~Januarjentenes strikke/sytråd~

*Peonella*

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
En egen tråd der vi kan legge inn bilder av plagg vi har strikket, heklet eller sydd til våre små i magen

Tips til oppskrifter også, så kan vi hjelpe hverandre om vi står fast i noe!


 
Perfekt :-) Denne skal jeg nok benytte meg av :-) Må bare vite kjønnet på den lille først så begynner jeg ;-)
 
Jeg har mange plagg på lista. Hva skal dere strikke til den lille?
Jeg skal strikke *body         
                          *helseteppe    
                          *hentesett 
                          *sparkebukser 
                          *sokker/votter/lue/skjerf
                          *omslagsjakke +++
 
Så moro! :)
 
Så gøy! Jeg har planer om å strikke et teppe. Men det blir utrolig vanskelig.. Og jeg er virkelig dårlig til det! Jeg strikket et enkelt til førstemann, så denne gangen tar jeg det til et høyere nivå haha. Får se hvor mange ganger jeg ringer mor for å få henne til å hjelpe meg :)
 
Kan man bestille hekletepper og babytøy her og ;) jeg kan ikke strikke/sy/hekle selv, men har penger :D
 
Akkurat nå holder jeg på med denne dressen fra garnstudio, i lys beige :)



Men har også forelsket meg i denne... Så mulig jeg blir å strikke den når vi får vite kjønn :)




Ellers i disse to årene vi har "prøvd", har jeg strikket babyteppe, body og sparkebukse :)

Noen flere som har begynt å strikke/sy i nøytrale farger? ;)
 
Har du oppskriftene til disse? De var utrolig søte og fine :) Jeg er ikke god til å hekle, og strikke kan jeg ikke, men har en mor, svigermor m.m. som kan:)
 
å! har begynt med noe i nøytrale farger, men har så mage oppskrifter og så mye jeg vil strikke ;)
 
Jeg har begynt på en omslagsbody. Men så måtte jeg legge den litt til side...ei god venninne har fått en gutt og kan ikke strikke. Ingen i familien hennes strikker heller, så jeg må jo strikke litt
Snart ferdig med en sparkebukse, så skal jeg strikke en omslagsjakke
 
eg er ikke noe strikke- eller sy-person, men har tenkt å kaste meg ut i et prosjekt når det nærmer seg vinter og jul tenker eg!

http://stinessdesign.blogg.no/1286391764_oppskrift_p_vognbilst.html

Den har eg tenkt å sy, skal få låne mamma sin symaskin, tror vi vil vite hva kjønn denne babyen er, slik at eg kan velge fleeceteppe ut fra hva kjønn vi får..
Dette er nok det mest "inviklede" syprosjektet eg kan ta på meg
 


BelleventerNr3 skrev:
eg er ikke noe strikke- eller sy-person, men har tenkt å kaste meg ut i et prosjekt når det nærmer seg vinter og jul tenker eg!

http://stinessdesign.blogg.no/1286391764_oppskrift_p_vognbilst.html

Den har eg tenkt å sy, skal få låne mamma sin symaskin, tror vi vil vite hva kjønn denne babyen er, slik at eg kan velge fleeceteppe ut fra hva kjønn vi får..
Dette er nok det mest "inviklede" syprosjektet eg kan ta på meg


har sydd en del vognposer. Noe av det jeg begynte med for det er jo mest bare rette sømmer. Men har "jukset" litt til noen av dem, men må sånne ting så ser du det ikke så godt, så absolutt en lur ide
 
Nå når jeg vet at det er stor sjanse for at jeg bærer på ei lita snuppe så har sylysten meldt seg for fullt!! Nå er vi midt i flytting så blir vel noen uker før jeg får begynt men når jeg kommer igang vil jeg sy:

Noen sparkebukser
Kjoler
Sengesett til vugga og senga
Luer til begge barna
Kule bukser til begge (vide med strik nede og oppe)
Skjørt
Kanskje en bamse eller en sutteklut som er litt morsom å leke med
Pose til å sove i når ungen begynner å sparke av seg dyna!! (veldig greit i 3 mnd alderen)
Smekker!!
 
Har planer om å strikke et helseteppe (selv om jeg hata hvert sekund jeg lagde det forrige...) og prøve å hekle et teppe også.
I tillegg skal jeg få meg ny symaskin nå så da kommer nok sylysten også
 


*Peonella* skrev:
Akkurat nå holder jeg på med denne dressen fra garnstudio, i lys beige :)



Men har også forelsket meg i denne... Så mulig jeg blir å strikke den når vi får vite kjønn :)




Ellers i disse to årene vi har "prøvd", har jeg strikket babyteppe, body og sparkebukse :)

Noen flere som har begynt å strikke/sy i nøytrale farger? ;)

Den nederste var bare helt nydelig!! tror jeg må bestille en sånn fra mamma eller svigermor. Jeg kan verken strikke eller sy selv, men heldigvis er både mamma og svigermor flinke og ivrige så jeg trenger bare si hva jeg ønsker meg så strikker de:)
 
Jeg skal brodere baby teppe denne gangen også :-)
 
Er akkurat ferdig med desse,men i lys/kvit farge :)

Oppskrifta finn du her. 
Så ventar eg til etter ul før eg strikkar noko meir.
 
Eg holder på med ein genser til gutten min, men eg strikker fryktelig sakte, og som gravid student, med deltidsjobb og to små, blir det lite tid til handarbeid så snart studiene byrjer. Derfor har eg bestillt denne hos mormor (barna sin oldemor). Eg vil kjøpe tråd i andre farger enn denne, men har ikkje hatt sjans til å sjå etter tråd enno :)

 
Back
Topp