Ingen tegn til graviditet på UL 6+1

Nikolina

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg skulle i følge beregningene være 6+1 idag (første dag siste mens 27/6 og antagelig EL 15. eller 16/7). Jeg tok test 4+2 som viste 1-2, test 5+2 som viste 2-3 og nå idag 6+1 som igjen viste 2-3.

Siden jeg hadde en SA i mai ble jeg bekymret og bestilte en innvendig UL hos gynekolog på dagen. Hun så ingen tegn til graviditet.. Jeg har allikevel fortsatt ømme pupper og hyppig vannlating.

Noen som har noen lignende positive eller negative erfaringer? Jeg skal måle hcg over helgen, men det føles som en evighet å vente på :-(
 
Nei. Hun sa egentlg bare at hun ikke kunne se noe og at jeg derfor måtte regne med at jeg begynner å blø snart. Hun spurte også flere ganger om jeg hadde hatt vondt, noe jeg ikke har. Tror hun da tenkte på svangerskap utenfor livmoren. Så hvis jeg fikk smerter skulle jeg kontakte lege. Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger frem til nå..
 
Nei. Hun sa egentlg bare at hun ikke kunne se noe og at jeg derfor måtte regne med at jeg begynner å blø snart. Hun spurte også flere ganger om jeg hadde hatt vondt, noe jeg ikke har. Tror hun da tenkte på svangerskap utenfor livmoren. Så hvis jeg fikk smerter skulle jeg kontakte lege. Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger frem til nå..

Ja det var svangerskap utenfor livmoren jeg tenkte på. Da får du svar tidlig neste uke <3 Skjønner at det er nervepirrende :(
 
Hvis du hadde EL 16/7 er du da 5+4.
Skal være mulig å se noe i livmoren, men ikke nødvendigvis dersom du har bakovervendt livmor.

Er og en risiko for ex u ja.

Eneste du kan er å smøre deg med tålmodighet, ta blodprøver og se dem ift hverandre og ha ny UL om ca en uke

Lykke til
 
Du kan ha hatt EL senere enn antatt, og derfor være kortere på vei. Om du var så langt på vei, burde hun sett noe, selv ved en tidlig SA/MA. Krysser fingrene for deg! <3
 
Du kan ha hatt EL senere enn antatt, og derfor være kortere på vei. Om du var så langt på vei, burde hun sett noe, selv ved en tidlig SA/MA. Krysser fingrene for deg! <3

Ja, det var jo det jeg håpet ❤️ Men burde hun sett det i livmoren om det hadde vært noe der tidligere? Jeg syns det var så rart at hun ikke så at jeg hadde vært gravid en gang.. Da virker det jo nesten mer som at det har festet seg på utsiden Tusen takk Jeg skal holde forumet oppdatert over helgen når jeg vet litt mer ☺️

Hvis du hadde EL 16/7 er du da 5+4.
Skal være mulig å se noe i livmoren, men ikke nødvendigvis dersom du har bakovervendt livmor.

Er og en risiko for ex u ja.

Eneste du kan er å smøre deg med tålmodighet, ta blodprøver og se dem ift hverandre og ha ny UL om ca en uke

Lykke til

Hmm, jeg har hatt en abort for mange år siden der de sa at alt så bra ut - da burde de kanskje sett om livmoren var bakoverendt og fortalt meg det? Eller? Jeg håper jo fært på at jeg bare er kommet kortere enn vi trodde og at hun derfor ikke så noe, men skjønner jo at dette mest sannsynlig ikke ender slik jeg vil Tusen takk for støtte

Ja det var svangerskap utenfor livmoren jeg tenkte på. Da får du svar tidlig neste uke <3 Skjønner at det er nervepirrende :(

Ja, vi får bare se neste uke. Tusen takk for støtte <3 Jeg holder dere oppdatert

Jeg tok forresten en ny strimmeltest idag (se bilde), litt vanskelig å se men syns kanskje den ser litt svakere ut enn for to dager siden
 

Vedlegg

  • D57F5388-529B-464C-B704-A4321F3DF4A9.jpeg
    D57F5388-529B-464C-B704-A4321F3DF4A9.jpeg
    187,3 KB · Visninger: 81
  • 3F086E04-86B3-4404-8B1E-FC1ABDCC4AB2.jpeg
    3F086E04-86B3-4404-8B1E-FC1ABDCC4AB2.jpeg
    227,8 KB · Visninger: 96
  • E2DA6DDB-9962-49D6-AEF9-BEEC5609610D.jpeg
    E2DA6DDB-9962-49D6-AEF9-BEEC5609610D.jpeg
    178,8 KB · Visninger: 84
Hvis du har født kan livmoren snu så man kan få bakovervendt om man ikke har hatt det før og omvendt.
Og ikke alltid man ser det. Hvis man har bakovervendt og proben brukes som vanlig kan man oppleve at livmoren ser tom ut, evt at man ser gestasjonssekk, men ikke noe foster.
Det hjelper å bruke proben annerledes (husker ikke nøyaktig hvordan) eller man må bare vente.


Burde uansett vært sagt noe om slimhinnen din for den skal jo ha «riktig» tykkelse ift graviditet om du ikke har begynt å blø
 
Ja, det var jo det jeg håpet ❤️ Men burde hun sett det i livmoren om det hadde vært noe der tidligere? Jeg syns det var så rart at hun ikke så at jeg hadde vært gravid en gang.. Da virker det jo nesten mer som at det har festet seg på utsiden Tusen takk Jeg skal holde forumet oppdatert over helgen når jeg vet litt mer ☺️



Hmm, jeg har hatt en abort for mange år siden der de sa at alt så bra ut - da burde de kanskje sett om livmoren var bakoverendt og fortalt meg det? Eller? Jeg håper jo fært på at jeg bare er kommet kortere enn vi trodde og at hun derfor ikke så noe, men skjønner jo at dette mest sannsynlig ikke ender slik jeg vil Tusen takk for støtte



Ja, vi får bare se neste uke. Tusen takk for støtte <3 Jeg holder dere oppdatert

Jeg tok forresten en ny strimmeltest idag (se bilde), litt vanskelig å se men syns kanskje den ser litt svakere ut enn for to dager siden
Mulig den er bittelitt svakere, men det kan være lyset, ulik fargemetning på strimmelen etc, så blir jo veldig vanskelig å si..
Men jeg krysser fingrene for dere og håper det går veien :Heartred
 
Ja, det var jo det jeg håpet ❤️ Men burde hun sett det i livmoren om det hadde vært noe der tidligere? Jeg syns det var så rart at hun ikke så at jeg hadde vært gravid en gang.. Da virker det jo nesten mer som at det har festet seg på utsiden Tusen takk Jeg skal holde forumet oppdatert over helgen når jeg vet litt mer ☺️



Hmm, jeg har hatt en abort for mange år siden der de sa at alt så bra ut - da burde de kanskje sett om livmoren var bakoverendt og fortalt meg det? Eller? Jeg håper jo fært på at jeg bare er kommet kortere enn vi trodde og at hun derfor ikke så noe, men skjønner jo at dette mest sannsynlig ikke ender slik jeg vil Tusen takk for støtte



Ja, vi får bare se neste uke. Tusen takk for støtte <3 Jeg holder dere oppdatert

Jeg tok forresten en ny strimmeltest idag (se bilde), litt vanskelig å se men syns kanskje den ser litt svakere ut enn for to dager siden
Hvordan går det meg deg?
 
Hei dere.

Jeg tenkte jeg skulle holde dere oppdatert da jeg selv syns det er så synd når jeg leser linker der jeg aldri får vite hvordan det endte.

Jeg skulle som sagt ta blodprøver mandag og onsdag for å følge med. Mandag morgen tok jeg blodprøve. Jeg dro rett fra laben til jobb og begynte å få smerter i venstre side av rygg og mage. På vei hjem ringte jeg legevakten som ba meg komme. De tok meg godt imot forbi køer og jeg ble sendt rett videre derfra til sykehuset. Jeg var fortsatt i såpass fin form at jeg kunne kjøre selv.

På sykehuset tok de nye blodprøver (rundt 1700 i hcg) og innvendig ul. De så det de trodde var en graviditet på venstre eggleder, men var ikke 100% sikre. De nevnte at det også kunne være en cycte (som skulle være normalt å få ved graviditet). Siden jeg var i fin form ble jeg sendt hjem med beskjed om å komme fastende onsdag morgen for ny blodprøve og mulig operasjon. Dersom sterkere smerter skulle jeg umiddelbart ta kontakt.

Tirsdag hadde jeg lite smerter og dro på jobb som normalt (noe stikninger på venstre side bare). Jeg fikk telefon fra gynekologen jeg var hos fredag om at hcg mandag morgen hadde vært ca. 2200, det ga meg håp at den hadde sunket til ca. 1700 på sykehuset, men hun sa det kunne være noe ujevne målinger og metoder på de forskjellige labene å finne denne verdien på..

Onsdag morgen (igår) dro jeg med godt mot tilbake til sykehuset. De tok ny blodprøve som da hadde steget svakt fra de 2200 jeg hadde mandagen. Ny innvendig ul viste klart graviditeten og til og med et bankende hjerte :-( Det var derfor for langt på vei til å være trygt å fjerne medisinsk og jeg ble innlagt til operasjon. Mens jeg var der fikk jeg flere stikninger, men det holdt seg stabilt. Jeg ble operert ca. kl. 16 på ettermiddagen. De ønsket helst å ha meg der over natten, men da jeg veldig gjerne ville hjem fikk jeg lov å reise hjem i ti-tiden på kvelden. Forsåvidt ble jeg noe dårligere av å sitte i bil hjem, men fikk med meg sterke smertestillende som hjalp etter litt :)

Jeg fant underveis i denne prosessen ut at jeg for syv år siden (ifm en blindtarmoperasjon) hadde en egglederbetennelse, noe jeg ikke var klar over den gangen på grunn av fagspråket. Siden de den gangen hadde sett immflamasjoner på høyre tube (eggleder) ble jeg redd for at denne også kunne være skadet og ba legene vurdere nøye om de skulle fjerne den venstre eller ikke.

Under operasjon ble venstre eggleder fjernet da denne så skadet ut, mest sannsynlig fra graviditeten som hadde satt seg der. Den gode nyheten var at den høyre så ut til å virke og legene trodde jeg hadde gode sjanser til å bli gravid på nytt, men med en noe forhøyet risiko for at det kunne skje igjen. Hun sa også at vi kunne begynne prøvingen igjen allerede første eggløsning så lenge jeg følte meg klar for det. Denne kunne komme om ca fire uker.

Jeg må følge nøye opp ved evt ny graviditet. Hvis jeg ikke blir gravid, skulle de hjelpe meg videre så jeg får venteplass til prøverør.

Selv om dette endte litt mer dramatisk enn jeg hadde håpet og trodd, så prøver jeg fortsatt å være med godt mot :) Jeg er selv ganske negativ i tankegangen og blir fort veldig deprimert/lei meg. Jeg har derfor dratt god nytte an en ekstremt positiv samboer, positive sykepleiere/leger, en støttende venninnegjeng og en sjef som jeg har vært åpen om dette til. Planen er å «være på bena» allerede imorgen for et bryllup tre timer unna. Jeg tror det er god terapi å komme seg ut å tenke på andre ting, så lenge kroppen fysisk klarer det :)

Jeg beklager at det ble en fryktelig lang post, men da kan i alle fall de som (mot formodning) ved senere anledninger opplever noe lignende vite hvordan en slik prosess kan foregå. Og til dere som har vært støttende underveis her - tuuuusen takk :)
 
Så flott at du har god støtte rundt deg :Heartred Sender deg en styrkeklem og masse omtanke :Heartred Håper terminspiren sitter når dere er klare for å prøve på nytt!
 
Tusen takk for oppdatering. Jeg lurer selv på om jeg har exu nå så saumfarer alt jeg finner av info tross i at gyn virker optimistisk... Så godt å høre at dere kan fortsette prøvingen så raskt! <3
 
Skal selv til UL nå etter to positive tester som viste 1-2 og så 2-3, før jeg så fikk negativ hos legen. Blodprøven viste også negativt utfall.
Hadde en liten blødning for to uker siden, uten smerter etc, som ikke skulle tilsi at jeg mistet.
Men enda idag har jeg alle sympt på graviditet, kvalme, vondt i korsrygg, ømme bryst etc. Tenker om også jeg kan ha exu...[emoji53] ikke noe god situasjon å være i, god klem til deg[emoji173]️
Glad for at jeg skal få UL, å få vite om kroppen rett og slett fortsetter fordi den ikke har støtt ut det som evt skulle kommet...
 
Skal selv til UL nå etter to positive tester som viste 1-2 og så 2-3, før jeg så fikk negativ hos legen. Blodprøven viste også negativt utfall.
Hadde en liten blødning for to uker siden, uten smerter etc, som ikke skulle tilsi at jeg mistet.
Men enda idag har jeg alle sympt på graviditet, kvalme, vondt i korsrygg, ømme bryst etc. Tenker om også jeg kan ha exu...[emoji53] ikke noe god situasjon å være i, god klem til deg[emoji173]️
Glad for at jeg skal få UL, å få vite om kroppen rett og slett fortsetter fordi den ikke har støtt ut det som evt skulle kommet...

Hvor langt skulle du vært nå? Hvilke verdier hadde du på blodprøven?
 
Legen sa bare at blodprøven viser ingen graviditet, så det vet jeg ikke. Hun fulgte meg dårlig opp, måtte selv kontakte en annen lege for å få henvisning til UL[emoji849] når jeg forklarte henne 2 positive, alle sympt etc, så var det bare «blodprøven viser ingen graviditet, ta kontakt hvis spm». Når jeg ringte gyn på sykehuset sa dem: du MÅ komme hit, dette er ikke normalt og vi må få undersøkt deg. Fikk heldigvis snakket med en annen lege nå i ettermiddag som henviste meg tvert.
 
Tusen takk for oppdatering. Jeg lurer selv på om jeg har exu nå så saumfarer alt jeg finner av info tross i at gyn virker optimistisk... Så godt å høre at dere kan fortsette prøvingen så raskt! <3

Uff, jeg unner virkelig ingen det her altså:sad010Hva vi jenter må igjennom! Om gynekologen er optimistisk ville jeg stolt på det hun/han sier, og prøvd å slappe av.

Det er selvsagt også godt å forberede seg på det verste og ta det som det kommer, så kan man heller bli positivt overrasket om det allikevel ikke er en exu. Jeg gjorde jo det, og det var enda et hardt slag mot trynet når de først konstaterte det sikkert og tingene ble virkelig. Men om det skulle være en ex u er det fortsatt mange muligheter for deg fremover:Heartred Du må bare tenke positivt og få lagt dette bak deg! Det er det eneste som hjelper meg akkurat nå. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men jeg var 6+6 med slående hjerte og da ble operasjon eneste alternativ. Legene var veldig flinke, og du må bare tenke over alt du lurer på før du møter legene og spørre masse. Jeg har selv sykehusskrekk og de var veldig flinke til å forklare alt og hjelper deg videre så du skal bli gravid igjen!

Jeg hørte forresten også legene diskutere medisinsk vs operasjon og da sa de at om de skulle prøvd medisinsk kunne jeg uansett ende med at det ikke virket og at jeg måtte komme tilbake, så i ettertid er jeg glad det endte med operasjon. Om jeg hadde hatt valget sa de at jeg kunne hatt en finger med i spillet om hva jeg ønsket. Ved medisinsk måtte man også vente seks måneder med å prøve igjen slik at medisinene (jeg lurer på om det var cellegift) gikk ut av kroppen igjen. Det slipper man etter operasjonen, selv om operasjon er et hardere fysisk inngrep. Jeg er fortsatt for det meste sengeliggende men har trappet ned smertestillende og tror jeg blir raskt oppe å gå igjen.

Masse lykke til:Heartred Om det skulle være en ex u så er det eneste rådet jeg kan gi å være sterk og tenke fremover og at du bare må bli ferdig med denne prosessen før det tilslutt ender bra! Og hør på legene! Er de optimistiske er de ikke det uten grunn:Heartred
 
Back
Topp