Jeg er så lei...

:Twinni

Elsker forumet
Julibarna 2019
JuniJubel2021
Jeg er inne i nok en pp (etter ma i des/jan) straks...blendahvite tester og ikm i morgen.
Jeg er så lei prøvetiden!!! Vil bare bli gravid igjen, og føler dette har blitt altoppslukende og mye tøffere enn jeg så for meg da jeg sluttet på prevensjon i høst.. Nå synes jeg ikke dette er noe hyggelig lenger, og har vurdert å bare begynne på prevensjon igjen, men vil jo ikke det heller. :sorry:
Føler så med alle her inne som har vært igjennom den samme følelsen av at babylaging ikke alltid er så enkelt :( :Heartred
 
Last edited:
Uff nei.. det er ikke lett.. ikke at jeg vet noe om langtidsprøving,overhodet.. har "bare" mistet to ganger på rad og det var i de to pp vi startet nå... men jeg føler uansett på det å ikke få det til... det gjør vi begge to... men vi kan ikke annet enn å bare fortsette å ikke gi opp!
Du har min fulle sympati og empati... Føler med deg !
 
Jeg er inne i nok en pp (etter ma i des/jan) straks...blendahvite tester og ikm i morgen.
Jeg er så lei prøvetiden!!! Vil bare bli gravid igjen, og føler dette har blitt altoppslukende og mye tøffere enn jeg så for meg da jeg sluttet på prevensjon i høst.. Nå synes jeg ikke dette er noe hyggelig lenger, og har vurdert å bare begynne på prevensjon igjen, men vil jo ikke det heller. :sorry:
Føler så med alle her inne som har vært igjennom den samme følelsen av at babylaging ikke alltid er så enkelt :( :Heartred
Sender deg en god klem <3
 
Jeg er inne i nok en pp (etter ma i des/jan) straks...blendahvite tester og ikm i morgen.
Jeg er så lei prøvetiden!!! Vil bare bli gravid igjen, og føler dette har blitt altoppslukende og mye tøffere enn jeg så for meg da jeg sluttet på prevensjon i høst.. Nå synes jeg ikke dette er noe hyggelig lenger, og har vurdert å bare begynne på prevensjon igjen, men vil jo ikke det heller. :sorry:
Føler så med alle her inne som har vært igjennom den samme følelsen av at babylaging ikke alltid er så enkelt :( :Heartred
Krysser fingrene for deg <3
 
Jeg er inne i nok en pp (etter ma i des/jan) straks...blendahvite tester og ikm i morgen.
Jeg er så lei prøvetiden!!! Vil bare bli gravid igjen, og føler dette har blitt altoppslukende og mye tøffere enn jeg så for meg da jeg sluttet på prevensjon i høst.. Nå synes jeg ikke dette er noe hyggelig lenger, og har vurdert å bare begynne på prevensjon igjen, men vil jo ikke det heller. :sorry:
Føler så med alle her inne som har vært igjennom den samme følelsen av at babylaging ikke alltid er så enkelt :( :Heartred

Sender en styrke klem og krysser fingrene for dere❤
 
Takk fine dere :Heartred Det er godt å kunne gå inn på dette forumet når ting er tungt. Tr kom for fullt i dag. Men nå har jeg spist ute med gode venner og i morgen er det konsert. Denne mnden skal jeg prøve å fokusere på alt annet enn babyer. Vi får se om jeg klarer det (og om det hjelper). En god klem til alle her inne :Heartbigred
 
Jeg er inne i nok en pp (etter ma i des/jan) straks...blendahvite tester og ikm i morgen.
Jeg er så lei prøvetiden!!! Vil bare bli gravid igjen, og føler dette har blitt altoppslukende og mye tøffere enn jeg så for meg da jeg sluttet på prevensjon i høst.. Nå synes jeg ikke dette er noe hyggelig lenger, og har vurdert å bare begynne på prevensjon igjen, men vil jo ikke det heller. :sorry:
Føler så med alle her inne som har vært igjennom den samme følelsen av at babylaging ikke alltid er så enkelt :( :Heartred

Veldig gjenkjennbart... mistet i uke 12+1 i juli-17. Klar for å bli gravid på direkten. Men kroppen ville det ikke sånn. Føltes uendelig lenge å vente på ny positiv test, som ikke kom før sist i november. Særlig siden det har ordnet seg på første forsøk med alle de andre.... Håper du får ny mageboer veldig snart!! Sender deg eg klem, ønsker lykke til!
 
Forstår deg så godt! Er ikke noe kjekt med denne prøveperioden, spesielt ikke når man itillegg har mistet.
Det verste er å se andre bli gravid eller være gravid.
Håper du snart får en positiv test igjen og at spiren holder seg der i 9 mnd ❤
 
forstår deg sikkelig godt, mistet også i des og fortsatt ikke gravid igjen.... er sikkelig sur og lei av å vente...
 
Know the feeling, det å lage familie er ikke lengre like gøy. Mannen sier "nå går vi mot automatikken igjen", når vi går imot EL-tiden. Det begynner å bli altoppslukende, alt som skal drikkes, spises.. ikke drikke eller spises. Vitaminer, og all slags mulige kjerringråd.
Burde egentlig slappe av, la det som skje - skje. Men etter å ha mistet noen ganger, så vil man så veldig. Mannen skjønner ikke hvor mye jeg styrer, ikke kan jeg si det til han heller, han ville nok trodd jeg var gal.

Uansett, vi er mange som kjenner på samme følelsene tror jeg.

Men en dag, vil det ordne seg! Imellomtiden må en vel bare senke skuldrene.. (jeg kan si det til andre, men klarer det ikke selv..)

Klem til deg :Heartred
 
Know the feeling, det å lage familie er ikke lengre like gøy. Mannen sier "nå går vi mot automatikken igjen", når vi går imot EL-tiden. Det begynner å bli altoppslukende, alt som skal drikkes, spises.. ikke drikke eller spises. Vitaminer, og all slags mulige kjerringråd.
Burde egentlig slappe av, la det som skje - skje. Men etter å ha mistet noen ganger, så vil man så veldig. Mannen skjønner ikke hvor mye jeg styrer, ikke kan jeg si det til han heller, han ville nok trodd jeg var gal.

Uansett, vi er mange som kjenner på samme følelsene tror jeg.

Men en dag, vil det ordne seg! Imellomtiden må en vel bare senke skuldrene.. (jeg kan si det til andre, men klarer det ikke selv..)

Klem til deg :Heartred

Kjenner meg igjen og er sikkelig kibt men håper dere snart kommer til mål;)
 
Know the feeling, det å lage familie er ikke lengre like gøy. Mannen sier "nå går vi mot automatikken igjen", når vi går imot EL-tiden. Det begynner å bli altoppslukende, alt som skal drikkes, spises.. ikke drikke eller spises. Vitaminer, og all slags mulige kjerringråd.
Burde egentlig slappe av, la det som skje - skje. Men etter å ha mistet noen ganger, så vil man så veldig. Mannen skjønner ikke hvor mye jeg styrer, ikke kan jeg si det til han heller, han ville nok trodd jeg var gal.

Uansett, vi er mange som kjenner på samme følelsene tror jeg.

Men en dag, vil det ordne seg! Imellomtiden må en vel bare senke skuldrene.. (jeg kan si det til andre, men klarer det ikke selv..)

Klem til deg :Heartred
Klem til deg også :Heartred
Jeg unner virkelig ingen å miste. Men på en rar måte er det godt å vite at flere kjenner på det samme som jeg. Føler meg litt mindre alene da.
 
Uff hvor godt jeg kjenner det igjen det dere skriver. Hadde en MA i slutten av februar med nok av komplikasjoner. Da kom det som lyn fra klar himmel på en rutineavtale vi hadde. Fant ut at det ikke var hjerteslag og at fosteret var målt til fullgåtte 9 uker.
Da ble vi gravide etter 1 år og gleden var så stor! Og slagt i trynet da minst like stort..
Nå er vi heldigvis gravide igjen, var livredd for ett nytt år i denne prøver Berg og dalbanen. 7+1 i dag og tidlig UL på dag 8+5, gruer meg som en hest.
Fikk en ordentlig reaksjon i ett familieselskap noen uker etter MA og måtte rett og slett gå derifra. Har tantebarn på mannens side som er 2 år og 2 på vel 6 mnd. Det ble for mye med alle samlet. Kjente også jeg slet med snapbilder fra både svigerinner og venner. Ingen god følelse.. har også en bestevenninne der vi ble gravid samtidig og så for oss en nydelig permisjonstid sammen med våre små.

Vi har ingen barn fra før og håper nå inderlig med skrekkblandet fryd på ett januarmirakel <3

Mine tips må vel bli at dere må gjøre det dere ikke kan gjøre når dere blir gravide.
Drikk hvitvin i solveggen
Grav litt i blomsterbedet
Ta et bad i en jacuzi/stamp
Ta ett glas vin/øl/cider på en helt vanlig hverdag
Dra på spontantur til en storby
Rydd og sorter både inne og ute
Hopp i fallskjerm, zip-line, rafting osv
Trening og kosthold hjalp meg også litt
Jeg prøvde også å slette alle apper som handlet om baby og prøving, samt sluttet å lese blogg
Jeg drakk det jeg ville frem til forventet mens, vin 3 dager før og rikelige mengder kaffe og cola.

Uff, jeg tenker på dere alle, lykke til <3
 
Uff hvor godt jeg kjenner det igjen det dere skriver. Hadde en MA i slutten av februar med nok av komplikasjoner. Da kom det som lyn fra klar himmel på en rutineavtale vi hadde. Fant ut at det ikke var hjerteslag og at fosteret var målt til fullgåtte 9 uker.
Da ble vi gravide etter 1 år og gleden var så stor! Og slagt i trynet da minst like stort..
Nå er vi heldigvis gravide igjen, var livredd for ett nytt år i denne prøver Berg og dalbanen. 7+1 i dag og tidlig UL på dag 8+5, gruer meg som en hest.
Fikk en ordentlig reaksjon i ett familieselskap noen uker etter MA og måtte rett og slett gå derifra. Har tantebarn på mannens side som er 2 år og 2 på vel 6 mnd. Det ble for mye med alle samlet. Kjente også jeg slet med snapbilder fra både svigerinner og venner. Ingen god følelse.. har også en bestevenninne der vi ble gravid samtidig og så for oss en nydelig permisjonstid sammen med våre små.

Vi har ingen barn fra før og håper nå inderlig med skrekkblandet fryd på ett januarmirakel <3

Mine tips må vel bli at dere må gjøre det dere ikke kan gjøre når dere blir gravide.
Drikk hvitvin i solveggen
Grav litt i blomsterbedet
Ta et bad i en jacuzi/stamp
Ta ett glas vin/øl/cider på en helt vanlig hverdag
Dra på spontantur til en storby
Rydd og sorter både inne og ute
Hopp i fallskjerm, zip-line, rafting osv
Trening og kosthold hjalp meg også litt
Jeg prøvde også å slette alle apper som handlet om baby og prøving, samt sluttet å lese blogg
Jeg drakk det jeg ville frem til forventet mens, vin 3 dager før og rikelige mengder kaffe og cola.

Uff, jeg tenker på dere alle, lykke til <3
Gratulerer med spire! Håper virkelig at denne spiren sitter til termin hos deg! :Heartred
Ja, det er sant som du sier. Jeg prøver å gjøre alt jeg ikke kan gjøre den dagen jeg sitter med positiv test i hånda. Drikker vin og spiser ting som brie og spekeskinke :hilarious: Det er litt lettere nå som det er vår og sommer. I vinter gravde jeg meg helt ned i gravidapper og prøving.. Det verste nå er kanskje alle baby og gravidsnappene som daglig dukker opp. Føler jo at alle andre er i permisjon sammen eller nyter voksende mager. Jeg orker ikke engang engasjere meg i venninners babylykke lenger..det er fortsatt for vondt. Gleder meg til å kunne nyte babylykken selv. Veien dit virker bare litt for lang akkurat nå. Men plutselig sitter spiren, og kanskje vi som har mistet setter litt ekstra pris på det når det først går bra..? Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg har tatt graviditet altfor gitt før jeg mistet og nå sliter med å bli gravid på nytt. Trodde helt ærlig det bare var å slutte med prevensjon og så ble man gravid.. Har fått et nytt perspektiv, og kanskje mer medfølelse med de andre som også opplever at graviditet ikke er så lett.
 
Gratulerer med spire! Håper virkelig at denne spiren sitter til termin hos deg! :Heartred
Ja, det er sant som du sier. Jeg prøver å gjøre alt jeg ikke kan gjøre den dagen jeg sitter med positiv test i hånda. Drikker vin og spiser ting som brie og spekeskinke :hilarious: Det er litt lettere nå som det er vår og sommer. I vinter gravde jeg meg helt ned i gravidapper og prøving.. Det verste nå er kanskje alle baby og gravidsnappene som daglig dukker opp. Føler jo at alle andre er i permisjon sammen eller nyter voksende mager. Jeg orker ikke engang engasjere meg i venninners babylykke lenger..det er fortsatt for vondt. Gleder meg til å kunne nyte babylykken selv. Veien dit virker bare litt for lang akkurat nå. Men plutselig sitter spiren, og kanskje vi som har mistet setter litt ekstra pris på det når det først går bra..? Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg har tatt graviditet altfor gitt før jeg mistet og nå sliter med å bli gravid på nytt. Trodde helt ærlig det bare var å slutte med prevensjon og så ble man gravid.. Har fått et nytt perspektiv, og kanskje mer medfølelse med de andre som også opplever at graviditet ikke er så lett.
Så kjedelig å høre at dere mistet, Twinni. Kjenner meg så igjen i alt. Jeg har vært skikkelig langt nede, men som du sier har det lettet nå som det er lysere og varmere ute.

Jeg endte opp med å slette folk på snap og insta og fjerne folk fra feeden på fb. Orket ikke alle bildene fra folk.

Trodde også det skulle klaffe med en gang, men den gang ei. Prøvd i ca 1,5 år med en BO i uke 10+0 og kjemisk forrige pp. Endelig fått positiv test i går, men er livredd for nok en kjemisk for er bare 10 dpo i dag.
Håper det klaffer for dere snart!
 
Gratulerer med spire! Håper virkelig at denne spiren sitter til termin hos deg! :Heartred
Ja, det er sant som du sier. Jeg prøver å gjøre alt jeg ikke kan gjøre den dagen jeg sitter med positiv test i hånda. Drikker vin og spiser ting som brie og spekeskinke :hilarious: Det er litt lettere nå som det er vår og sommer. I vinter gravde jeg meg helt ned i gravidapper og prøving.. Det verste nå er kanskje alle baby og gravidsnappene som daglig dukker opp. Føler jo at alle andre er i permisjon sammen eller nyter voksende mager. Jeg orker ikke engang engasjere meg i venninners babylykke lenger..det er fortsatt for vondt. Gleder meg til å kunne nyte babylykken selv. Veien dit virker bare litt for lang akkurat nå. Men plutselig sitter spiren, og kanskje vi som har mistet setter litt ekstra pris på det når det først går bra..? Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg har tatt graviditet altfor gitt før jeg mistet og nå sliter med å bli gravid på nytt. Trodde helt ærlig det bare var å slutte med prevensjon og så ble man gravid.. Har fått et nytt perspektiv, og kanskje mer medfølelse med de andre som også opplever at graviditet ikke er så lett.
Enig med deg. Lærer jo og får advarsler fra alle om at det er bare å glemme prevensjon en gang så er det gjort. Jeg husker også godt jeg tenkte det i vår første pp. Gud så mye man vet nå 1 1/2 år senere. Husker jeg var sykt stressa de første gangene vi hadde sex uten prevensjon :dead:

I mitt tilfelle trodde vi også at vi hadde kommet over 12 uker, så folk begynte å få vite at vi skulle ha baby også. Fikk mange trøstende meldinger fra venninner med barn, men like fylt mange bilder av deres små nurk bare dager senere. Tror det er vanskelig å forstå for de som er så heldige å treffe så fort og som også slipper opplevelsen med å miste.

Får jo også en kjempe bismak med tantebarna som man egentlig er så utrolig glade i.

Men lykken i det at folk viste hva som skjedde var jo at du fikk høre mange historier og ble bekreftet på dine gale tanker. Folk har åpnet opp når jeg også har valgt å være åpen om det.
 
Så kjedelig å høre at dere mistet, Twinni. Kjenner meg så igjen i alt. Jeg har vært skikkelig langt nede, men som du sier har det lettet nå som det er lysere og varmere ute.

Jeg endte opp med å slette folk på snap og insta og fjerne folk fra feeden på fb. Orket ikke alle bildene fra folk.

Trodde også det skulle klaffe med en gang, men den gang ei. Prøvd i ca 1,5 år med en BO i uke 10+0 og kjemisk forrige pp. Endelig fått positiv test i går, men er livredd for nok en kjemisk for er bare 10 dpo i dag.
Håper det klaffer for dere snart!
Håper det er din tur denne gangen!

Jeg lot tilslutt være å kommentere på alle disse fellesgruppene på snap og Messenger der det blir lagt ut bilder av disse søte små. Var også ærlig om form og hvordan jeg hadde det om de spurte meg. Tenkte at de får stå litt i dritten med meg også.

Må bare spørre hva en BO er? Litt usikker på hva det var igjen.
 
Håper det er din tur denne gangen!

Jeg lot tilslutt være å kommentere på alle disse fellesgruppene på snap og Messenger der det blir lagt ut bilder av disse søte små. Var også ærlig om form og hvordan jeg hadde det om de spurte meg. Tenkte at de får stå litt i dritten med meg også.

Må bare spørre hva en BO er? Litt usikker på hva det var igjen.
Takk!
BO= Blighted Ovum, dvs. tom fostersekk.
 
Takk for så mange fine svar :love7
Jeg har bestemt meg for å ta en pause i prøvingen. Jeg kjenner meg mer og mer deprimert for hver pp med negative tester. Det er en fin årstid å kunne nyte og fokusere på andre ting for meg nå. Om jeg plutselig blir gravid så får det heller bli en fin overraskelse. Jeg kommer til å slette alt av apper og datooversikter. Tror det er best for meg å miste oversikten akkurat nå. Gleder meg til en fin og lang ferie snart. Håper det dukker opp mange positive tester for dere som prøver her inne :Heartred:Heartred
 
Back
Topp