IVF privat sykemelding

Bkno4360392

Andre møte med forumet
Hei.
Ser ut som vi ikke kommer lykkes med de tre førsøken i det offentlige og må nå søke oss videre privat. Vi bor oppe i Nordland og må reise helt ned til Trondheim for alle førsøk, ultralyd osv.
Jeg lurer på hvis dere som reiser får sykemelding for disse dager akkurat som vi fikk i det offentlige? Gruer meg skikkelig til å fortelle mine sjefer på jobben hvis jeg får lov til å ta feriedager på kort varsel, noe jeg ikke tror de går med på. Og då må jeg slutte på jobben min, vill så gjerne ha barn. Allt har fungert så bra intill nå då man fikk sykemeldinger for alle reisedager. Var bare å levere til sjefen uten å risikere å fortelle noe.
 
Hei.
Ser ut som vi ikke kommer lykkes med de tre førsøken i det offentlige og må nå søke oss videre privat. Vi bor oppe i Nordland og må reise helt ned til Trondheim for alle førsøk, ultralyd osv.
Jeg lurer på hvis dere som reiser får sykemelding for disse dager akkurat som vi fikk i det offentlige? Gruer meg skikkelig til å fortelle mine sjefer på jobben hvis jeg får lov til å ta feriedager på kort varsel, noe jeg ikke tror de går med på. Og då må jeg slutte på jobben min, vill så gjerne ha barn. Allt har fungert så bra intill nå då man fikk sykemeldinger for alle reisedager. Var bare å levere til sjefen uten å risikere å fortelle noe.
Legen din forstår vell dette?
Kan ikke hun/han skrive deg sykemeldinger på disse dagene dere skal ned der da?
Da slipper du og fortelle sjefen din hva og hvorfor og du har godkjent fravær?
 
Det virker som det er flere her som gjør det sånn. Har det vanskelig med å tru att fastlegen vill førstå, man er ju faktisk ikke syk. Men det går ju førstås an å prøve
 
Hvorfor mener du det er forskjell på offentlig og private forsøk når det gjelder sykemeldinger? Skjønner ikke helt hva du mener? Hvis du har fått sykemeldinger offentlig, er det da noen grunn til at du tror du ikke vil få det når du går privat?
 
Det virker som det er flere her som gjør det sånn. Har det vanskelig med å tru att fastlegen vill førstå, man er ju faktisk ikke syk. Men det går ju førstås an å prøve

Man er ikke syk, men man skal gjennom en medisinsk behandling. Da har man krav på velferdspermisjon/sykemelding! [emoji4]
 
Det virker som det er flere her som gjør det sånn. Har det vanskelig med å tru att fastlegen vill førstå, man er ju faktisk ikke syk. Men det går ju førstås an å prøve
Jeg ble grisedårlig av hele opplegget, jeg hadde ikke sjans til å jobbe. Heldigvis så legen det, og sykemeldte meg. Det er jo medisinsk behandling, så jeg ser ikke problemet med en sykemelding da..
 
Man er ikke syk, men man skal gjennom en medisinsk behandling. Da har man krav på velferdspermisjon/sykemelding! [emoji4]

Man har dessverre ikke krav på sykemelding sånn uten videre selv om man skal ha medisinsk behandling.
 
Man har dessverre ikke krav på sykemelding sånn uten videre selv om man skal ha medisinsk behandling.

Så lenge man må til en spesialist og det ikke kan legges utenom arbeidstiden så har man krav på velferdspermisjon iallefall! Jeg har derimot aldri hørt om en lege som ikke gir sykemelding for uttak/innsett ved ivf?
 
Jeg har fått tilbud om sykemelding for tre dager (uttak, dagen etter uttak og innsett) både ved offentlig og privat klinikk.
 
Hei.
Ser ut som vi ikke kommer lykkes med de tre førsøken i det offentlige og må nå søke oss videre privat. Vi bor oppe i Nordland og må reise helt ned til Trondheim for alle førsøk, ultralyd osv.
Jeg lurer på hvis dere som reiser får sykemelding for disse dager akkurat som vi fikk i det offentlige? Gruer meg skikkelig til å fortelle mine sjefer på jobben hvis jeg får lov til å ta feriedager på kort varsel, noe jeg ikke tror de går med på. Og då må jeg slutte på jobben min, vill så gjerne ha barn. Allt har fungert så bra intill nå då man fikk sykemeldinger for alle reisedager. Var bare å levere til sjefen uten å risikere å fortelle noe.


Jeg fikk sykemelding til dagene ved uttak og innsett.
 
Ok. Tusen takk for svar dere. Vet ikke helt om jeg blev så veldig klokere . Tror rett og slett jeg må ringe till privatklinikkene og spørre dem hvordan det fungerer når man reiser. Hvis man får sykmelding fra dem eller hvis man må kontakte fastlegen.
Det burde ju ikke være noen forskjell mellom offentlig og privat egentlig. Så får krysse fingrene.
 
Lurt å snakke med fastlegen først om du egentlig ikke vil at sjefen skal vite noe da, siden det står klinikken og legens navn på sykemeldingen til jobben. :)
 
What? Legens namn skjønner jeg men klinikken også?! Nei å nei å nei :(

Det kommer an på hvordan de signerer, men står ofte alt sammen ja. :shifty: Derfor bruker jeg kun fastlegen til dette.

(Edit: Og om de ikke skriver navnet på klinikken så er det jo bare å Google de fleste legene i dette feltet så finner man det ut. Om det er en nysgjerrig arbeidsgiver man har. :bag:)
 
Last edited:
Jeg ble ganske dårlig, men gikk fint med sykemelding hos de jeg brukte. Ring å ta en prat med de å forklar situasjonen, helt uproblematisk det : )
 
Back
Topp