelsen/fagbrevet jeg ønsker meg:) Privat studier er uaktuelt mtp økonomien, og vanlig jobb er ikke noe lett å få i utgangspunktet,og dog enda verre som gravid så derfor jeg må "finne meg i " å prøve dette... :) Såklart er ikke strøjobber og slike jobber mitt ønske,men har jo ikke så mange muligheter så jeg lufter/sjekker ut mulighetene jeg PR dags dato har.

Jeg ønsker jo å gjøre hva som helst for å fylle dette hullet på cvn, noe er jo bedre enn ingenting:)

Målet var jo å begynne i praksis og på sikt ta fagbrev for å kunne jobbe innen eldre omsorgen å fast jobb i kommunen, meeeeen så ble jeg uplanlagt gravid så derfor må jeg ta denne veien imens.
 
Ser hva du mener og sier meg helt enig.
Dagen/utdannelse var mitt/mitt hovedmål men nå ble ikke ting helt som planlagt Hehe:)
Har bestilt time hos opplæringskontoret for å se om dem kan hjelpe meg mot å ta opp noen fag og diverse slik at jeg på sikt kan få ta den utdannelsen/fagbrevet jeg ønsker meg:) Privat studier er uaktuelt mtp økonomien, og vanlig jobb er ikke noe lett å få i utgangspunktet,og dog enda verre som gravid så derfor jeg må "finne meg i " å prøve dette... :) Såklart er ikke strøjobber og slike jobber mitt ønske,men har jo ikke så mange muligheter så jeg lufter/sjekker ut mulighetene jeg PR dags dato har.

Jeg ønsker jo å gjøre hva som helst for å fylle dette hullet på cvn, noe er jo bedre enn ingenting:)

Målet var jo å begynne i praksis og på sikt ta fagbrev for å kunne jobbe innen eldre omsorgen å fast jobb i kommunen, meeeeen så ble jeg uplanlagt gravid så derfor må jeg ta denne veien imens.


Du kan ta mange fag over nettet, og få lån fra lånekassen om nødvendig. Som student får du jo også "foreldrepenger" fra Lånekassen også, om du kvalifiserer. :)
Lykke til med valget. :)
 
Du kan ta mange fag over nettet, og få lån fra lånekassen om nødvendig. Som student får du jo også "foreldrepenger" fra Lånekassen også, om du kvalifiserer. :)
Lykke til med valget. :)

Takk for tips men jeg får nok ingen av delene desverre og det er derfor jeg undersøker dette rundt jobbing men har lagt inn søknader og diverse rådgivning ang dette men tviler på jeg får noe støtte/hjelp så må derfor som sakt trø til med dette.
 
Back
Topp