Influensavaksine

Er den kommet? Skal til legen 4. Okt, tar den da om den er kommet. Skal prøve å tvinge mannen også som er en pyse med nåler, og gjerne sønn i huset også slik at babyen blir mindre utsatt for smitte her hjemme når hun er født.
Spørs mitt hvor i landet du bor. Jeg skal ta den i morgen.
 
Jeg er på vei til legekontoret nå, så skal høre hva legen min mener om vaksinen. Jeg tror jeg hadde influensa da jeg var barn, men kan ikke huske å ha vært det siden. Jeg er egentlig aldri syk, ut over litt snufsen innimellom. Ble litt skremt når jeg leste at gravide risikerer alvorlige komplikasjoner, sykehusinnleggelse og død av influensa, så jeg tenker at jeg like godt kan ta den om jeg unngår det. Har aldri tatt noen slike vaksiner før. Samboeren min er ganske syk nå, og selv om det sjeldent smitter over på meg, kan det jo tenkes jeg blir smittet nå siden man har vel lavere immunforsvar som gravid.
Fikk du tatt den?
 
Da var’n tatt. 150kr koster det for oss, 200kr for andre som ikke er i risikogruppa.
 
Fikk du tatt den?

Nei. Glemte å spørre under timen, så jeg spurte resepsjonisten før jeg dro, hun spurte legen, men legen var litt usikker siden hun satt med en annen pasient. Så hun sa at hun skulle kontakte meg, men jeg har ikke hørt noe [emoji28]
 
Nei. Glemte å spørre under timen, så jeg spurte resepsjonisten før jeg dro, hun spurte legen, men legen var litt usikker siden hun satt med en annen pasient. Så hun sa at hun skulle kontakte meg, men jeg har ikke hørt noe [emoji28]
Haha. Jeg fikk tatt den i går. Hos legen min er det visst bare å møte opp :)
 
Haha. Jeg fikk tatt den i går. Hos legen min er det visst bare å møte opp :)

Samme på vårt kontor. Var visst ganske busy på lab’en der nå, og mer ville det bli når flere hører om at vaksina er kommet.
 
Jeg tar den sammen med neste legekontroll om en drøy uke.
 
Litt skeptisk til vaksiner jeg ikke "må" ta.. jeg pleier også alltid å få mye bivirkninger :wacky:
 
Back
Topp