inseminasjon..?

.Anonym.

Glad i forumet
Vi har ikke flere forsøk offentlig nå, og vi må begynne å spare til privat. Men vi tenkte vi skulle prøve inseminasjon en gang hos Hausken. Men er det på en måte vits å bruke penger på det i mens vi sparer ?
De finner ingenting galt hos verken meg eller mannen.

Andre her som har prøvd det og blitt gravid ? Hvordan fungerer det ? Må jeg gå på hormoner?
 
Det er nylig kommet kommet ny forskning på dette som tyder på like god effekt av inseminasjon som ivf etter ett år, vel å merke hos par som enten ikke har noen forklaring på barnløshet eller som har lett redusert sædkvalitet. Verdt å diskutere med gynekologen deres iallefall? :)
Vedlegger link:
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/02/17/-inseminasjon-til-flere-barnlose/
Takk for svar! Ja vi tenkte vi skulle prøve det, få se hva Hausken sier :) det er så lenge siden vi har vært der så de ville ta flere prøver osv for å se om vi kan ha inseminasjon :) de har ikke funnet noe enda...

Synes fortsatt det er så merkelig at sædkvaliteten til mannen var så utrolig dårlig for 3 år siden, vi hadde 2% til å klare det selv. 1 år senere på offentlig så sa de at sædkvaliteten var helt normal. Og at vi kunne klare det selv og. Skjønner ikke det:p
 
Jeg har hatt 3 inseminasjonsforsøk hos Hausken, ble gravid på 3. Mannen har i tillegg litt nedsatt sædkvalitet, men god nok til inseminasjon.
 
Måtte du bruke noe før inseminasjon ? Sprøyter ?
Ja, brukte 50ie puregon første og andre gang. 3.gang begynte som et ivf-forsøk, men pga dårlig eggvekst ble det endret til inseminering. Så da brukte jeg høyere dose puregon, i tillegg brukte jeg menopur noen dager for å se om det hjalp på eggvekst. Ovitrelle el-sprøyte, og Lutinus etter inseminasjon.
 
Ja, brukte 50ie puregon første og andre gang. 3.gang begynte som et ivf-forsøk, men pga dårlig eggvekst ble det endret til inseminering. Så da brukte jeg høyere dose puregon, i tillegg brukte jeg menopur noen dager for å se om det hjalp på eggvekst. Ovitrelle el-sprøyte, og Lutinus etter inseminasjon.
Ok, så det er vanlig å gå på hormoner ved inseminasjon ? Trodde ikke en skulle få mange egg da ?
 
Ok, så det er vanlig å gå på hormoner ved inseminasjon ? Trodde ikke en skulle få mange egg da ?
Man går på lav dose for å få frem 1-2 egg
 
Det varierer såvidt jeg har skjønt, noen insemineres i naturlig syklus også.
 
Back
Topp