Ivf-hormoner vs. gravidhormoner

ipoki

Glad i forumet
Er endelig gravid med en spire eller to. Men er nysgjerrig på dere andre assisterte gravide, om dere merket forskjell på IVF og gravidhormoner?

Det jeg mener er at jeg hadde minimalt med bivirkninger av synarela/menopur/Lutinus. Og er nysgjerrig på hvordan kroppen takler å være gravid, om jeg kommer til å bli kvalm osv.. Er det andre som har taklet det ene bra og det andre dårlig? Eller om dere ser noe sammenheng?
 
Jeg har taklet ivf hormonene mye bedre enn gravidhormonene. Ingen reaksjon på ivf hormoner i det hele tatt, då har det iallefall kun vært periodevis og ørlite reaksjon.
Ang graviditetshormon, jeg blir kjempe trøtt under graviditeten. Første graviditet sov jeg omtrent hele første trimester og halve andre trimester. Andre og tredje graviditet har jeg sovet mye, men pga en/to små som skal ha oppfølging i hverdagen så har det blitt mindre søvn og mer kvalme. Jeg var kvalm godt ut i andre trimester nå siste gang.
 
Jeg reagerer mye mer på ivf hormoner enn gravidhormoner :) gikk fint med synarela og gonal f, men var et helv... For meg med Progynova. Ble nesten deprimert og fikk masser kviser, ble kvalm osv. Har det myyye bedre nå som jeg er gravid :)
 
Jeg har reagert mye verre på graviditet enn ivf! Har slitt litt med migrene på spray ellers har jeg hatt svært lite bivirkninger av medisiner og hormoner. Progesteron som alle sier de reagerer sånn på, merker ikke noe jeg..
 
Veldig spent på hva de neste månedene har å by på..
 
Er endelig gravid med en spire eller to. Men er nysgjerrig på dere andre assisterte gravide, om dere merket forskjell på IVF og gravidhormoner?

Det jeg mener er at jeg hadde minimalt med bivirkninger av synarela/menopur/Lutinus. Og er nysgjerrig på hvordan kroppen takler å være gravid, om jeg kommer til å bli kvalm osv.. Er det andre som har taklet det ene bra og det andre dårlig? Eller om dere ser noe sammenheng?

Jeg har reagert lite på begge deler. Syns det var veldig fint i stimuleringsperioden. Er fint nå også som jeg er 9+3. Var litt kvalm tre kvelder i forrige uke. Ellers har jeg merket lite. Er nesten mindre trøtt nå enn ellers. Fatter ingenting, blir litt nervøs av det hele faktisk.

Hva er dine erfaringer så langt?
 
Jeg reagerte mer på ivf-hormonene enn graviditetshormonene vil jeg si. Legen min hadde også mistanke om at det var pga ivf-hormonene jeg hadde store bekkensmerter fra dag 1 av svangerskapet.
Men så var også svangerskapene mine ulike (ulikt kjønn på barna mine, første er ikke ivf-barn), så ikke godt å si igrunn.
 
Back
Topp