Skal dere ta den? Hvorfor/hvorfor ikke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mamma tok visstnok det da hun var gravid med meg, og mener hun aldri har vært så syk i hele sitt liv som hun ble av den, så det alene er grunn nok for meg til å la være. Den andre grunnen er vel at det går 6-7 år mellom hver gang jeg er syk, så jeg har aldri tenkt på at jeg kunne trenge det.
Blir man mer syk hvis man får influensa når man er gravid? Eller er det noen annen grunn til å ta den?
Man har visst nedsatt immunforsvar og kan bli mer alvorlig syk hvis man får det...
Nå som jeg er gravid og uansett ikke går på medisiner skal jeg unne meg å ikke ta vaksinenJeg skal ta den. Tenker det er bedre å ta den siden det er anbefalt, enn å f.eks. få lungebetennelse og/eller miste barnet fordi jeg blir syk og ikke tok den. Det er for øvrig ikke mulig å få influensa av en influensavaksine. Jeg var den eneste her i huset som ikke fikk influensa i vinter; samboeren min hadde 40 i feber og sønnen vår hadde feber i 11 dager. Svigerfar var på besøk i denne perioden, og han ble heller ikke syk. Gjett hvem av oss som hadde tatt influensavaksinen... (Jeg og svigerfar.)
Legen på legevakten (var der med sønnen vår) sa at de pasientene han hadde hatt innom med influensa, ikke hadde tatt vaksinen.