Ivf dagboka mi!

Hei:) nå er vi da hjemme av ferien og null fokus på graviditet opp og ned i mente. Nå er det like før oppstart med spraye. Neste uke. I teorien. Skal ørlig innrømme at det er befriende å fokusere på noe annet.. så vi får se om det blir noe som helst denne runden her.. man ønsker dette så sterkt, men samtidig live hakke redd for reaksjonene på alt. Det er jo en enorm prosess dette her, å jeg føler meg helt hjelpesløs i dette, om man makter enda.. skal snakke med gubbeluren også om han mener vi skal prøve denne runden med nye hormoner. Den samtalen kan være vanskelig nok i seg selv, da menn gjerne så veldig vil forstå. Dem har vel en tedens til å tro vi er klin koko i hodet når man «svinger» litt osv.. dette er liksom heller ikke noe jeg har lyst å snakke med noen rundt meg om.. man er ganske alene her egentlig i dette tilfellet :(
 
Idag fikk jeg skikkelig svar på hcg prøvene jeg tok, å dem var negative, så slapp svangerskap utenfor livmor. Så da var det celleprøve pga blødninger. Har mye celledelinger, så holder under oppsyn. Er ubehageligheter der nede, så veldig greit sikkert. Så oppstarten på hormoner blir utsatt enda litt til. Noe som ikke gjør noe egentlig. Bare å vente på svar derfra nå :)
 
Ja.. nå har vi bestemt oss for å vente en syklus til før vi går i gang. Jeg har også tatt en celleprøve for å utelukke celleendringer osv. «Gammelt blod» kommer og går hele tiden, så da sies det jo at man må sjekke seg :) jeg er ikke lei meg for å vente litt til egentlig. Uansett om vi har hatt ett forsøk, så ble det bare med ett egg innsatt, mens de andre ikke holdt seg til frys... så da ønsker vi å vente med en ny hormonbehandling så fort. Ville vært noe annet om vi hadde flere igjen.. vi har også konkludert med å sette inn bare ett egg, da sansynligheten for meg var at det er stor mulighet for at begge fester seg. Anbefalingen fra lege va å satse på ett barn i slengen da jeg har skoliose. Belastningen ville ha skadet ryggen permanent, så da velger jeg å høre på legen min :)

Alt i alt, så er vi ved godt mot å starte neste syklus heller. Egentlig oppstart i morgen, men vil ha hele ferien uten sånt :p
 
Idag er det veldig varmt, og veldig deilig

Tenker på at dette vil bli et sommerbarn om ting går bra. Akkurat som mi første som blir 14 år i morgen, tenk... huff.. da kan hun hjelpe til når gubbeluren er på havet. Hun maser å maser etter småsøsken, så litt nermere det nå enn hun tror ;)

Han er helt vill etter småtasser, så jeg ser jo at jeg kan få mere avlastning enn jeg har behov for kanskje? :p mange sånne positive tanker dukker opp igjen nå, å det er deilig. Jeg tenker at jeg enda er ung med «bare» tette eggledere. Så kan man håpe at det skjer noe i graviditeten, så jeg kan bli det selv ;)

Neste sommer, om jeg er høygravid, drar vi til sverige endten jeg nettopp har født eller ikke. Vi reiser med familie, så der er ei jordmor med som gjør meg litt tryggere

Jeg vet ikke hvordan det er om fødselen skulle starte akkurat på de 14 dagene vi er borte? men det er noe vi tenker mere på når den tid nermer seg!

Det var så mange med nyfødte der nede i år, så det går nok veldig bra med god tid!
 
Da er babysokk strikkinga tatt opp igjen ❤️ Strikker å legger i oppbevaringsbenken. 2 nøytrale bukser å mange sokker ei lue faktisk også. Er gull å ha litt tynne ullklær! Så forbereder man seg mentalt på å gå gravid imens, for det er jo ikke en dans på roser blir man et uhyre, eller blir man en lat ku? Var mer ei lat ku med første, å trøtt når det passet minst liksom man prøver å komme seg i form ved å ta øvelser som styrker både rygg, mage og bekken. Er mye ute å styrer med dyrene våre, så turer i mark. Litt kondis skader vel ikke å opparbeide litt

Er sol her idag, så ikke verst bare det her nord!
 
Hei!

Er da på mensdag idag, som ikke kom.. håper det ikke blir forskjøvet denne gangen også.. å jeg er ikke gravid heller.. føler det på meg. Der har jeg mistet troen på å klare det selv, særlig etter forrige kjempesene tanta.

Føler også enkelte dager at man er rådløs å fortvilet over å ikke klare det selv.. noe helt sikkert så mange flere her er enn bare meg.

Ikke bare bare å snakke med gubbeluren hele tiden heller, for der er også ønsket sterkt.

Når han overser, så har man ingen man kan prate med liksom, å det kjennes idag iallefall.. er liksom på randen idag hvor tårer presser på hele tiden.. :(

Akk ja.. likar i mårra! :)
 
Hmm, dag 31, å fremdeles ikke heksa her.. jaja, gir henne mer tid jeg da :p slikker sol idag å roer ned helt. Kanskje kroppen er stressa etter mye kjøring hit og dit, å gjort ditt og datt hver eneste dag. Så idag har jeg gitt beskjed om at jeg løfter ikke en finger om det kan vente :)

Bedre idag i humøret. Det er nok sola som gjør det.

Enda ikke fått noe beskjed fra den fastlegen min om prøvene. Der er hun håpløs når det gjelder å ringe!
 
Jaddaaaa.. dag 32 idag.. ingen tegn til heksa.
Nå må hun komme..

Løs i magen er jeg også.. idag.. varmen er vi ikke vant til her nord ;)

Jeg gomle å gomler på ett eller annet hele tiden. Typisk før mensen. Prøver å styre unna usunne ting, men heller salat, grovbrød og laktosefritt (reagerer på laktosen).

Såååååå da var det bare å vente mer på den forbanna heksa!
 
Så var det dag 33 med null tegn til tanta. Veldig øm i brystvorter bare, så NOE skjer nå.

Utrolig dårlig i magen siden i går.. diaré å greier.. kjempekoselig i denne varmen :eek:

Nekter fortsatt på graviditet, tross at man ikke har testet noenting..
fikk jo mens på dag 37 sist, så enda noen dager igjen da kanskje.

Fortsetter dette, så må jeg nok ta eggeløsningstester på nytt tror jeg.. eggeløsningen blir vel også forskjøvet da? Hmm
 
Så var det dag 33 med null tegn til tanta. Veldig øm i brystvorter bare, så NOE skjer nå.

Utrolig dårlig i magen siden i går.. diaré å greier.. kjempekoselig i denne varmen :eek:

Nekter fortsatt på graviditet, tross at man ikke har testet noenting..
fikk jo mens på dag 37 sist, så enda noen dager igjen da kanskje.

Fortsetter dette, så må jeg nok ta eggeløsningstester på nytt tror jeg.. eggeløsningen blir vel også forskjøvet da? Hmm
Hvorfor tester du ikke med gt?
 
Hadde reist land og strand for å oppdrive en gtest jeg ass!
 
Hehe, ja, men skulle det være noe, stiger jo bare hcg nivået litt til :p har en syklus som er så tullerusk at jeg har mine sterke tvil at noe har skjedd, men man vet aldri. Skal på handel i morgen, så tar å kjøper en i samme farta å tar tirsdag morgen :)
 
CD 34.. da var det visst testhandel idag.. bare ømme brystvorter å ingenting annet. Enda diaré også. Kan være varmen man reagerer på. Men er ikke så ille som første dagen. Så det bedres iallefall :)

Håper tanta kommer snart så man får telle frem til spraystart å sprøytestart. Har ringt å meldt fra om at det ble utsatt enda en stklus pga celleprøver :) dem ringer jeg å får beskjed om idag :)
 
Å føde i Sverige er ingen spøk, de har ganske strenge regler for fødsler i Sverige og jeg har hørt om norske par som har fått barna sine i Sverige og politiet på døra fordi de hadde bortført en svensk statsborger.. ville unngått det unødvendige styret der om det var meg :hilarious: du burde nok sjekke de reglene ganske nøye først
 
Så kjedelig at det er kluss med syklusen.. Er jo kjipt uansett, men når man da er i IVF-opplegget blir det jo bare en ekstra stressfaktor..

Synes det er imponerende at folk her inne før de er gravide planlegger slikt, for meg er det så fjernt!
 
Idag på dag 35 fikk jeg endelig tanta :) da er det bare å vente til dag 21 med oppstarten! :)

Både diaré og mensen er ikke å anbefale! :p
 
Så kjedelig at det er kluss med syklusen.. Er jo kjipt uansett, men når man da er i IVF-opplegget blir det jo bare en ekstra stressfaktor..

Synes det er imponerende at folk her inne før de er gravide planlegger slikt, for meg er det så fjernt!

Ja, må nesten prøve å se fremover å heller glede seg :)
 
Å føde i Sverige er ingen spøk, de har ganske strenge regler for fødsler i Sverige og jeg har hørt om norske par som har fått barna sine i Sverige og politiet på døra fordi de hadde bortført en svensk statsborger.. ville unngått det unødvendige styret der om det var meg :hilarious: du burde nok sjekke de reglene ganske nøye først

Det er ikke i mnd 9 jeg reiser noen plass, men OM kroppen finner på et eller annet, er det betryggende uansett å ha ei jordmor med seg med mange års erfaring i familien :) jeg stenger meg ikke inne hjemme :p
 
Back
Topp