Innkjøpsliste til barnehagestart.

Azu

Mamma til tre godunger. <3
Tilgangsansvarlig
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Novemberbarna 2021
Hva MÅ man ha til de små når de skal starte i barnehagen?
Hva kjøper dere?
Har dere tips til salg eller billigere varer?
 
Driver å tenker på det om dagen jeg og, storebror begynte når han var 2, men tror snuppa ikke har bruk for noe ekstra enn han...
Yttertøy:
Parkdress
Regnsett
Gummistøvler
Fleecesett til å ha under på kjøligere dager
Regnvotter
Sydvest
Tynne luer
Tynn hals-lue
Joggesko
Inneklær:
Ha alltid 2-3 skift liggende på plassen, kjøper ikke egne for bhg, men passer på å ikke sende penklærne bare.
3 body (2 kortermet og 1 langermet - bare langermet når varmen forsvinner )
2 strømpebukser
3 sokker
2 bukser
1 shorts

Etterhvert iløpet av høsten vil du trenge:
Vintersko
Vinterdress
Ulltøy ( har ulldress som overgangsplagg til kalde tider klart, ullbody ullstrømpebukser osv blir masse brukt utøver høsten og vinteren også.)
Noen har overgangssko (joggesko som er litt varmere og tåler litt vann, høye ankler )
Hals-lue i ull
Varme votter
Varme sokker

Til soving:
Vogn/seng avhengig av hva bhg vil ha
Sengetøy
Evt. varm vogn pose til vinteren
Myggnetting og regntøy til vogna.

Liker mange barnetøy-merker og -butikker på Facebook, får derfor ofte vite om når de har salg på forskjellige ting, så følger med for å få kjøpt det snuppa trenger billigst mulig. 25% rabatt som det ofte er utgjør endel når man vil kjøpe yttertøy av god kvalitet, det er ytterplaggene som er viktigst å ha bra kvalitet på! Man får også ofte engangsrabatt om man oppretter bruker på nettbutikkene.
Bare få lagd deg en liste over hva du trenger til høsten og følg med på tilbud, yttertøy og ull er det dyreste og det jeg anbefaler deg å følge mest med på ;)
 
Også glemte jeg å nevne merking av klær, jeg kjøpte ferdige merkelapper til å klistre på klærne fra en nettbutikk, der kunne man designe lappen så den blir unik. Sønnen min fikk dinosaur sammen med navnet sitt :)
Også kjøpte jeg en tekstilpenn for sokker osv som ikke har lapper på seg, man kan egentlig bruke tekstilpenn til alle klærne, bare jeg som ikke gadd å skrive navnet hundre ganger :p
 
Vi har ikke begynt å kjøpe så mye enda for jeg er litt usikker på str enda. Venter litt og ser :)
 
Også glemte jeg å nevne merking av klær, jeg kjøpte ferdige merkelapper til å klistre på klærne fra en nettbutikk, der kunne man designe lappen så den blir unik. Sønnen min fikk dinosaur sammen med navnet sitt :)
Også kjøpte jeg en tekstilpenn for sokker osv som ikke har lapper på seg, man kan egentlig bruke tekstilpenn til alle klærne, bare jeg som ikke gadd å skrive navnet hundre ganger :p
Hvor kjøpte du lapper fra?
 
Jeg brukte Askeladden navnelapper, kom i posten etter veldig kort tid :)
Vi kjøpte parkdress i går. Kjøpte str 86. Han har akkurat begynt med 80 og har ikke vokst så mye den siste tiden så satser på at 86 passer :)

Ellers har vi handla litt ull til senhøsten og vinteren i str 92
 
Vi kjøpte parkdress i går. Kjøpte str 86. Han har akkurat begynt med 80 og har ikke vokst så mye den siste tiden så satser på at 86 passer :)

Ellers har vi handla litt ull til senhøsten og vinteren i str 92
Ja, jeg tror nok snuppa kommer til å bruke 86 til høsten selv om hun bruker 80 nå jeg og. Storebror født i juli begynte med noe 92 i jan/feb da han var 1,5 år og de er like sånn vektmessig. Men ull i 86 passa ut sesongen da, blir kanskje bytte midt i ullsesongen her siden hu er født i mai :p
 
Hvor kjøpte du lapper fra?
Anbefaler også Askeladden navnelapper. Bestilte hos dem siden 2008. Kvalitet, egen design og kjapp levering.
 
Har dere dobbelt opp av alt tøy (utstyr)? Jeg føler at jeg har så lite tøy, så alt ligger i barnehagen. Da blir det ofte vanskelig å komme seg ut skikkelig, siden det blir kaldt eller vått...
 
Har dere dobbelt opp av alt tøy (utstyr)? Jeg føler at jeg har så lite tøy, så alt ligger i barnehagen. Da blir det ofte vanskelig å komme seg ut skikkelig, siden det blir kaldt eller vått...
Tar med hjem hvis jeg tenker at vi skal ut på ettermiddagen. I helgene tar jeg med det meste av utetøy hjem.
 
Har dere dobbelt opp av alt tøy (utstyr)? Jeg føler at jeg har så lite tøy, så alt ligger i barnehagen. Da blir det ofte vanskelig å komme seg ut skikkelig, siden det blir kaldt eller vått...
Jeg gjør som katta og tar med hjem i helgene. Og kler på det som trengs på vei hjem fra barnehagen i hverdagen om vi skal ut den ettermiddagen. Orker ikke kjøpe unødvendig mye klær og utstyr.
 
Vi har dobbelt opp med regntøy fordi vi har i to forskjellige størrelser. Syns det er greit :)
 
Back
Topp