Jobb og sykemelding

Jobber 100 %, men er tøft på grunn av formen :( Gjør ingenting annet enn å jobbe, er sengeliggende resten av tiden. Men sitter langt inne å ta i mot sykemelding :(
Husk at det om 2 år ikke er noen som husker eller takker deg for at du var så grei å presse deg til å jobbe gjennom svangerskapet! Det er nå du trenger overskudd, du lager jo faktisk en baby!!

:hug007
 
Starter i ny jobb neste mandag, og siden jeg venter tvillinger er jeg spent på hvor lenge jeg greier å stå i jobb. Men håper jeg får anledning til å være der en god stund, i hvert fall til kroppen sier tydelig fra at det ikke går. I første svangerskap greide jeg å stå helt ut i 100% til tross for kraftig bekkenløsning. Men med en aktiv 3-åring i tillegg, så er dette svangerskapet noe helt annet!
 
Husk at det om 2 år ikke er noen som husker eller takker deg for at du var så grei å presse deg til å jobbe gjennom svangerskapet! Det er nå du trenger overskudd, du lager jo faktisk en baby!!

:hug007

Takk for veldig gode ord! Kanskje jeg får høre med jordmor hva hun tenker når jeg skal dit? Hører stadig at man ikke er syk, så har liksom tatt meg sammen, men er faktisk ganske tøft å gå gravid synes jeg :(
 
Takk for veldig gode ord! Kanskje jeg får høre med jordmor hva hun tenker når jeg skal dit? Hører stadig at man ikke er syk, så har liksom tatt meg sammen, men er faktisk ganske tøft å gå gravid synes jeg :(

Man er jo ikke syk, men å være gravid kan ikke sammenliknes med å ikke være gravid. Jeg synes til og med at korte turer med bikkja har blitt tungt (strekker veldig i livmoren i tillegg til bekkenløsning). Noen har lette og fine svangerskap der det ikke er noe problem å jobbe opp til svangerskapspermisjon, mens andre får alt. Du skal jo ha energi og ork til å leve et liv ved siden av jobben, men det er min oppfatning da:Heartred
 
Du har krav på foreldrepenger av sykepengene også. Altså hvis du er sykemeldt feks. 50% og får sykelønn + vanlig lønn så tjener du opp rett på 100% foreldrepenger.

Tusen takk for svaret. Jobber 100% fra denne uke og prøver så lenge kroppen tillater. Hvis det blir utfordrende så tror jeg at jeg må gå gradert sykmld.
 
Jeg har en venninne som var i lignende situasjon for noen år siden.
Da hun fikk barnet så var hun i permisjon en stund, men mannen som ikke hadde jobb og ikke kunne språket så veldig enda gikk videre hjemme med barnet. Han gikk masse i åpne barnehager og lærte seg etterhvert norsk ved å snakke med voksne og barn i åpen barnehage. Han meldte seg også på noe idrettslag og ble etterhvert trener for å bli kjent og komme seg mer ut blant voksne.
Når språket var på plass ble han vikar i barnehage og etterhvert fast ansatt i barnehage!

Det var god tips. Mannen min er så engasjert i å lære norsk og tar selv initiativ før han begynte på norskkurs. Jeg skal fortelle han om dette slik at han kan bli enda bedre og bruke mer tid med babyen[emoji4].
 
Hvor lenge har du jobbet? Hvis du har jo bbet 100 % mer enn 6 mnd så får du penger uansett om du har vært / er sykemeldt under svangerskapet

Jeg har jobbet siden 2013. Men som fast ansatt i kommune har jeg jobbet 01.08.16 som pedagogisk leder. Har hatt spontant abort 2 ganger og var i jobb da det skjedde også. Håper det går bra frem til fødsel denne gangen. Prøver med tilrettelegging og styrer skal snakke med bedrift helsetjeneste og nav. Så vi får se. Har begynt 100% og prøver litt. Jordmor og legen har anbefalt å ikke jobbe 100%. Noen barn i barnehagen har prøvd å slå i magen siden jeg begynte i bhg etter ferie, men heldigvis så var en ansatt som sto ved siden og stoppet det. Håper virkelig at jeg gjør riktig valg nå og ikke utsetter babyen min i fare[emoji20]
 
Jeg har jobbet siden 2013. Men som fast ansatt i kommune har jeg jobbet 01.08.16 som pedagogisk leder. Har hatt spontant abort 2 ganger og var i jobb da det skjedde også. Håper det går bra frem til fødsel denne gangen. Prøver med tilrettelegging og styrer skal snakke med bedrift helsetjeneste og nav. Så vi får se. Har begynt 100% og prøver litt. Jordmor og legen har anbefalt å ikke jobbe 100%. Noen barn i barnehagen har prøvd å slå i magen siden jeg begynte i bhg etter ferie, men heldigvis så var en ansatt som sto ved siden og stoppet det. Håper virkelig at jeg gjør riktig valg nå og ikke utsetter babyen min i fare[emoji20]
Det høres ut som noe blir tilrettelagt, men hvis jeg hadde vært deg så ville jeg jobbet mindre. En lege og jordmor anbefaler deg, hva stopper deg?

Det er en kort erode av livet ditt der du går gravid, og det er forståelig at du ikke jobber så mye

Bruk heller litt hvile enn 100% jobbing. Så tar du rådet til de som kan dette og mindre sjanse for at noe fysisk kan skje på jobb.
 
Det høres ut som noe blir tilrettelagt, men hvis jeg hadde vært deg så ville jeg jobbet mindre. En lege og jordmor anbefaler deg, hva stopper deg?

Det er en kort erode av livet ditt der du går gravid, og det er forståelig at du ikke jobber så mye

Bruk heller litt hvile enn 100% jobbing. Så tar du rådet til de som kan dette og mindre sjanse for at noe fysisk kan skje på jobb.

Du har rett. Var på jobb og kom hjem etter 2 timer nå fordi jeg klarte ikke mer. Skal til fastlegen min kl 14.30. Har tenkt å hvile og babyen først før jobb. Tusen takk. Har ikke noen venner å snakke med så er glad for å være på denne siden og få litt veiledning[emoji173]️ takk for god ord og omsorg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Du har rett. Var på jobb og kom hjem etter 2 timer nå fordi jeg klarte ikke mer. Skal til fastlegen min kl 14.30. Har tenkt å hvile og babyen først før jobb. Tusen takk. Har ikke noen venner å snakke med så er glad for å være på denne siden og få litt veiledning[emoji173]️ takk for god ord og omsorg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Bare koselig :) :Heartbigred
 
Jeg jobber som renholder og kaféarbeider. Er 30% sykmeldt nå etter fellesferien pga mye stress osv på jobb. Bare sykmeldt i tre uker, så håper jeg på ut igjen i 100% jobb :)
 
Er veldig spent, for jeg starter i ny krevende jobb i morgen som prosjektleder. Er da 18+3, la heldigvis inn et krav om at jeg skulle avvikle ferien min som planlagt tre uker i september. Det var FØR jeg visste at det var to og ikke én! Men krysser fingrene for at jeg greier å stå i jobb så mye som mulig til kroppen sier fra selv.
 
Er adm.dir, var i 80% svangerskapspenger, men ble 100% tvangssykmeldt for 2 uker siden pga svakhet i livmorhalsen. Styrer dagene mine selv, men kommer til å distansere meg fra jobb om 2-3 uker så langt jeg klarer.
 
Jobber 100% enda på kontor, har hatt 4 uker ferie nå så håper det går bra å jobbe 100% videre også :)
 
Jobber som grafisk designer, har vært utrolig kvalm spesielt av å se på skjermer, og har opplevd 4SA før denne graviditeten, så har vært 100% sykemeldt siden positiv test. Nå slapper jeg imidlertid bedre av, og kvalmen har endelig gitt seg (uke24), så i morgen begynner jeg å jobbe 40%, så øker jeg på etterhvert hvis det går bra, men er jo ikke allverdens tid igjen... [emoji51]
 
Jobber 100%, med bekkenløsning i barneskolen, begynner å virkelig kjenne det nå :p:dead: er 22+4 nå. Men jeg nekter liksom å gi opp føler jeg, kanskje dumt av meg, men
 
Jobber 100%, med bekkenløsning i barneskolen, begynner å virkelig kjenne det nå :p:dead: er 22+4 nå. Men jeg nekter liksom å gi opp føler jeg, kanskje dumt av meg, men

Det handler jo ikke om å gi opp, men å høre på kroppens signaler mens kroppen holder på med livets største jobb. Jobbe skal du fortsette med etter permisjon og videre resten av livet. Så jeg ville anbefalt deg å prøve å jobbe noe redusert hvis du kjenner at bekkenløsningen er veldig vond... og det med god samvittighet[emoji5]
 
Det handler jo ikke om å gi opp, men å høre på kroppens signaler mens kroppen holder på med livets største jobb. Jobbe skal du fortsette med etter permisjon og videre resten av livet. Så jeg ville anbefalt deg å prøve å jobbe noe redusert hvis du kjenner at bekkenløsningen er veldig vond... og det med god samvittighet[emoji5]
Enig med deg der, men føler på mange måter at jeg fortsatt klarer det fint. Bortsett fra at ryggen/bekkenet prøver å kravle ut av kroppen på kvelden etter å ha vært på jobb. Mye ståing og gåing i min jobb, lite mulighet for å sitte også med mindre jeg er på en enkeltelev. Skal spørre om tilrettelegging i første omgang tenker jeg :)
 
Back
Topp