Jenta vår blir storesøster!

26+1 og har hatt time hos jm. Litt utslag på protein i urin, men som hun sa kommer det ofte litt spor av det pga økt utflod når man er gravid :) hun tenkte ikke noe mer på dette pga bt var på 95/60 og ingen ødemer. Men hun syns det var godt å høre at jeg var sykemeldt, da hun husker hvor mye jeg slet med svimmelhet (besvimte) og med bekken i sist svangerskap. Man skal jo fungere etter fødsel også, sa hun :)

Vi hørte hjerteslag til guttebassen som lå på ca 144 :Heartblue symfysemål var på 26 nå i uke 26 :Heartred

Så måtte jeg ha med frøkna på kontrollen siden jeg ikke hadde barnevakt, og hun syns det var sååå gøy å se henne (hun så frøkna da hun var ganske nyfødt). Og jeg ble så positivt overrasket over å se hvor trygg frøkna er. Jm sa at mange måtte ha barnet opp til seg når symfysemål og hjerteslag skulle måles. Men ikke min frøken nei! Hun krøp rundt og lekte og lo som bare det, selv om jeg lå på benken :hilarious:
 
Sniktitter innom her også, når jeg først er på forumet.

Herlig med hjerteslag på lillebror! :D Håper alt er bra med dere, nyt den fine tiden! :Heartred
 
Så gøy å lese at timen hos jm gikk fint, drømmen må være å ha to barn, fytti så koselig! Bra hun støtter deg i sykemelding, det er helt sant at man skal fungere etter fødsel også. Iallefall når man da har to barn.;)
 
Så gøy å lese at timen hos jm gikk fint, drømmen må være å ha to barn, fytti så koselig! Bra hun støtter deg i sykemelding, det er helt sant at man skal fungere etter fødsel også. Iallefall når man da har to barn.;)
Det er utrolig koselig, men er mer slitsomt å være gravid nå enn forrige gang. Man skal jo prøve å holde følge med ei på snart halvannet år :p

Hvordan går det med deg for tiden?:)
 
Det er utrolig koselig, men er mer slitsomt å være gravid nå enn forrige gang. Man skal jo prøve å holde følge med ei på snart halvannet år :p

Hvordan går det med deg for tiden?:)
Det skjønner jeg (så godt jeg kan da :hilarious:) godt du er sykemeldt og kan ta det i eget tempo iallefall uten å tenke på jobben :joyful:

Med meg går det greit. Sliter litt med hodepine og ryggen men skal ikke klage, er jo snart 26 uker! Er 50 % sykemeldt (men på ferie frem til 11.sept) så blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut i jobb:joyful::arghh: mye liv i magen for tiden, veldig koselig! Kjenne du mye ?:angelic:
 
Det skjønner jeg (så godt jeg kan da :hilarious:) godt du er sykemeldt og kan ta det i eget tempo iallefall uten å tenke på jobben :joyful:

Med meg går det greit. Sliter litt med hodepine og ryggen men skal ikke klage, er jo snart 26 uker! Er 50 % sykemeldt (men på ferie frem til 11.sept) så blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut i jobb:joyful::arghh: mye liv i magen for tiden, veldig koselig! Kjenne du mye ?:angelic:
Ja,det er godt å kunne ta det i eget tempo, uten å bekymre seg for jobben.

Usj, hodepine er så kjipt å gå med :( Håper du snart blir bedre i både rygg og hode :Heartred

Så herlig med masse liv :D Ja, lillegutt er tålig aktiv. Nå er det ikke bare spark lengre, nå dytter han ut i magen slik at jeg kan kjenne noe hardt fra utsiden :nailbiting: husker at jeg syntes det var så fasinerende da jeg gikk med frøkna :hilarious:
 
Bilde tatt 27+5, er idag 27+6.

Den 15.sep drar jeg, mamma, bestemor, søstra mi og niesa mi til Mallorca ei uke. Jeg gruer meg endel til å være borte fra frøkna så lenge, men hun er trygt hjemme med pappaen og svigers :Heartred det er 60årsgave til mamma.

For tiden føler jeg at jeg har 1000 ting som henger over meg. Jeg har fått ordnet noe (nytt pass, bekreftelse på hvor langt jeg er på vei både til flyreisen og til søknad om foreldrepenger), men har igjen å søke foreldrepenger, sjekke opp i noe med nav (hvorfor jeg får alle sykepenger fra arbeidsplass og ikke noe fra nav, og hvorfor jeg får så lite. Skal være gjennomsnittsberegning, og slik jeg ser på lønnsslippene er beløpet utbetalt endel mindre enn jeg forventet).

Så står huset på hodet etter samboer har jobbet en uke i strekk og jeg kun har hatt energi til småting i tillegg til frøkna. En haug av barnetøy å rydde gjennom, rydde gjennom frøknas tøy da hun ca har vokst ut av str 80. Jeg blir sliten bare av å tenke på det! :hilarious:

Men vi har hvertfall fått ryddet ut det meste fra barnerommet, og nesten skrudd ferdig en kommode så jeg kan få plassert noe guttetøy ;)
 

Vedlegg

  • _20170905_205326.JPG
    _20170905_205326.JPG
    689,2 KB · Visninger: 36
Så fin mage[emoji7]

Kan være greit å sjekke opp om man får riktig når det gjelder gjennomsnittsberegning. Har opplevd at det har vært feil tidligere. Hadde man ikke spurt, hadde ikke feilen blitt oppdaga.

Så digg med en utenlandstur[emoji2]
 
Så fin mage[emoji7]

Kan være greit å sjekke opp om man får riktig når det gjelder gjennomsnittsberegning. Har opplevd at det har vært feil tidligere. Hadde man ikke spurt, hadde ikke feilen blitt oppdaga.

Så digg med en utenlandstur[emoji2]
Takk, blir nok deilig med en tur. Slappe av litt:) men fy som jeg kommer til å savne frøkna :Heartred

Ja, man må passe på, de kan gjøre feil, de også :)
 
28+1.

Uff, de siste par dagene har jeg slitt med kvalme og oppkast igjen. Det passet veldig dårlig at frøkna nektet å sove luren idag, når jeg var så uvel. Så ble dagen bedre og vi gikk på et lite besøk til kusina til frøkna. Og nå hang jeg nettopp over doringen igjen.

Føler vel bare for å legge meg snart, må bare fryse ned noen ting jeg har fått bakt. Tiltak!!
 
28+1.

Uff, de siste par dagene har jeg slitt med kvalme og oppkast igjen. Det passet veldig dårlig at frøkna nektet å sove luren idag, når jeg var så uvel. Så ble dagen bedre og vi gikk på et lite besøk til kusina til frøkna. Og nå hang jeg nettopp over doringen igjen.

Føler vel bare for å legge meg snart, må bare fryse ned noen ting jeg har fått bakt. Tiltak!!

Ånei, så utrolig kjipt! :( Håper det er forbigående ❤️
 
Håper formen kommer seg etterhvert. Ikke lenge igjen til en ukes ferie da. :)
 
Det ser ut som at det var forbigående, så muligens jeg bare har vært litt ekstra trøtt og dermed kvalm :D
 
28+6 og ny uke imorgen! Tiden løper virkelig fra meg, føler jeg! :eek:
Idag var jeg først hos jm. Da snakket vi litt om fødsel, og hvordan jeg hadde det med tanke på da jeg fikk frøkna. Hun er ganske ok å prate meg. Litt rar, men ok :) litt protein i urin, bt på 100/60 og hjertelyden til lillegutt var like fin som alltid :Heartred

Så har legekontor glemt å ta blodprøve i forhold til rubella, så det må jeg få ordnet. Jm syntes det var merkelig at de glemte det, for det var en standard blodprøve de tok av alle.

Etterpå var vi til sykehuset i Kristiansand der jeg fikk vaksinen mot antistoffer (rhesus negativ), så nå var det også gjort :) godt med alt som er ordnet!

Natt til fredag drar vi bort til sola flyplass (flyet går 08.30, tror jeg det var, og vi bruker ca 3t bort), og setter kurs mot Mallorca. Jeg skal klare meg uten frøkna i en uke! Før vi drar må jeg få sendt inn søknad om permisjon og disse tingene, grøss! Tiltak å få satt seg ned med det. I tillegg skal jeg få pakket også, og vil kose meg litt med frøkna før jeg skal dra :Heartred
 
Åh, så deilig med en ferie! Er jo så fint på Mallorca også. :)

Kos dere så masse, håper dere får det kjempefint og får ladet opp batteriene - god tur! :Heartred
 
Takk,dere :Heartred foreløpig har de meldt regn i 4dager, men håper det bedrer seg :hilarious: uansett blir det deilig å lade batteriene, komme seg vekk litt :) men fy som jeg kommer til å savne de hjemme :Heartred
 
Back
Topp