Inneaktiviteter?

Lillelo

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
2,5 åringen er ofte trøtt og sliten etter barnehagen, og siden de er ute det meste av dagen i barnehagen vil han stort sett være inne på ettermiddagene. Problemet er at jeg har så lite fantasi på hva vi kan gjøre inne. Det er koselig å leke sammen, men det hadde vært godt med litt avveksling. Han likte godt å tegne før, men siden de maler i barnehagen er det litt tamt å tegne med fargestifter. Har prøvd å finne maling, men finner ikke noen som garantert er giftfri, så om noen har tips til noen som kan kjøpes på nett setter jeg pris på det.

Ellers liker vi godt og synge, danse og lese i bøker. Men hadde vært fint å ha noe litt mer spesielt å gjøre sammen. Han er enda der at han må smake litt på alt mulig, så vi kan ikke holde på med noe som er farlig å spise.

Noen som har noen morsomme tips til oss?
 
Det høres ut som om dere allerede gjør mye koselig! Kanskje dere kan avveksling noen ganger med å bake eller lage noe, som en bilbane av doruller eller et sånt sansebrett de har på YouTube?
 
Her elsker jenta mi på straks 2 å leke med vann. Hun står på en krakk og leker i vasken :)
Har selv tenkt på å kjøpe inn leire, kanskje det kan være noe? Har også fingermaling, men man må jo orke litt gris ned det. Også synes hun tusjer er mye mer morro en blyanter.
 
Vi syntes det er veldig korselig å leke sammen i badekaret, kose oss med å plaske i vannet! Men det er jo gjerne ikke før leggetid da :p
 
Plastelina. Lage mat eller bake sammen. Puslespill. Bygge hytte med tepper og møbler. Film i armkroken. Lekeland/svømmehall (ikke hjemme da) eller cafe (heller ikke hjemme). Investere i en ny leke eller to. Se på bilder (min liker å se bilder av seg selv som baby).
 
Back
Topp