Innkjøpstips fra Augustjentene 2012! :)

Kleinstemning

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Da vi var spente gravide lagde jentene fra Aug11 en tråd til oss der de fortalte oss om deres mest nødvendige og unødvendige innkjøp.

Vi vil føre tradisjonen videre, så her kommer de av oss som vil til å gi våre tips ;)

Dere har så mye og se frem til, heldige jenter<3
 
Det hørtes veldig lurt ut, så snilt av dere :-D
 
Kan jo alltids begynne jeg;)

Terminen min var 23Aug, men snuppa hadde det litt for godt i magen min, og ville ikke komme ut før 12 dager på overtid 4.Sept;)

Unødvendige kjøp:
-kortermede bodyer
-stive olabukser
(kommer ikke på mer nå;)

Nødvendige kjøp:
-pysjamaser
-Store gulpekluter fra NameIt
-smokker (pga enormt suttebehov fikk ho det allerede fra dag 2)
-Sterilisator fra Avent <3 (fikk kun ammet i 4 uker, og med storforbruk av flasker etterpå gikk jobben så mye lettere med sterilisator)
-Vippestol
-badebalje og badestol (mye mindre belastning på mamma og pappas rygg)

Legger på flere om jeg kommer på noe:)
 
Så kjekt :) Har et desemberbarn fra før, så greit å få tips om hva man har bruk for i august og videre...
 
Hei alle sammen! ;) Jeg fikk ei jente 15.08.12. Hadde en kjapp fødsel 9 dager før termin. Gjennom hele svangerskapet tenkte jeg å bare ta fødslen som den kom for du kan ikke forbedrede deg på den. Og det råder jeg dere til og! Ikke tenk på det, nyt hver dag som dere har den lille i magen og ta dagene som de kommer.

Unødvendige kjøp:
-Masse klær i 50, fikk bare brukt halvparten.
-Kjoler jeg syntes var fine, fikk ikke brukt noen.

Nødvendig kjøp:
-Baby-gym matte.
-Mange gulpekluter
-Brystpumpe (virkelig greit å ha en liggenes, enten om du låner eller kjøper. )
-Vugge

Det jeg kan komme på som jeg syntes var/er nødvendig. :)
 
Jeg har jo to sønner som dere kanskje har fått med dere, og yngste er født sept - 11. De tingene jeg fikk mye nytte av til ham var:
- Korthåret lammeskinn til vogn og seng. Overgangen mellom sommer/høst er ikke alltid så varm for små kropper og det er godt for dem med naturlige materialer heller enn syntetiske.
- Gyngestol på babyrommet. Fikk en liten med Kiss-syndrom så han gråt mye og da var det ekstra godt å vugge ham i søvn. Pluss den er koselig til nattammingen :)
- Bodyer, sparkedresser og luer i blandingen ull/silke fra Nøstebarn. De er bare helt fantastiske! Ikke for varme og ikke for kalde.

Siden mageboeren er ventet i slutten av august så vil det vel bli noenlunde likt denne gangen :)
 
Hei, og gratulerer med augustbaby:) Fin tid å få en liten.
Jeg har en jente født 12,aug.

Beste kjøp:
- klær i 50 hadde vi lite av, greit at de vokser fort ut av det, men jeg måtte kjøpe litt ekstra etter fødsel. Baby var 51 cm, og 3842 gr. Liker ikke at klærne er ALTFOR store. bodyer og strømpebukser ble mest brukt. Brukte 50 i tre-fire uker her.
- Babybjørn vippestol; kan brukes fra nyfødt!
- Dr.Greve Sinksalve. Mye lettere å smøre utover enn de andre jeg har prøvd!!!
- Voksi City - knallgod vognpose!
-Lammeskinn -KORTHÅRET. Kjøpte først langhåret, men det ble så flokete å klumpete når hun vridde på seg, at det byttet jeg ut.
- omslagsbodyer i de minste str, veldig greit for pappaen når han skulle skifte på nyfødt:)
- gymmatte - blir så hardt å ligge på gulvet..
- Koseklut/kanin :) Har kjøpt tre, sånn at vi har en i vogna og en i senga, og en ekstra tilfelle kidnapping, evt mister på tur.
- Gulpekluter! MASSE!
- Siklesmekker - har bruk for de når tennene kommer!
- SIMO duo - beste vogna


Ikke hatt bruk for:
- kortarmet bodyer
- allslags salver... kjøpte mye forskjellig, men det jeg har brukt er Bepanthen og Dr.greve sinksalve
- vugge, ville ikke ligge der, bare i senga si og vogna
 
Hei kommende augustmammaer. Her kom gutten min 14 dager før termin og ble juligutt istedet. ;-)

Mine tips:

Unødvendige kjøp:
kortarmede bodyer.
Det meste av klær som skulle være fine. Brukte stort sett bare bodyer og strømpebukse/ stilongs eller hele buksedresser i mykt tøy.
Tøfler ol. når de er små, detter bare av foten.

Ting jeg syntes var/ er uunnværlig:
Ergonomisk bæresele! Startet med en close babycarrier, og bærer nå i en ergobaby.
Vippestol.
Voksipose.
Bepanthen, decubal og organisk babyolje. Trenger ikke andre kremer på badet.
Brystpumpe.
AmmeBH i ull! Fantastisk deilig.
Lanolinsalve til såre pupper. ;)
Albueskjell for å forebygge såre pupper.
Ammesinglett og andre singletter. Er varmt og være i barselsperioden i august,da er det godt med luftige klær.
Gallesyre flekkfjerner til bæsjflekker. Ullbodyer og ullongser.
Babygym.
Smokk og smokkesnor.


Masse lykke til med augustbabyene! :)
 
Jeg hadde termin 28 august, men hu bestemte seg for å komme den 19juli... kom ikke hjem føre 7 august så begynte ikke å bruke noe før da.

Beste kjøp:

1. Ulltøy. Brukte det for å regulere varmen og for å slippe å hele tiden sjekke lille.
2. Lekegrind.
3. bilstol med base
4. Bodyer og strømpebukser( bare brukt det når vi er hjemme).
5. babycall med nattlys

unødvendige:
1. kortarma bodyer
2. stive klær
3.
 
Gratulerer til dere alle her inne :) Nyt tiden fremover.

Mine tips.

Dårlige kjøp:
Kortermede bodyer
Kort bukser (seriøst, hva tenkte jeg på?)
Skinnfell til vogn/seng (frarådes fra LUB mtp krybbedødfaren)

Gode kjøp:
Ullundertøy
Tynn ulldress
Nøstebarntepper
Ammeinnlegg av silkeull
Ammeputen
Vippestolen
Lekematte
Inotyol salve, den er verdt sin vekt i gull og mer til.
Utroligsalven også helt super
 
Hei jenter :D

Unødvendige kjøp:
- Kjoler (innen vi har anledning til å bruke de er det for små!)
- Stive dongeribukser
- Altfor mange sokker
- Flere vinterdresser

Nødvendige kjøp (for oss hvertfall):
- Masse gulpekluter (kan aldri få nok!)
- Smekker
- Babycallen (hun sover alle duppene sine ute i vogna, pluss at vi bruker den når hun har lagt seg for kvelden og vi er i stua)
- Isofix base i bilen <3
- Sånn babyen kan ligge på i badebalja så man slipper å holde (kommer ikke på hva det heter i farta)
- Koseklut
- Brystskjold til såre nipler
- Stokke prampack til reising (brukt masse!)
- Stokke newborn set

Kommer ikke på noe mer akkurat nå, men kommer tilbake om noe skulle dukke opp:)

Masse, masse lykke til alle sammen! Og til dere førstegangsfødende: SOOOOV!! Sett pris på søvnen deres:p
 
Hei og gratulerer med huleboeren :)
Snuppa mi var ventet den 6 august, men bestemte seg for å komme tre dager før termin :)

Unødvendig:
Vippestol (sto for det mest til pynt)
Besafe izi sleep (tungt som fy så byttet fort til maxi cosi som er gull)
Kjoler og klær med hette.
Ammepute.
Sinksalve (det SVIR!)

Uvurderlig:
Bæresjal.
Ammesingletter fra Lindex <3
Brystpumpe.
Tynne ullklær, body og strømpebukse.
Gallesyre for bæsjeflekker.
Locobase (smørte på før jeg skulle på do, så svei det ikke så stygt etter fødsel, og er gull for begynnende såre stumper)
Babyolje (trenger ikke annet enn det ved stellebordet)
Babygymmen.
Drykid ammemadrass (brukt i vogga og i vogna om natta på hyttetur. Uvurderlig når sprutgulpen kommer)
Simovogna (elsker den, og hun har fortsatt plass i baggen)
Base til bilsetet <3

Lykke til med huleboeren :)
 
Hei og gratulerer så masse med augustbaby, masse og glede dere til :)
Jenta mi var ventet den 23. august, men bestemte seg for å komme fem dager etter termin, altså 28.august :)

Unødvendig:
Kortermede bodyer
Kjoler og klær med hette som vi fikk masse av.
Ytterdresser (Har fått kun en, men brukt minimalt, har derimot brukt en hjemmestrikket dress masse)


Beste kjøp/gaver:
Bæresele (ergobaby)
Ammesingletter
AmmeBH fra bravado
Ullinnlegg og engangsinnlegg fra Libero
Små kompresser på 5x5 cm og purelan til såre brystvorter.
Brystpumpe (Veldig greit å ha de første dagene om man får spreng, jeg hadde ikke før etter noen dager, så endte opp med to brystbetennelser etter hverandre - og det er ikke godt!)
Tynne ullklær - elsker ull!!
Bodyer og strømpebukser
Voksimove bilstolpose
Gratisprøver som babyolje, bephanten osv - fortsatt ikke kjøpt noe annet enn de gratisprøvene jeg fikk.
Babygym og matte
Gulpekluter - jenta mi gulper sjelden, men greit å ha når spruten av melk står fra puppen ;)
Emmaljunga edge duo (elsker den, og hun har fortsatt god plass i bagen)
Maxicosi bilsete med base!
Lue fra maximo
Ammepute fra cozyfix
Smekker
Natursutt (jenta mi ville ikke ta noen smokker uten om disse stygge som brukes mye i Amerika)
Stokke newborn set og tripp trapp stol
Voksipose urban

Kommer ikke på mer nå i farta..

Lykke til med nykommeren :)
 
Kom på en ting til som fort ble lagt vekk:
Pysjer m/fot! Det er sikkert mange som liker det, men her nytter det ikke. Da havner føttene langt oppi pysjen og setter seg fast. Prøvd med sokker utenpå, men de blir sparket av ;)

Og manuell brystpumpe. De fleste får vel ut mer med en elektrisk. Her fikk jeg ut 10ml på 30 min og hadde masse melk.
 
Back
Topp