Inspirert av innlegget om sosiale antenner... Er det greit

Seemless

Glad i forumet
a) å spørre folk med liten antydning til mage om de er gravide?
b) å tafse på magen til tydelig gravide som om den er allemannseie uten å spørre først fordi det er såååå koselig med baby og greier?
 
a) Nei, selvsagt ikke! Jeg skjønner ikke at folk tør, det må jo være så utrolig pinlig hvis man tar feil! Jeg har tidligere opplevd å bli spurt om jeg er gravid hvis jeg ikke drikker på fest, og det irriterer meg. Tror ikke folk at jeg vil fortelle om en eventuell graviditet når JEG vil? Forventer de virkelig at jeg skal bekrefte noe som kanskje ikke er offentlig bare fordi de spør??

b) Nei, det er jo ikke alle som synes det er ok med magekos. Jeg synes det var helt greit, men først etter at magen var blitt ordentlig kul og tydelig gravidmage - det var en periode den bare var chubby og kvapsete, da likte jeg ikke at noen andre enn mannen min tok på den.
 
Nei x2.
 
Nei, ingen av delene er OK... Men spør du noen om de er gravide, og de ikke er det.. da dummer du deg ut noe jævlig :P
 
Spør fordi jeg selv har opplevd å få slengt på badestranda at "du har så fine unger, og jeg ser du skal ha en til?" Hva svarer man på det? Når man veier i underkant av 55 kilo og er slank all over unntatt kvapsemagen? Om det ikke har vært fælt å gå i bikini og badedrakt fra før av :D
 
a) jeg ville ikke spurt, tenk så ekkelt det hadde vært for den ikke-gravide dama som bare hadde lagt på seg litt...

b)jeg ville spurt først, men kun tatt på magen til de jeg kjenner godt. Noen gode venninner trenger jeg ikke å spørre for HVER gang jeg vil ta på. Jeg syntes det var koselig når andre ville ta på min mage, men folk er så forskjellig.



:)

 
1: med mindre man er under 5 og ikke har ferdig utviklede antenner av naturlige årsaker, NEI

2: Absolutt ikke! Husker vor ubehagelig det var da en bekjent dro opp genseren min(!!!!) midt på kafeen for hun skulle se om jeg hade fått strekkmerkeremoticon
 
AnaBanana skrev:
Nei x2.





 
Såklart ikke,til begge deler..

 
I min verden: nei til både a og b. Jeg er av typen som ikek hadde turt å spurt før vannet hadde gått hos vedkommende hehe. Så flaut å ha tatt feil...og stakkar vedkommende :-/
Å tafse på mager skjønner jeg kan være gjort i en impuls, men jeg spør før jeg eventuelt tar på (håper jeg virkelig at jeg har gjort i alle tilfellene). Jeg var litt bob-bob i forhold min egen mage, at noen tok på synes jeg var greit, at andre gjorde likte jeg ikke....intimt på et vis.
 
jeg har blitt spurt om jeg var gravid av
mora til han jeg var sammen med på tidspunktet.......
en kunde på bensinstasjonen jeg jobba på.... etter det slutta jeg å spise pølse til lunsj på jobb...
av en pasient på sykehuset da jeg var i praksis......

For å si det sånn, så er det DE som blir flaue - ikke jeg... ;)
Så om noen spør, så driter jeg i det... men jeg spør ikke andre altså før jeg er HELT sikker.... dvs at de forteller meg det selv.. :D

Ang det å tafse på andres mager så har jeg nok gjort det, men jeg unnskylder meg og spør som regel først... Og jeg tar ikke på ukjente folks mager altså... Kommenterer heller ikke ukjente folks mager heller...
Da jeg så Smulen høygravid for første gang så tror jeg at jeg lo i ca 5 minutter, for hun var bare så ufattelig høygravid at det var rent komisk.. :D Jeg tror og håper hun tok det humoristisk... ;) Det virket iallefall sånn :D
 
Nei, det er ikke greit å spørre folk om de er gravide, tenk så sårende hvis de ikke er det i det hele tatt.

Og nei, jeg ville heller aldri ha tafset på magen til noen med mindre det var en VELDIG nær person, eller hvis hun spurte om jeg ville kjenne.
 
Bouncing buttplug skrev:
1: med mindre man er under 5 og ikke har ferdig utviklede antenner av naturlige årsaker, NEI



2: Absolutt ikke! Husker vor ubehagelig det var da en bekjent dro opp genseren min(!!!!) midt på kafeen for hun skulle se om jeg hade fått strekkmerkeremoticon






Først av alt - yikes! Et av de verste tilfellene av knekte antenner jeg har hørt om! Ellers - a) nei og b) nei!

 
a) Synes ikke dette er greit. Ei venninne av meg ble spurt om dette en gang i tenårene, og det ble sittende for å si det slik. Hun ble helt knust da hun allerede slet med dårlig selvbilde, mye grunnet magen. Det kunne jo ikke den som spurte henne vite om, men synes uansett det blir litt feil å spørre om slikt... Får vente til man vet det sikkert at de er gravide.

b) Kan bare svare for meg selv. Jeg synes bare det er koslig at folk tar meg på magen jeg. Har absolutt ingenting i mot det. Er kjempestolt og fornøyd med gravidmagen min, så synes det er stas jeg:)
 
Seemless skrev:
a) å spørre folk med liten antydning til mage om de er gravide?
b) å tafse på magen til tydelig gravide som om den er allemannseie uten å spørre først fordi det er såååå koselig med baby og greier?

Altså, er man usikker på om de er gravid så er det for tidlig å spørre. Om den det gjelder står og stryker seg på magen derimot ser jeg det som en invitasjon til å si gratulerer!

En tar seg ikke til rette på andres kropper uten å spørre først, dermed basta! Jeg synes at en uansett burde ha et ganske nærme forhold for å ta på noens gravidmage. Og det bør i alle fall være en "skikkelig" gravidmage, sånn 3 trimester størrelse. Min mor tok på min mage i 1 tri og det var så ekkelt at jeg fikk noia av det. Jeg sa i fra og det var såvidt hun turte i 3 trimester igjen, he he. Da var det bare kos!
 
AnaBanana skrev:
Nei x2.



 
Nei og Nei.

En venninne av meg som hadde prøvd å bli gravid i flere år uten å klare det, fikk spørsmål om hun var gravid da hun ikke var det- det må jo være ekstra sårende. 

Kjenner også en som mistet tidlig flere ganger som stadig fikk spørsmål om hun ikke skulle bli gravid snart, og det var heller ikke så kult å bli spurt om.

Skjønner meg ikke på enkelte, men heldigvis har de fleste antenner nok til å ikke spørre om det før de vet at det stemmer 100%.
 
hufselufs<3 skrev:
nei. men utrolig mange som tydeligvis mener det er greit.



Helt enig, det forundrer meg at såpass mange synes det er greit med slik oppførsel :O
 
Nei og nei!

Fikk selv spørsmålet om jeg skulle ha en til, noen måneder etter at Jonas ble født.. Må si den traff, ja!

Og det med å ta på gravidmager; man blir vel ikke allemannseie så fort man har blitt smelt på tjukka? Nei vettu hva..
En av mine beste venninner ble gravid for 4 år siden, og selv om vi hadde et supergodt forhold, spurte jeg om å få kjenne litt på magen hennes... Etter noen øyeblikk , var det nok. Da hadde jeg faktisk gått over min egen grense, syntes jeg..
 
Back
Topp