IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Jeg begynner med spray i morgen men pga påsken begynner jeg ikke med sprøyter før 12 april [emoji13]

Ai, kjipt med den påsken ja :yuck:
Men det blir vel da uttak/ innsett på deg i løpet av april måned vil jeg tro?
 
Huff, kjenner jeg blir litt stressa med tanke på når el kommer (har den vært?), når mensen kommer, og når evt. nytt forsøk blir.
Jeg har ikke sagt noe til samboer om mulighet for nytt forsøk allerede nå i april. Han er innstilt på at vi skal i gang igjen i mai, og han takler dårlig endringer.
Men klart, som vi alle her inne sikkert kjenner mye på - får en mulighet til å starte opp tidligere enn forventet, så er det julaften, nyttår, og bursdag på en og samme tid!

Jeg leser alle steder at mensen skal komme 4-6 uker etter aborten. Hadde jeg nå bare visst når el var så kunne jeg hatt bedre peiling på om det blir oppstart i april eller mai. Argh...så frustrerende å ikke ha kontroll!
Irritert på meg selv at jeg ikke tok en digital el test i helgen. Mistenker nemlig at el allerede har vært, da testene er svakere nå.
Da kommer mensen sannsynligvis en av de første dagene i april. Og det blir full krasj med påsken.

Så da har jeg vel egentlig resonert meg frem til at det ikke blir noe forsøk nå i april.
Det kommer til å bli krasj med påsken uansett hvordan jeg vrir og vender på det :(
 
Håper du får startet opp snart nå i april [emoji173]
Det hadde vært magisk om det faktisk skjedde. Men med min flaks så kommer nok mensen altfor tidlig og krasjer med påsken [emoji57]
 
Det hadde vært magisk om det faktisk skjedde. Men med min flaks så kommer nok mensen altfor tidlig og krasjer med påsken [emoji57]
Krysser fingrene [emoji173] mitt kræsjet tre ganger, to med utenlandsferie og en med sommerferien. Kjedelig når man bare vil i gang..
 
Krysser fingrene [emoji173] mitt kræsjet tre ganger, to med utenlandsferie og en med sommerferien. Kjedelig når man bare vil i gang..
Huff, så utrolig kjedelig [emoji26] jeg er innstilt på at det ikke blir noe forsøk før mai, så får det evt bli en bonus om tanta holder seg borte lenge nok til at jeg får starte opp i april [emoji4]
 
Oi, nå har jeg ett lite dilemma her.
Jeg ringte til Fertilitetsklinikken i Haugesund nå, for å sjekke om det ikke faktisk var mulig å komme rett inn til dem uten henvisning.
Og det var det! :D
Forsamtalen slipper vi også!
Jeg måtte bare få Klinikk Hausken til å sende over min info, så skulle legene se over journalen og sette opp ett planlagt forsøk!

Så dilemmaet. Skal jeg ta ett nytt forsøk hos Hausken, eller vente på å gå offentlig?
Jeg vil anta at jeg nok med stor sannsynlighet kommer inn før sommeren.

Det som plager meg og opptar mye av tankene er den biologiske klokken som spiser meg opp for hver dag som går.
Jeg vet at det høres helt idiotisk ut, men klarer likevel ikke la være å tenke i de baner. Jeg blir 34 senere i år, og ville jo aller helst ha vært i mål med den familien jeg ønsker meg til jeg ble 35....

Det er en liten sjanse for at mensen kommer sent nok til at jeg kan få ett forsøk hos Hausken nå i april.
Men hvis ikke, så blir første mulighet mai. Og da kan det hende at jeg står med valget om å gå privat eller offentlig.

Fornuften sier jo at jeg uten tvil må gå offentlig og spare oss for over 30.000kr det koster med forsøk hos Hausken.
Men hos Hausken vil jeg nok få valget om å sette inn 2 egg.... noe jeg sterkt ønsker meg.
Sier jeg noe til samboer så vet jeg hva svaret blir, heh. Han er den økonomiske av oss to :p

What to do? Hva ville dere ha gjort?
 
Jeg hadde gått offentlig.
Tenker at hadde det vært snakk om mange måneders ventetid eller snakk om et år så hadde valget vært privat uten tvil, men for 30 000 er en måned fra eller til veldig lite tid for relativt mye penger ;)
 
Jeg hadde gått offentlig.
Tenker at hadde det vært snakk om mange måneders ventetid eller snakk om et år så hadde valget vært privat uten tvil, men for 30 000 er en måned fra eller til veldig lite tid for relativt mye penger ;)

Helt enig i forhold til tidsperioden og pengene oppi alt dette.
Men så var det dette med 2 egg inn da....som jeg svært gjerne vil ha. Spm. er om dette er verdt å betale 30.000kr for.
 
Helt enig i forhold til tidsperioden og pengene oppi alt dette.
Men så var det dette med 2 egg inn da....som jeg svært gjerne vil ha. Spm. er om dette er verdt å betale 30.000kr for.

Det er ikke sikkert Haukeland er villige til å sette to egg nei, og hvis det er viktig for dere må dere selvsagt overveie det.
Vanskelig dilemma, det skjønner jeg...
 
Jeg hadde gått offentlig.
Tenker at hadde det vært snakk om mange måneders ventetid eller snakk om et år så hadde valget vært privat uten tvil, men for 30 000 er en måned fra eller til veldig lite tid for relativt mye penger ;)

Signerer denne.
Ville også gått offentlig når det bare er snakk om 1 mnd ventetid ekstra.
Tvillingsvangerskap er noe mange ønsker seg, men det er risikosvangerskap og det beste for både mor og barn er å bære ett barn om gangen (vet at jeg skal få satt inn to denne gangen så det virker litt hyklersk å si det, men så har jeg 7 innsett bak meg som ikke har gått bra, så sjansen for tvillinger hos meg er svæææææært liten).
 
Oi, nå har jeg ett lite dilemma her.
Jeg ringte til Fertilitetsklinikken i Haugesund nå, for å sjekke om det ikke faktisk var mulig å komme rett inn til dem uten henvisning.
Og det var det! :D
Forsamtalen slipper vi også!
Jeg måtte bare få Klinikk Hausken til å sende over min info, så skulle legene se over journalen og sette opp ett planlagt forsøk!

Så dilemmaet. Skal jeg ta ett nytt forsøk hos Hausken, eller vente på å gå offentlig?
Jeg vil anta at jeg nok med stor sannsynlighet kommer inn før sommeren.

Det som plager meg og opptar mye av tankene er den biologiske klokken som spiser meg opp for hver dag som går.
Jeg vet at det høres helt idiotisk ut, men klarer likevel ikke la være å tenke i de baner. Jeg blir 34 senere i år, og ville jo aller helst ha vært i mål med den familien jeg ønsker meg til jeg ble 35....

Det er en liten sjanse for at mensen kommer sent nok til at jeg kan få ett forsøk hos Hausken nå i april.
Men hvis ikke, så blir første mulighet mai. Og da kan det hende at jeg står med valget om å gå privat eller offentlig.

Fornuften sier jo at jeg uten tvil må gå offentlig og spare oss for over 30.000kr det koster med forsøk hos Hausken.
Men hos Hausken vil jeg nok få valget om å sette inn 2 egg.... noe jeg sterkt ønsker meg.
Sier jeg noe til samboer så vet jeg hva svaret blir, heh. Han er den økonomiske av oss to :p

What to do? Hva ville dere ha gjort?

Så fantastiske nyheter! [emoji1][emoji1360]Jeg ville gått offentlig :) da slipper du på en måte å kjenne på det presset i forhold til økonomi når du ruger. Jeg var også i gang på hausken når jeg fikk tilbudet om å begynne på sykehuset og da tenkte jeg at det gjerne er lurt å starte på sykehuset, ha ett forsøk og dersom det ikke går og det er ventetid til forsøk nr 2 så kan jeg ta ett på hausken i mellomtida. legen på sykehuset sa jo også til meg at det å sette inn to egg er en mulighet. [emoji4][emoji1360]
 
Takk for all input jenter. Nå har heldigvis mannen snakket meg til fornuft [emoji28]
Vi går for offentlig forsøk, så sant ventetiden ikke blir for lang. Dvs. senest mai/ juni. Blir ventetiden lengre enn det, tar vi ett forsøk til privat, før de stenger for sommeren.

Samboer nevnte faktisk nettopp dette med en evt ventetid til forsøk nr 2, dersom det første ikke skulle gå...så kunne vi alltids ta ett forsøk privat igjen mens vi ventet. Ikke så dum den mannen min [emoji4] og som han også påpekte, de pengene vi da måtte ha brukt på ett privat forsøk, kan vi da heller bruke på babyen!

Jeg vil anta at de nok er litt tilbakeholdne med å sette inn 2 egg hos meg, siden jeg faktisk ble gravid ved første forsøk hos Hausken. Da er det evt alderen min som vil veie inn på en avgjørelse.
Tvillingesvangerskap er risikosvangerskap ja, og ikke noe en skal ta lett på. Så jeg må ta en god samtale med både samboer og også legen. Så får vi se [emoji5]
 
Nå er "papirene" mine sendt fra Hausken til Haugesund! :D (sidenote - hvordan sendes disse papirene, per mail? #nysgjerrig)
Klør i fingrene etter å ringe inn å mase om når vi evt. får starte opp, men jeg må nok smøre meg med litt mer tålmodighet, bahh!!
 
Du, jeg må bare spørre (mulig du har skrevet det tidligere), men du ringte til fertilitetsklinikken på Haugesund sykehus og du trengte ikke henvisning pga de kunne få infoen fra Hausken, men har dere blitt henvist av lege tidligere..? Liksom, at dere allerede er i "systemet" liksom..?

For jeg har blitt henvist av fastlegen, men kom ikke lenger enn gyn på sykehuset, gyn mente vi kunne prøve litt til siden jeg har EL hver mnd og siden vi var unge (ikke helt enig siden jeg er 30 og mannen er 32 og vi ikke har blitt gravide på de snart to årene vi har vært prøvere [emoji44] ).
For hvis jeg bare kan hoppe rett forbi gyn på sykehuset så gjør jeg lett det altså [emoji23]
Første forsøk blir uansett hos Hausken neste måned [emoji4] Men hadde vært fint å kunne ta neste forsøk offentlig [emoji5]
 
Du, jeg må bare spørre (mulig du har skrevet det tidligere), men du ringte til fertilitetsklinikken på Haugesund sykehus og du trengte ikke henvisning pga de kunne få infoen fra Hausken, men har dere blitt henvist av lege tidligere..? Liksom, at dere allerede er i "systemet" liksom..?

For jeg har blitt henvist av fastlegen, men kom ikke lenger enn gyn på sykehuset, gyn mente vi kunne prøve litt til siden jeg har EL hver mnd og siden vi var unge (ikke helt enig siden jeg er 30 og mannen er 32 og vi ikke har blitt gravide på de snart to årene vi har vært prøvere [emoji44] ).
For hvis jeg bare kan hoppe rett forbi gyn på sykehuset så gjør jeg lett det altså [emoji23]
Første forsøk blir uansett hos Hausken neste måned [emoji4] Men hadde vært fint å kunne ta neste forsøk offentlig [emoji5]

Vi har ikke blitt henvist av lege tidligere nei.
Jeg var hos gynekolog helt tilbake i 2015, som skulle sende henvisning til sykehuset. Behøvde kun en sædprøve fra mannen.
Da han aldri fikk mannet seg opp til å gjøre dette, fikk jeg nok og bestilte time hos Hausken, slik at vi fikk komt i gang.
Så vi har aldri vært innom det "offentlige" på noe vis. Jeg ble derfor veldig positivt overrasket over beskjeden jeg fikk fra Haugesund, hadde ikke trodd det skulle være så "enkelt".

I og med at vi allerede hadde hatt ett forsøk hos Hausken, så var det ikke behov for noen forsamtale. Dette da vi allerede hadde vært igjennom alt med setting av sprøyter, egg uttak etc. Vi kunne alt allerede nå, og det var ingen "ny" informasjon de kunne gi oss.

Veldig merkelig beskjed du fikk fra gyn. Jeg har også regelmessig EL, men både privat gynekolog og Hausken mente at vi burde starte rett opp med IVF da vi har prøvd siden 2013....
Var det gyn på fertilitetsklinikken du var hos?

Jeg ville absolutt ha gjort som du gjør nå - ta ett forsøk hos Hausken, og om det ikke går, sjekk med sykehuset på nytt.
Skal ikke være nødvendig å bruke mer tid da dere alt har forsøkt i 2 år. Ikke er jeg enig med at dere er unge heller - det kan ta tid med IVF, og da er det en fordel å ikke være for gammel!
Jeg skulle ønske jeg og mannen hadde startet for mange år siden :sorry:
 
Vi har ikke blitt henvist av lege tidligere nei.
Jeg var hos gynekolog helt tilbake i 2015, som skulle sende henvisning til sykehuset. Behøvde kun en sædprøve fra mannen.
Da han aldri fikk mannet seg opp til å gjøre dette, fikk jeg nok og bestilte time hos Hausken, slik at vi fikk komt i gang.
Så vi har aldri vært innom det "offentlige" på noe vis. Jeg ble derfor veldig positivt overrasket over beskjeden jeg fikk fra Haugesund, hadde ikke trodd det skulle være så "enkelt".

I og med at vi allerede hadde hatt ett forsøk hos Hausken, så var det ikke behov for noen forsamtale. Dette da vi allerede hadde vært igjennom alt med setting av sprøyter, egg uttak etc. Vi kunne alt allerede nå, og det var ingen "ny" informasjon de kunne gi oss.

Veldig merkelig beskjed du fikk fra gyn. Jeg har også regelmessig EL, men både privat gynekolog og Hausken mente at vi burde starte rett opp med IVF da vi har prøvd siden 2013....
Var det gyn på fertilitetsklinikken du var hos?

Jeg ville absolutt ha gjort som du gjør nå - ta ett forsøk hos Hausken, og om det ikke går, sjekk med sykehuset på nytt.
Skal ikke være nødvendig å bruke mer tid da dere alt har forsøkt i 2 år. Ikke er jeg enig med at dere er unge heller - det kan ta tid med IVF, og da er det en fordel å ikke være for gammel!
Jeg skulle ønske jeg og mannen hadde startet for mange år siden :sorry:
Nei jeg var til vanlig gyn på sykehuset, fikk henvisning dit for å bli vurdert om vi skulle henvises videre. Skulle vært på oppfølgingstime i februar (første time var i november), men måtte flytte den pga jobbreise og da ble den utsatt helt til juni :-O

Men men, ser frem til forsøk hos Hausken [emoji4] Der var de heldigvis mer reelle ift alder, der mente de det bare var tull å utsette noe mer... og siden det er mulig å bruke infoen derfra direkte hos offentlig i hgsd så kan jeg roe meg igjen [emoji1]

Tusen takk for at du svarte! [emoji4]
 
Nei jeg var til vanlig gyn på sykehuset, fikk henvisning dit for å bli vurdert om vi skulle henvises videre. Skulle vært på oppfølgingstime i februar (første time var i november), men måtte flytte den pga jobbreise og da ble den utsatt helt til juni :-O

Men men, ser frem til forsøk hos Hausken [emoji4] Der var de heldigvis mer reelle ift alder, der mente de det bare var tull å utsette noe mer... og siden det er mulig å bruke infoen derfra direkte hos offentlig i hgsd så kan jeg roe meg igjen [emoji1]

Tusen takk for at du svarte! [emoji4]

Utsatt til Juni?!?! :eek:
Herregud det er jo sykt! Forstår veldig godt at dere da gikk rett til Hauksen. Forhåpentligvis trenger dere ikke flere forsøk :happy:
 
Utsatt til Juni?!?! :eek:
Herregud det er jo sykt! Forstår veldig godt at dere da gikk rett til Hauksen. Forhåpentligvis trenger dere ikke flere forsøk :happy:
Ja jeg fatter det ikke, skal jo bare inn for å se "nei, ikke gravid nå heller nei" [emoji14]
Jaja, fikk egentlig timen utsatt til mai, men akkurat den dagen har vi booket weekendtur, så da ble neste tilbud juni [emoji13]

Men satser på at Hausken gjør nytten og at vi bare kan avlyse timen i juni [emoji7]
 
Back
Topp