Inspirert, hva forventer du av service på hotell?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Jeg jobber på konferanseavdelingen på et hotell, hva forventer du?
 
Det kommer an på standarden på hotellet, og hvor mye vi betaler/bestiller.

Jeg forventer at hotellet er rent, at alt av utstyr er "plug and play," og at noen med kunnskap om utstyret kan komme rimelig kjapt om noe ikke funker, være det seg lufteanlegget eller en projektor.
Varmt vann til te, og kaffe på kanne, pluss et greit utvalg te med tilbehør bør stå tilgjengelig til enhver tid, og fylles på jevnlig.
Små irritasjonsmomenter bygger seg fort opp.
Penner og papir, whiteboards og tusjer, flipovers osv. bør være standard. Enda bedre er selvfølgelig smartboards o.l.
Nok stikkontakter, fordelt strategisk i rommet. Nok stoler og bord.

Dette er minimum av hva jeg mener man bør kunne forvente. :)
 
Det kommer an på standarden på hotellet, og hvor mye vi betaler/bestiller.

Jeg forventer at hotellet er rent, at alt av utstyr er "plug and play," og at noen med kunnskap om utstyret kan komme rimelig kjapt om noe ikke funker, være det seg lufteanlegget eller en projektor.
Varmt vann til te, og kaffe på kanne, pluss et greit utvalg te med tilbehør bør stå tilgjengelig til enhver tid, og fylles på jevnlig.
Små irritasjonsmomenter bygger seg fort opp.
Penner og papir, whiteboards og tusjer, flipovers osv. bør være standard. Enda bedre er selvfølgelig smartboards o.l.
Nok stikkontakter, fordelt strategisk i rommet. Nok stoler og bord.

Dette er minimum av hva jeg mener man bør kunne forvente. :)
Signerer denne, og et stabilt nettverk, er langt i fra alle som har det.
Lett å kommer seg til og fra en eventuell flyplass, og et personale som kan informere hvordan men lettest kommer til flyplassen.
På konferanser er det også mange som går i skjorter så strykebrett på rommene er en fordel etter at skjorter har vært i kofferten.
På større konferanser er det fint med en stor skjerm som viser det som foregår på scenen og mindre skjermer på siden slik at alle får se, og teleslynge som de som hører dårlig kan benytte.
Mange av de beste myggene (små mikrofoner) er ikke like lett å sette på riktig så dersom det byttes mellom foredragsholdere hender det at det kan gå litt tid til roting, en person som vet hvordan de skal sitte som hjelper foredragsholder med å få den korrekt på gjør at ting virker mye mer profesjonelt.
Stort nok mingleområde til pausene under store konferanse slik at man ikke står som sild i tønner.
Effektiv matservering, betjent garderobe og registrering av deltagere på konferansen.
God skilting til toalettene, også de som er litt lenger borte da den fort kan bli kø på de som er nærmest konferanse lokalene.

Er det jeg kom på i farten
 
Det kommer an på standarden på hotellet, og hvor mye vi betaler/bestiller.

Jeg forventer at hotellet er rent, at alt av utstyr er "plug and play," og at noen med kunnskap om utstyret kan komme rimelig kjapt om noe ikke funker, være det seg lufteanlegget eller en projektor.
Varmt vann til te, og kaffe på kanne, pluss et greit utvalg te med tilbehør bør stå tilgjengelig til enhver tid, og fylles på jevnlig.
Små irritasjonsmomenter bygger seg fort opp.
Penner og papir, whiteboards og tusjer, flipovers osv. bør være standard. Enda bedre er selvfølgelig smartboards o.l.
Nok stikkontakter, fordelt strategisk i rommet. Nok stoler og bord.

Dette er minimum av hva jeg mener man bør kunne forvente. :)

Dette var egentlig veldig godt oppsummert, og ikke minst et smilende og serviceytende personale :)
 
Back
Topp