Jeg leser meg stresset!

Stine1987

Blir kjent med forumet
Før jeg fant ut at jeg var gravid, spiste jeg salami, stranda skinke og brie. Er 9+5. Får panikk jeg av alt som står. Dette er mitt 3 svangerskap! At jeg ikke klarte å huske dette!
 
Mest sannsynlig har det gått fint. Det er lite listeria og toxoplasmasmitte i norsk mat. De fraråder det fordi det KAN forekomme. Men om du kjenner deg frisk, så er sjansen veldig god for at du ikke er smittet.
Det er jo dem som spiser salami hele svangerskapet, fordi de driter i kostrådene, og det går jo aller oftest bra da også!
 
Jeg spiste i begynnelsen av sist svangerskap fordi jeg visste ikke at jeg var gravid. Holdt meg unna resten av svangerskapet og det gikk fint. :) Mest sannsynligvis går det bra
 
Jeg spiste ingenting av det man blir anbefalt å holde seg unna. Drakk heller ingenting av det dem sa man bør holde seg unna, eller drikke minst mulig av. Har no en 100% frisk unge[emoji4]
 
Jeg spiste ingenting av det man blir anbefalt å holde seg unna. Drakk heller ingenting av det dem sa man bør holde seg unna, eller drikke minst mulig av. Har no en 100% frisk unge[emoji4]

Jeg også har aldri spist dette mens jeg har vært gravid. Men denne gangen viste jeg det ikke [emoji22]
 
Ikke bare bare å vite. Jeg satt timesvis å leste om hva man kan og ikke kan drikke og spise. Samt hva man bør drikke/spise minst mulig av. Jeg valgte å ikke spise/drikke det man burde være forsiktig med. Å det va absolutt værd å holde seg unna.
 
Ikke bare bare å vite. Jeg satt timesvis å leste om hva man kan og ikke kan drikke og spise. Samt hva man bør drikke/spise minst mulig av. Jeg valgte å ikke spise/drikke det man burde være forsiktig med. Å det va absolutt værd å holde seg unna.
Men det hjelper veldig lite når man ikke vet man er gravid, da.

Jeg synes egentlig det er litt.. Unødvendig å poengtere at man kan lese seg opp på dette, når ts ikke visste om at hun var gravid, og heller trengte råd ang "skaden" som allerede var skjedd..
 
Men det hjelper veldig lite når man ikke vet man er gravid, da.

Jeg synes egentlig det er litt.. Unødvendig å poengtere at man kan lese seg opp på dette, når ts ikke visste om at hun var gravid, og heller trengte råd ang "skaden" som allerede var skjedd..

Jeg har to barn fra før, og er barnepleier på føden. Jeg vet jo disse tingene. Så det er litt som du sier ja. [emoji23] [emoji85]
 
Jeg sa bare hva jeg gjorde. Vet det hjelper lite når skaden e skjedd. Men folk må få si det de vill si. En ting til. Jeg skrev aldri at man kan lese seg opp på det.
 
Jeg spiser nesten alt. Men har mine begrensninger som shusi og løk.

Så er jeg mer kresen på hvor jeg spiser enn hva jeg er når jeg ikke er gravid:)
 
Back
Topp