Jeg vil bare si noe Ang. Det å evt. miste..

MrsWinchester

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Aller først vil jeg bare presisere at jeg overhodet ikke sier dette for å verken være negativ, for å skremme eller for å ødelegge håp, men rett og slett fordi jeg selv ønskte at noen hadde gjort meg oppmerksom på dette i 2011 da jeg mista første gangen..

Jeg ser at det går igjen og igjen, at folk skriver (og leger sier..!) at så lenge man ikke blør mye og friskt med klumper, så går det som regel bra. Det virker på meg at MA blir glemt, det fokuseres bare på SA. Jeg føler at mange får et falskt håp, og jeg vil bare at folk skal være realistiske.

MA er når fosteret dør, mens kroppen fortsatt tror den er gravid. Mange merker overhodet ingenting av dette og får sjokk på ul. Andre blør, noen får brun utflod. Dette kan komme å gå.
Jeg har mista i MA 2 ganger nå, og mine tegn på det har vært brun blødning/ utflod.

Igjen, jeg håper ingen tar dette på feil måte, jeg vil bare opplyse/ minne dere på dette slik dere får en sjans til å unngå dette evt. sjokket. Jeg håper at ingen av dere opplever dette (igjen).

Jeg blødde rødbrunt igår, og forbereder meg på en evt beskjed på TUL at jeg kanskje opplever MA nr 3... jeg føler ingen trygghet over å ikke blø idag, for jeg vet hvordan det likevel KAN gå.

Når dette er sagt, så er det selvsagt at det kan gå bra også! Forstå meg rett [emoji846] jeg har blødd litt i alle svangerskapene, også de som har resultert i de barna jeg har.
 
Last edited:
Takk [emoji173]️ jeg har gått å kjent på det en stund at jeg bare måtte få det ut. Så godt å se at det ikke blir tatt ille opp [emoji846]
 
Enig med høstbrud! Veldig bra skrevet! Jeg er lite kjent med både sa og Ma så jeg syntes det i tillegg var en fin opplysning[emoji1303]

Håper virkelig dette ikke er en ny ma[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Helt enig[emoji4] Dette var bra skrevet[emoji4]
 
Så hyggelig å lese dere, takk!

Nå var ikke dette ment som en sympatitråd altså, ville bare få frem mine opplevelser om dette også [emoji846]
 
Så bra at noen endelig tar opp dette! Jeg har jobbet på gyn, og det er faktisk overraskende vanlig med både ex.u og MA! Har vært med på å sette igang medisinsk abort på veldig mange MA'er. [emoji17]
Så man skal ikke ta noe for gitt i starten selv om man ikke blør desverre....
 
Så bra at noen endelig tar opp dette! Jeg har jobbet på gyn, og det er faktisk overraskende vanlig med både ex.u og MA! Har vært med på å sette igang medisinsk abort på veldig mange MA'er. [emoji17]
Så man skal ikke ta noe for gitt i starten selv om man ikke blør desverre....

Det er det ja..? Jeg har ingen anelse om hvor vanlig det er eller ikke, men får jo inntrykk gjennom forum og egne opplevelser at det i alle fall ikke er uvanlig.
 
Fint at du tar det opp... jeg også fikk beskjed så lenge du ikke blør mer enn en menstruasjon eller har sterke smerter [emoji849] jeg hadde på magefølelsen at det var gått galt. Aldri blødd i svangerskap tidligere og jeg bare visste det. Endte med å ta privat ultralyd for å få fortgang på ting. Legene ville jo vente i en uke med blodprøver føøør de gjorde noe mer. [emoji27]
 
Helt enig med deg, jeg hadde også en MA i 2015. Blødde ikke en dråpe, fant ikke liv/utvikling på UL.
 
Det er dessverre prosedyre [emoji849] ca 10 dager har jeg gått å ventet mellom 2 ul-er de gangene jeg hadde ma-er. 10 dager er fryktelig lenge når du vet at det har gått galt [emoji20]
 
Helt enig med deg, jeg hadde også en MA i 2015. Blødde ikke en dråpe, fant ikke liv/utvikling på UL.
Samme skjedde meg, i 13. uke. Ingen tegn, men fosteret hadde dødd ca dagen før UL, så kan jo hende at det ville kommet blod etterhvert. Det ble utskrapning på meg.
 
Helt enig med deg, jeg hadde også en MA i 2015. Blødde ikke en dråpe, fant ikke liv/utvikling på UL.

Samme skjedde meg, i 13. uke. Ingen tegn, men fosteret hadde dødd ca dagen før UL, så kan jo hende at det ville kommet blod etterhvert. Det ble utskrapning på meg.

Huff, må virkelig være et sjokk når man ikke får noe forvarsel heller [emoji22] jeg fikk "heldigvis" det begge gangene.
 
Jeg syns det er bra at dere, og du, skriver om dette emnet sånn at jeg og andre som gjerne ikke vet så mye om det, kan lære litt om det.
 
Det er dessverre prosedyre [emoji849] ca 10 dager har jeg gått å ventet mellom 2 ul-er de gangene jeg hadde ma-er. 10 dager er fryktelig lenge når du vet at det har gått galt [emoji20]

Ja skjønner at det er helt j*%}{%^ å gå og vente sånn når man vet at det har gått galt! Men det er nå engang sånn at det beste er å la kroppen ordne opp selv, om den klarer det. Derfor gir man det litt tid, før man setter cytotec eller skraper....
 
Back
Topp