Inviterer dere venner i dåp`?

Pallar

Elsker forumet
Her har vi kun bedt nærmeste familie og faddere tidligere. Jeg fikk ett hint om at to av mine bestevenninner var litt fornærmet for at de ble invitert. Jeg trodde det var vanlig å kun be familie og faddere i dåp. Men hadde jeg visst bedre, hadde jeg selvfølgelig bedt venner også.
Nå er det dåp igjen snart, og jeg aner ikke hvor mange jeg skal be.

Hva gjorde dere?
 
Vi har kun hatt familie og faddere! Ellers blir det veldig mange. Men vi har brukt våre beste venner som faddere å da er de selvfølgelig invitert!


Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*
 
Vi hadde nærmeste familie for dåpsbarnet, samt faddere som ikke er i familien. Pluss et par vennepar.
Blandt annet Dollface med sin familie.

For oss var det naturlig å ha nære venner der i tillegg til familie på en dag som det :)
 
Her var planen kun nærmeste familie, faddere var i familien. Men så var det noen som meldte avbud, så siden alt av mat var kjøpt, ba vi inn et par venner i siste liten.
 
Familie og faddere. Har selv vært gjest i venners barnedåper (også uten å være fadder), og ser at det er veldig stor forskjell på hvordan man velger å gjøre dette. Vi har valgt relativt små feiringer (under 30 gjester), og dermed ikke hatt venner utenom fadderne.

Her velger man forskjellig, og det må da være helt OK! I et bryllup med 100+ gjester ber man gjerne hele kameratgjengen og sånn, man gjør jo ikke det i et bryllup med 30 gjester... f.eks. Samme greie, og jeg synest ingen kan bli sure eller fornærma fordi andre velger en annerledes/mindre feiring..
 
Nei bare familie og venner viss de er faddere:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app
 
Ja har noen venninner som er faddere til lillegutt så da er det en selvfølge, men hadde ikke det i eldste sin..
 
Vi har kun hatt familie og faddere! Ellers blir det veldig mange. Men vi har brukt våre beste venner som faddere å da er de selvfølgelig invitert!


Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*
Sign
 
To av sambis beste venner er faddere, så da ble de jo selvfølgelig invitert. Utenom det ba vi ikke venner.
 
Vi hadde navnefest, og da bad vi noen venner siden vi har så liten familie, var veldig hyggelig :)
 
Vi hadde kun familie. Valgte noen av barnets tanter og onkler som faddere.

<3 appen <3
 
Vi valgte å invitere de som vi trodde kom til å bety mye for gutten vår. Derfor ble tre venner invitert.
 
Vi blir bare 20stk (pluss 3-4 barn). Og velger å kun invitere nærmeste familie; foreldre, besteforeldre og søsken. Pluss faddere, der ei venninne av meg er fadder. Pluss følge og barn av de så klart :)
enig med andre her at det er opp til hver enkelt, og hvordan man ønsker/har mulighet til at dagen skal bli. Dåp er ikke billig..
 
Vi har bedd nærmeste familie og våre nærmeste venner med barn. Vi har også bare venner som faddere.
 
Kun venner hvis de er faddere her. Men ba kusina, tanta og onkelen til sambo for de er en veldig liten familie


- taster fra appen :)
 
Siden jeg ikke har så mye familie i Norge (bare mamma), inviterte jeg også de nærmeste vennene mine i dåpen, kommer også til å gjøre det denne gangen :) jeg er vant til feirer man noe så skal alle inviteres :p så kan godt hende at det blir flere denne gangen også :p

-mobil taster-
 
vi ba familie, faddere og venner på begges side... men fra min side er det altså 2 av 10 som kommer(ble meget skuffet da det er mitt første barn+første av vennegjengen som har fått).... å så er det to venner av sambo som ikke kan komme... blir 16 til middag og 31 til kaffe... er sikkert mellom 20 og 30 som ikke kommer.... :( Neste gang blir det nok bare familie, faddere og evt FÅ nære venner og da blir middag og kaffe i ett....
 
Vi hadde familie i kirken og til mat. Også kom venner til kaffe og kake
 
Back
Topp