Jeg skjønner ikke....

Junifamilien

Glad i forumet
♡Junigull 2016♡
På lørdag 16/9 var jeg 8+0 uker, jeg begynte å blø på morran. Blødde friskt blod utover dagen. Søndag morran kom det ut noe som lignet plommesekken, som var ca 2cm i diameter med en liten hale på.
Var på tul fredag 15. og fosteranlegget ble målt til kun 2mm, tilsvarende 5+5 uker, ingen hjerteaktivitet.

Jeg har blødd kraftig siden, helt til i går da dabbet det litt av. Det har komnet litt koagler innimellom, jeg har hatt fryktelig vondt i symfysen og korsryggen.

Nå for en 1/2 time siden kjente jeg plutselig noe som datt ut av skjeden, sprang på toalettet og der lå en klump på 5-6cm lang og ca 2cm bred.... Ganske hard.
Hva i alle dager var det....?!?
Burde jeg strengt tatt kontakte legevakten...?
 
Leit å høre at du mistet. Blødningene ved aborter kan arte seg veldig forskjellig. Mest sannsynlig er det et litt gammelt koagel som har kommet ut. Det kan forklare hvorfor du har hatt så vondt også, da mormunnen på åpnes til ca to cm for å få det ut, hvis det er 2 cm bredt. Det tar tid å åpne en lang mormunn som egentlig var forberedt på å holde seg lukket i mange måneder. Hvis du føler deg usikker, ta gjerne kontakt med legevakten, men jeg tror det du har opplevd er normalt. I hvertfall hvis du ikke har feber eller økende magesmerter. God bedring og lykke til videre! [emoji173]️
 
Jeg vil tro morkaken som kom nå sist, så lenge du ikke blør urovekkende mye er det nok ufarlig. Men er du usikker, ring lege værste du får er jo bare et svar[emoji173]
 
Back
Topp