Info og regler - skjult forum

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hallo!

Jeg ser at det er et behov for informasjon om skjult forum, og en presisering av reglene for å få tilgang og hvordan dere skal ta kontakt for å få sagt i fra at dere ønsker tilgang, så derfor har jeg da laget denne tråden :)

Hva er skjult gruppe?

Det er et eget underforum her inne som er skjult fra det offentlige rom. I motsetning til det som skrives og legges ut på November 2016, vil alt som skrives og legges ut på Novemberlykke 2016 ikke være synlig for andre enn de brukerne som har tilgang til det skjulte forumet.

I forumreglene står det spesifisert hva som er hensikten med skjult forum:

"Hensikten med skjulte grupper er at brukerne skal kunne diskutere fritt også rundt vanskelige temaer. Derfor er det ikke tillatt å bringe informasjon som er delt i skjulte rom ut av gruppen."


Når kan jeg få tilgang til skjult gruppe?

Du kan få tilgang til skjult gruppe når du oppfyller disse kravene:
  • Du har laget deg et nick (Se her hvordan du lager ett eget nick)
  • Du står oppført på terminlisten vår (http://forum.babyverden.no/threads/❤terminliste❤.1811695/)
  • Du har vært medlem av Babyverden i minst 1 måned
  • Du har skrevet minst 50 innlegg på det åpne forumet vårt, November 2016
    • Ved å bruke denne søkemotoren, kan du lett finne ut hvor mange innlegg du har skrevet:http://forum.babyverden.no/search/6408604/?searchform=1
      • Stikkord - la denne være blank
      • Skrevet av medlem - skriv inn kallenavnet ditt
      • Nyere enn - la denne være blank
      • Velg November 2016
      • Trykk på SØK
      • Bla deg helt ned på siden - se hva som står på den blå linjen (for eks. "viser 1 til 20 innlegg av 197) - Det betyr at du totalt sett har skrevet 197 innlegg på November 2016, og oppfyller da kravet på minimum 50 innlegg.
Hvordan får jeg tilgang til skjult gruppe?

Når DU selv har sjekket at du oppfyller alle vilkårene som nevnt over - først da kan du sende meg - novemberskatten - en privat melding. Det er kun forespørsler via privat melding jeg behandler, ikke forespørsler skrevet på veggen min (som jeg aldri sjekker) eller via denne tråden eller andre tråder. Når jeg får forespørselen fra deg og jeg ser at du oppfyller kravene for å få tilgang, sender jeg en anmodning til admin om å gi deg tilgang. Det er admin som må gi tilgang, og dette gjør de når de har tid til det. Admin har for øvrig fri i helgene, så da må man regne med at det vil ta lengre tid å få tilgang. Dere vil merke når dere har fått tilgang, det vil da stå Novemberlykke 2016 på banneret under kallenavnet. Er man på telefon vil det være en fordel å trykke "oppdater" for å få alle de riktige oppdateringene opp evt kan det være nødvendig å avinstallere babyverden appen for å så installere på nytt:)

Hvordan beholder jeg tilgangen til skjult gruppe?

På bakgrunn av at det tas opp sensitive og private temaer inne på skjult gruppe, er det i fellesskap inne på skjult kommet frem til at de som har tilgang, til enhver tid må oppfylle følgende krav for å beholde tilgangen:
  • Du må skrive minst 10 innlegg i måneden inne på skjult gruppe.
Vi ønsker ikke å ha medlemmer inne på skjult gruppe som kun er der for å lese - eller snoke i hva andre deler av privatlivet sitt. I begynnelsen av hver måned sjekker jeg at alle medlemmene oppfyller kravene for å beholde tilgang, altså at kravet om 10 innlegg er skrevet! De som ikke oppfyller kravet, mister tilgangen sin uten advarsel. De som mister tilgangen får en karantene på 14 dager og må skrive 20 nye innlegg på åpent november 2016, før ny tilgang kan gies. Mistes tilgangen til skjult 3 ganger så er den mistet for godt!

Jeg har mer enn nok med å gå gjennom aktivitetsnivået til alle medlemmene på skjult, så å få en melding først om at dere mister tilgang, det har jeg faktisk ikke tid og mulighet til å gjøre. Det er hver enkelt sin oppgave å sørge for at kravene blir fulgt for å ha tilgang!

Over her har dere fått nå en enkel gjennomgang av hva dere skal gjøre i forhold til å spørre om tilgang og generell info om det som angår våres gruppe på skjult forum, Novemberlykke 2016 :)

Siden det kan ta litt tid mellom hver gang terminlisten våres blir oppdatert, så er det ok at dere sier i fra i den tråden at dere vil stå der, da blir dere ført opp når hun som har ansvaret for terminlisten oppdaterer :) Jeg sjekker den tråden før jeg godkjenner de som vil ha tilgang til skjult så dere MÅ stå i den tråden på én eller annen måte, det er ikke godt nok å si at dere er skrevet opp for jeg sjekker ;-)

Håper dette var oppklarende :)
 
Last edited:
Hva viss terminlisten ikke er blitt oppdatert og dermed så står man ikke på terminlisten?
 
Så bra,takk for info :)
 
Hvordan ser jeg på telefonen min om jeg har fått tilgang?
Du må oppdatere når du er i hovedmenyen :)
Også skal den dukke opp sammem med dagbøker og bilder på november forumet
 
Back
Topp