Inspirert! Ferie, hvor mye bruker dere?

Da synes jeg du har fått en grei pris :) jeg sitter atm å ser på charter hvor vi blir 4 voksne, ett barn og én ungdom. Direkte utgang til delt basseng, 1 uke med kun frokost = 60.000. Det synes jeg er stivt :p hadde jeg fått 2 uker for den prisen, så hadde jeg lett hoppet på :p

Ja det er jo ikke ille pris, men dyrt for ferie syns jeg da... ser jo nå at det ikke er all inclusive heller men halvpensjon :/
 
Vi bruker mye på ferie. Vi elsker ferie og oppleve nye steder i verden.
Holder oss langt unna charter om det er mulig :p Og all inclusive. Det er ikke ferie for oss.

Strand i nærheten er et must. Iallefall på deler av ferien.

I følge mannen brukte vi rundt 130 k på ferie i fjor.

I år?
Karibien for meg og mannen, ca 25 k
Amsterdam, ca 9 k
Sardinia og Barcelona er leeenge til. København også :p

Kan jeg spørre hvordan og hvor dere finner ferieturer? Vi vil sp gjerne gå litt bort fra charter, men vil jo til varmere strøk da, med strand osv... har tenkt på å leie et hus eller lignende men vet liksom ikke hvor vi skal lete :( ender alltid med charter.
 
Det varierer, og vi bruker ikke mer enn vi har.

Noen år går ferien til familie nordpå, da bruker vi ikke så mye. Andre år drar vi på turer til utlandet.
 
Kan jeg spørre hvordan og hvor dere finner ferieturer? Vi vil sp gjerne gå litt bort fra charter, men vil jo til varmere strøk da, med strand osv... har tenkt på å leie et hus eller lignende men vet liksom ikke hvor vi skal lete :( ender alltid med charter.
Mannen er veldig flink. Så be han om noen tips etterpå:) Vi skal på beøsk nå:p
 
Feriene våre blir egentlig så dyr/billig som vi legger opp til selv. Vi reiser på markeder og bruker penger på drivstoff, evt ferje og mat. Så kan man jo handle ting på markedene så kan gå noen kroner.
 
Vi har campingvogn på fast plass og feriehus i Sverige, så reiser igrunn ingenting utenom det. Ønsker meg en chartertur til varmere strøk, men det er for dyrt syns jeg...
 
Varierer fra år til år. Alt fra 0 - 30 000.

Vi drar 2 voksne og 2 barn til Thailand i 3 uker for 25000.

Men altså skal du ha privat basseng osv så må du jo betale for det. Du kan jo prøve å booke hotell direkte da, istedenfor gjennom reisebyrå.
 
Varierer. I fjor var vi to uker i Japan, tror vi endte opp på rundt 55.000 for alt (reise/opphold/mat/shopping++ for to voksne og to barn). Da tok vi resten av ferien på hytta.

I år så er jeg gravid, termin i august, så med mindre vi velger å dra til Sverige/Danmark så blir det nok hytta og en tur til slektninger. Men satser på en tur til utlandet i løpet av våren, men da kun jeg og mannen.
 
Kan jeg spørre hvordan og hvor dere finner ferieturer? Vi vil sp gjerne gå litt bort fra charter, men vil jo til varmere strøk da, med strand osv... har tenkt på å leie et hus eller lignende men vet liksom ikke hvor vi skal lete :( ender alltid med charter.

Har reist mye i verden uten charter, så har noen tips.

Søk på den offisielle hjemmesiden til stedet du vil besøket. De gangene vi har vært i karibien, har vi gjort grundig research på forhånd. Brukt de offisielle turistsidene, sammenlignet priser på flyselskap og hoteller for å finne de billigste alternativene. Søkt direkte på hotellet vi ønsker, og sammenlignet med hotels.com.
Reis utenom ferietidene hvis mulig. Vi har hatt is i magen, og ventet med å bestille hotell. Ofte de senker prisene. Vi har også sendt Mail til hotellene med prisoverslag fra andre nettsider, og spurt om de kan matche prisene eller gi billigere.
Bruk tripadvisor for tips.
Grundig research på forhånd er gull verdt.
 
Vi har kun vært på ferie i Norge, og kun helgeturer eller langhelg, Men har vel gjerne gått 10-15000 kr da, for 2 voksene og 2-3 barn, men da har vi spist flere måltider ute og slikt.
 
Det kommer Ann på hvor vi skal.
Nå som barna er større, blir turene til karibien ca 60-70000 for oss alle. Vi sparer i lengre tid til de turene. Da er alt inkludert.
Ellers kommer det Ann på hva vi gjør. I fjor var vi i Tyrkia for 21000, året før var vi i Danmark for 6000.
 
Har reist mye i verden uten charter, så har noen tips.

Søk på den offisielle hjemmesiden til stedet du vil besøket. De gangene vi har vært i karibien, har vi gjort grundig research på forhånd. Brukt de offisielle turistsidene, sammenlignet priser på flyselskap og hoteller for å finne de billigste alternativene. Søkt direkte på hotellet vi ønsker, og sammenlignet med hotels.com.
Reis utenom ferietidene hvis mulig. Vi har hatt is i magen, og ventet med å bestille hotell. Ofte de senker prisene. Vi har også sendt Mail til hotellene med prisoverslag fra andre nettsider, og spurt om de kan matche prisene eller gi billigere.
Bruk tripadvisor for tips.
Grundig research på forhånd er gull verdt.

Takk for tips... vi er veldig vinglete her nå ang hva og hvor vi vil, men jeg syns det virker veldig spennende å gjøre noe annet enn charter, vi vil reise i europa, sol, bading og varme :) så vi er åpne ang steder egentlig... men usikker mtp urolighetene i f.eks tyrkia...

Hotels.com har jeg brukt før så men merkelig nok ikke tenkt på nå når det er snakk om sydenferie :p så takk for tips.

Vi er lærere begge to, kjipt npr det gjelder ferie for vi er bundet til skoøens ferier, så dyrt blir det uansett desverre :( men så på lavpriskalenderen til flyselskapene at det alikevel er store variasjoner :)
 
Takk for tips... vi er veldig vinglete her nå ang hva og hvor vi vil, men jeg syns det virker veldig spennende å gjøre noe annet enn charter, vi vil reise i europa, sol, bading og varme :) så vi er åpne ang steder egentlig... men usikker mtp urolighetene i f.eks tyrkia...

Hotels.com har jeg brukt før så men merkelig nok ikke tenkt på nå når det er snakk om sydenferie :p så takk for tips.

Vi er lærere begge to, kjipt npr det gjelder ferie for vi er bundet til skoøens ferier, så dyrt blir det uansett desverre :( men så på lavpriskalenderen til flyselskapene at det alikevel er store variasjoner :)

Vi var i Tyrkia i fjor. Ville reist igjen i år, men nå tørr vi ikke slik det er per nå.

Nå går det mye rutefly til de vanlige feriestedene, så sjekk ut det.

Hva med å reise dagen etter skolen slutter ? Det gjorde vi i fjor, og sparte mye på det.
 
Vi var i Tyrkia i fjor. Ville reist igjen i år, men nå tørr vi ikke slik det er per nå.

Nå går det mye rutefly til de vanlige feriestedene, så sjekk ut det.

Hva med å reise dagen etter skolen slutter ? Det gjorde vi i fjor, og sparte mye på det.

Vi er veldig usikre ang tyrkia selv :( ellers er jo prisene der veldig lave nå (naturlig nok) .

Vi reiste til spania samme dag som skolen sluttet sist sommer, da sparte vi nesten 10000 så skal helt klart prøve det i år også...
 
I fjor lå det vel på et par tusen, men det har jo hovedsaklig bensinpenger og mat. Biltur til mannen besteforeldre på hytta. Blir vel noe ala det i år og :)
 
Det varierer mye med hva vi skal på ferien. Jeg tror vi ofte bruker ganske lite, men jeg pleier ikke å regne sammen, og når jeg prøver nå, så bruker vi kanskje mer enn jeg tror. :p I år har jeg betalt 16000 for 5 flybilletter, og leie av stor leilighet i 2 uker. Mat må vi lage selv på grunn av allergier, så det koster ikke noe ekstra. Sikkert billigere enn om vi hadde vært hjemme, spanske matpriser er i alle fall ikke høyere. Men det jeg ikke pleier å regne med er at vi skal kjøre til gardermoen, og parkere der. Blir sikkert 3000 i bensin og parkering tipper jeg. Så gjør vi noe hele feriene, ingen av oss er strandmennesker. Vi skal ha billetter til badeland, fornøyelsespark, dyrepark, akvarium, museer, teater, ukeskort / månedskort på metroen osv.. Og når jeg først er på Østlandet, så må jeg vel ta noen dager i Oslo? Trenger jeg hotell der? Noen flere inngangsbilletter rundt om kring? Fordelen med all inclusive er at du ser på forhånd hva du bruker, jeg blir egentlig ikke overrasket om jeg kommer opp i samme pris som deg.
 
I fjor 0,-

I år er det Thailand 45000,-
Barcelona 4000,-
Bryllupsreise, aner ikke. Har ikke bestemt oss.

Tromsø og Norgesferie (vi bor i utlandet) 5-6000,-
 
Back
Topp