Inspirasjon til god middag

Idag har vi blomkål- og skinkegrateng.
Skinkeboks, løk, hvitløk, blomkål og hvit ostesaus.
d7ff56a56811163a6399e5531dcd7ba0.jpg

Hvordan lager du denne, MrsWinchester? :)
 
Hvordan lager du denne, MrsWinchester? :)

Koker blomkålbuketter så vidt møre i vann tilsatt grønnsaksbuljong, hvitløk og finkuttet blomkålstik og blad.
Lager hvit saus på smør, mel, kraft fra blomkålen og melk. Smaker til med salt, pepper og muskatt, har i revet ost.
Finhakker løk og skinkeboks, og blander detter med blomkål og saus.
Inn i ovnen til gyllen farge, ca 30 min [emoji846]

Veldig godt [emoji3] og kan sikkert varieres mye mtp innholdet.
 
Koker blomkålbuketter så vidt møre i vann tilsatt grønnsaksbuljong, hvitløk og finkuttet blomkålstik og blad.
Lager hvit saus på smør, mel, kraft fra blomkålen og melk. Smaker til med salt, pepper og muskatt, har i revet ost.
Finhakker løk og skinkeboks, og blander detter med blomkål og saus.
Inn i ovnen til gyllen farge, ca 30 min [emoji846]

Veldig godt [emoji3] og kan sikkert varieres mye mtp innholdet.

Takk for oppskrift, tror denne må prøves en dag. :)
 
Kjedelig middag i dag. Amrikansk gryterett med hvitløksbaguetter.
Men i morra blir det middag til svigers. Hønsefrikasse. Æ mått spør om han kun lag det til mæ for det er så godt.
 
6ed0b73f7448c1cee713583180d9edde.png


Dagens middag. Torsk i folie m grønt å krydder. Potet å rømme i tillegg.
 
Her blir det helstekt indrefilet [emoji39]
 
I dag står lassagne å hvitløksbrød på menyen. Hva skal du ha?
 
Det er så deilig med sommer og grilling! Igår var det grillet laks med mangochutney og couscoussalat med rødløk, paprika, tomat, vårløk og fetaost (det som var å finne i kjøleskapet).
Idag ble det spaghetti med hjemmelaget tomatsaus på bestilling fra sjuåringen. Prøver å tømme skap og skuffer litt nå, det er så godt å bli kvitt noe av det som hoper seg opp. :)
 
I dag grillet vi sei i folie med tomat og løk i og så hadde vi poteter og brokkoli til. Er så deilig å kunne spise middag ute :D
 
I dag blir d taco hær. Bli liksom aldri lei det vi [emoji85]
Men gledes te mandag. Da blir det norsk blomkål å brokoli kokt, fersk potet, ostesaus å bacon. En av sommerfavorittan. Sinnsykt godt [emoji7]
 
Stekt laks på seng av rødløk,brokkoli og purre <3 med søtpotet og rømme :) det hadde vi i dag :)

I går laget jeg hjemmelagde kjøttboller (Edit:kjøttkaker !!) med rødløk og purre i :) de ble sykt gode !! Med hjemmelaget brun saus, kokte gulrøtter og brokkoli og poteter :) nam !!
 

Vedlegg

  • IMG_2397.JPG
    IMG_2397.JPG
    817 KB · Visninger: 31
Last edited:
IMG_2412.JPG Dagens middag :)
Søtpotet fries og stekt grønnkål :) !

Kutt søtpotet og legg i vann minst en time så hell av vannet, legg søtpotet i bolle eller pose og tilsett 2 ss maisenamel- rist godt, legg så på stekefat og kryddre med ønskelig krydder og litt olje/margarin :) i stekeovnen til de er gyldene på 200 grader. Så når de var gyldene la jeg inn oppkuttet purre og rødløk til de var litt stekt :) 7-8min ca på litt lavere varme :)

Grønnkål steker jeg med litt olje/margarin i stekepannen :) i ca 3 min

Dressingen var bare rester av en holiday dip :p
 
Enkel middag i dag. Grilla kalkun og kyllingpølse m ost. Må benytt oss av sjansen mår vi har oppholdsvær hær i trondheim.
 
Her ble det hjemmelaget potetstappe (elsk) med kjøttboller, fløtesaus og grønnsaker! Nomnomnom:joyful:
 
3aa25512f244a4c71b7948a093ce7887.jpg

I dag ble det endelig sommerfavoritten.
Kokt blomkål, brokoli å fersk potet, ostesaus å bacon
Glede mæ alltid i flere daga før æ ska lag det hær. Å når de nydlige grønnsaker'n fra norge e i sesong e smaken fra en annen verden [emoji7]
 
3aa25512f244a4c71b7948a093ce7887.jpg

I dag ble det endelig sommerfavoritten.
Kokt blomkål, brokoli å fersk potet, ostesaus å bacon
Glede mæ alltid i flere daga før æ ska lag det hær. Å når de nydlige grønnsaker'n fra norge e i sesong e smaken fra en annen verden [emoji7]
Hørtes veldig godt ut [emoji4]
Sausen, er det bare hvit saus med ost i?
 
Hørtes veldig godt ut [emoji4]
Sausen, er det bare hvit saus med ost i?

Lage vanlig hvit saus ja. M litt muskat å halvt om halvt m melk å vann fra kokinga av blomkål å brokoli. Å så ost. Norvegia å litt jarlsberg ble det i den hær.
Har i muskat i smøret som e smelta før æ har i melet.
 
Back
Topp