Innkalt til intervju..

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei.

Håper jeg skriver på riktig forum.

Etter flere års søking, har jeg endelig blitt innkalt til intervju i den bransjen jeg ser meg langsiktig..

Men nå er det mange år siden jeg har vært på intervju i det heletatt. Og gruppe intervju eller presentere seg foran en hel gruppe gjør meg litt usikker. Noen som har vært borti det og vil dele litt erfaring?
Hva bør jeg si og ikke?

Skal etter å ha presentert meg på intervju enkeltvis..

Tips og råd taes imot med takk :)

Det står i e-posten jeg fikk.. Har tatt bort hvilket firma det er..

Vi ønsker deg herved velkommen til et presentasjonsmøte hos oss.

Presentasjonsmøtet foregår slik at vi kaller inn en gruppe med kandidater som får anledning til å presentere seg selv foran en eller flere representanter fra firmaet. Innledningsvis samler vi alle og deler informasjon, aktuell stilling og rekrutteringsprosessen.

Videre blir kandidatene kalt inn enkeltvis for en samtale på 10-15 minutter. Formålet med samtalen er å danne et førsteinntrykk som avgjør om du er aktuell for videre prosess eller ikke.

Siden kandidatene blir kalt inn enkeltvis gjør vi oppmerksom på at det for enkelte vil forekomme en viss ventetid.
Vi håper du har anledning til å komme og ser frem til å møte deg.

Evnt hvor jeg kan henvende meg for intervjutrening?

Jeg vil veldig gjerne ha den jobben.. og vet jeg har stor sjanse ettersom jeg har 5 års tidligere erfaring.

Håper på noen gode svar.
Takk på forhånd.
 
Jeg var på gruppeintervju for en del år siden (kanskje 8 år siden.) Tror det var som selger i klesbutikk. Vi var vel rundt 15 stk. som ble innkalt. Men ikke alle kom videre til enkeltintervju. Opplevde hele prosessen som useriøs, litt samlebåndaktig. Men dette er som sagt lenge siden, og hvis jeg ikke husker feil var det for kleskjeden Zara, og tror ikke «vanlige» ansatte får så mye respekt der blandet de litt høyere oppe.

Jeg er rolig av meg og har vanskelig for å stille meg ut i mengder når jeg ikke er trygg på situasjonen, så gruppeintervju ble helt feil for meg. Men dette er jo forskjellig fra person til person.

Lykke til :)
 
Ah nei [emoji21] Jeg er heller ikke sånn gruppe intervju person [emoji52]

Her det det alle som er med etter gruppe presentasjon [emoji848] Oh skjønner meg ikke på gruppe intervju altså [emoji52]
 
Det står ikke i mailen at du skal presentere deg for gruppen, men at de kaller inn en gruppe kandidater som får presentere seg for én eller flere representanter fra firmaet.
Det er ganske vanlig prosedyre. ;)

Uansett hvordan det blir, er det kun én ting som gjelder på intervju, og det kan man ikke trene på; å være deg selv.
Dersom du får jobben, er det veldig slitsomt å ha latet som på intervjuet, for da må du fortsette med det resten av tiden i denne jobben.
Bare svar på det de spør om, vær blid og hyggelig, og husk at de som sitter på den andre siden bare er mennesker de også. ;)
 
Forbered det du har tenkt å si om deg selv. Øv foran speiler og foran familie/venner. Jo flere ganger du forteller «manus» høyt, jo mer naturlig vil det fremstå. Øv på å utelate «eeeeehm» og «nervøs latter». Snakk høyt og ikke for raskt. Ha øyekontakt med de du snakker til.

Ønsker deg lykke til! Håper du får jobben [emoji1303]
 
Jeg ble innkalt til gruppe intervju en gang. Følte meg ikke bekvem med det og sa at jeg ikke hadde mulighet den dag. Ble innkalt til individuelt intervju et par dager senere og fikk jobben. Så går ann å spørre om å få en annen dag alene
 
Jeg ble innkalt til intervju for noen år siden, gleden var stor da jeg hadde vært arbeidssøker noen år. Men da jeg kom dit viste det seg å være gruppeintervju.. da ble jeg litt satt ut og irritert for at dem ikke hadde informert om det på forhånd, dems grunnlag for det var at da var det ikke så mange som hadde kommet til å møte opp. Vi satt da på stoler foran 3 stk fra dette firmaet, dem hadde ordnet en powerpoint med spørsmål som vi måtte svare på en etter en. Jeg svarte på spørsmålene, men likte overhodet ikke settingen! Litt bedre i din situasjon da du på forhånd er klar over at det er et gruppeintervju :)
 
Back
Topp