IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Hvorfor må det være så kjipt å vondt å få det som egentlig er en kjempekjekk og hyggelig nyhet??
Fikk melding fra venninna mi som ble gravid 2 uker etter meg. De skal ha ei jente. Utrolig glad på deres vegne...men ja, det gjør vondt :shifty: Blir litt oppgitt over meg selv, at jeg fortsatt får slike dumme følelser :arghh:

Det er helt normalt.. Har nå 3 rundt meg som går gravide (med cirka termin samtidig også) pluss et par som har termin samtidig som jeg skulle hatt og er nå 10 uker på vei. Det gjør vondt. Jeg unner de dette, men det gjør vondt. Samme med de som mister og blir gravide lett - igjen. Unner de for all del å bli gravide, men er vondt når man selv ikke får det til. Tror det er en av de tingene jeg sliter mest med, at jeg er/var ung (20 når vi startet hele karusellen) og ikke klarte det når resterende av jentegjengen var livredd for å bli gravide.

God klem ❤❤
 
Det er ikke bare lov å reagere sånn, men helt naturlig og berettiget! Det gjør så fryktelig vondt.
Det er helt normalt.. Har nå 3 rundt meg som går gravide (med cirka termin samtidig også) pluss et par som har termin samtidig som jeg skulle hatt og er nå 10 uker på vei. Det gjør vondt. Jeg unner de dette, men det gjør vondt. Samme med de som mister og blir gravide lett - igjen. Unner de for all del å bli gravide, men er vondt når man selv ikke får det til. Tror det er en av de tingene jeg sliter mest med, at jeg er/var ung (20 når vi startet hele karusellen) og ikke klarte det når resterende av jentegjengen var livredd for å bli gravide.

God klem ❤❤

For en herlig gjeng dere er her inne :Heartred
Det er ingen som forstår hvor tøft dette er, om en ikke har vært igjennom samme karusellen selv.
Så takk til alle dere her inne, som får meg til å føle meg veldig mye bedre allerede :)
 
For en herlig gjeng dere er her inne :Heartred
Det er ingen som forstår hvor tøft dette er, om en ikke har vært igjennom samme karusellen selv.
Så takk til alle dere her inne, som får meg til å føle meg veldig mye bedre allerede :)

Helt enig med deg, det er noe spesielt med bv-jentene på assistert ❤
 
Det er slitsomt å hele tiden skulle bruke energi på å takle situasjoner der en blir påminnet om sorgen. Du må ta den tiden du trenger. Sender deg en stor klem!:Heartpink
 
Det er slitsomt å hele tiden skulle bruke energi på å takle situasjoner der en blir påminnet om sorgen. Du må ta den tiden du trenger. Sender deg en stor klem![emoji813]pink
Takk [emoji173]
Det er nettopp det, den påminnelsen som kom rett i trynet mitt denne gangen med ett ultralyd bilde på melding [emoji52] Det var sårt.
Må ta tiden til hjelp ja og satse på at det blir bedre etterhvert
 
Liten oppdatering; Elslim i går, og i dag.
Testet med strimmel i morges, og den var ganske sterk - mye sterkere enn forrige syklus.
Så nå blir det å legge inn noen siste aksjer før spraystart på søndag! Plutselig gikk tiden skrekkelig fort!! :eek:
 
Liten oppdatering; Elslim i går, og i dag.
Testet med strimmel i morges, og den var ganske sterk - mye sterkere enn forrige syklus.
Så nå blir det å legge inn noen siste aksjer før spraystart på søndag! Plutselig gikk tiden skrekkelig fort!! :eek:
Spennende[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Liten oppdatering; Elslim i går, og i dag.
Testet med strimmel i morges, og den var ganske sterk - mye sterkere enn forrige syklus.
Så nå blir det å legge inn noen siste aksjer før spraystart på søndag! Plutselig gikk tiden skrekkelig fort!! :eek:

Lykke til med på-tampen-hjemmeprøving og ikke minst spraystart! :D
 
Sykt spennende ja, skjønner ikke hvor tiden ble av!


Kan ikke gi opp hjemmeprøvingen helt, selv om sannsynligheten for at det skal gå er minimal :p
Du er vel også snart i dpo-testefasen?

Har samme mantra ;)
Er 7 DPO i dag, så ligger ei liten uke foran deg :) Testing? Kanskje mot helgen :p
 
Liten oppdatering; Elslim i går, og i dag.
Testet med strimmel i morges, og den var ganske sterk - mye sterkere enn forrige syklus.
Så nå blir det å legge inn noen siste aksjer før spraystart på søndag! Plutselig gikk tiden skrekkelig fort!! :eek:
Wow! Tenk at du straks er i gang igjen! [emoji1]
 
Wow! Tenk at du straks er i gang igjen! [emoji1]

I know, det er helt sykt!! Jeg er så uendelig takknemlig for at Haugesund kunne få meg inn på min første syklus etter at jeg mistet. Jeg er også veldig takknemlig for at jeg får prøve lang protokoll denne gangen, håper på bedre egg utvikling :)
 
Har tatt en prat med sjefen min også nå, for å informere om at jeg snart er i gang med nytt forsøk. Får full støtte hele veien, og hennes velsignelse til å ta ut sykemelding om det blir nødvendig. Som hun selv sa: "Nå må du kun fokusere på deg selv, og slappe av og ikke stresse. Drit i jobben akkurat nå, og gjør det som er best for deg." :Heartred
Er så utrolig takknemlig for at jeg har en forståelsesfull sjef. Det gjør hele prosessen veldig mye lettere :)
 
Har tatt en prat med sjefen min også nå, for å informere om at jeg snart er i gang med nytt forsøk. Får full støtte hele veien, og hennes velsignelse til å ta ut sykemelding om det blir nødvendig. Som hun selv sa: "Nå må du kun fokusere på deg selv, og slappe av og ikke stresse. Drit i jobben akkurat nå, og gjør det som er best for deg." [emoji813]red
Er så utrolig takknemlig for at jeg har en forståelsesfull sjef. Det gjør hele prosessen veldig mye lettere :)
Det er så fantastisk å ha sånn sjef[emoji7][emoji169] Blir litt mindre stress når du vet sjefen har forståelse [emoji177]
 
Så godt med en sånn sjef! Har en skikkelig forståelsesfull sjef selv, det er veldig godt når man er gjennom sånt!
 
Har tatt en prat med sjefen min også nå, for å informere om at jeg snart er i gang med nytt forsøk. Får full støtte hele veien, og hennes velsignelse til å ta ut sykemelding om det blir nødvendig. Som hun selv sa: "Nå må du kun fokusere på deg selv, og slappe av og ikke stresse. Drit i jobben akkurat nå, og gjør det som er best for deg." :Heartred
Er så utrolig takknemlig for at jeg har en forståelsesfull sjef. Det gjør hele prosessen veldig mye lettere :)
En sånn sjef er gull verdt! Jeg har en sånn leder selv og det har hjulpet meg ganske mye i prosessen :)
 
Takk [emoji173]
Det er nettopp det, den påminnelsen som kom rett i trynet mitt denne gangen med ett ultralyd bilde på melding [emoji52] Det var sårt.
Må ta tiden til hjelp ja og satse på at det blir bedre etterhvert

Jeg opplevde noe lignende, min venninne annonserte at hun var gravid med et flott ul-bilde akkurat da jeg hadde vært og tatt abort ( hun visste jo ikke noe om det, hun hadde termin 1 mnd før meg ). Jeg syns det var tøft, men samtidig unte jeg henne det veldig. Tenk at jeg holdt hennes 1,5 mnd gamle baby da min sparket i magen 6 mnd på veg. DET var en fantastisk følelse!!! Så lykkelige vi var da begge to!
Hold på troen, at det skal bli din tur også. Håper du får oppleve det samme som meg.

Da vil hjertet ditt heles og fylles med dobbel glede, for din venninne og for deg :Heartred
 
God sjef er gull verdt, det har jeg oppleve selv.
 
Back
Topp