Influensavaksine - ja eller nei?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Den er vel ikke anbefalt for oss som ikke er i risikogruppene? Ikke vært det før i alle fall.

Jeg har tatt den som gravid to ganger. Men nå er det ikke aktuelt for meg.

Men jeg jager min mor avsted for å ta den hvert år, hun er i flere av gruppene
 
Den er anbefalt for gravide i andre og tredje trimester, så derfor skal jeg ta den. Like naturlig som å følge andre anbefalinger for gravide! :)
 
Skal selvfølgelig ta den siden jeg er gravid. Hadde uansett tatt den ifb med jobb.
 
Den er vel ikke anbefalt for oss som ikke er i risikogruppene? Ikke vært det før i alle fall.

Jeg har tatt den som gravid to ganger. Men nå er det ikke aktuelt for meg.

Men jeg jager min mor avsted for å ta den hvert år, hun er i flere av gruppene

Endret litt på innlegget mitt nå :)
 
Har den alltid vert anbefalt for gravide??
Ikke alltid, ikke da jeg fikk niåringen. Men da jeg fikk seksåringen var den det. Har vel vært det siden 2009 eller noe sånn
 
Ikke alltid, ikke da jeg fikk niåringen. Men da jeg fikk seksåringen var den det. Har vel vært det siden 2009 eller noe sånn
Så merkelig. Fikk aldri noe beskjed sist heller. Da i 2013.
Ikke hørt noe om det nå heller...
 
Vi tar den ikke. Ikke frøkna som har astma en gang.
Hun taklet fint influensa vinteren for snart 2 år siden.
Det finnes riktignok flere typer influensavirus.. at hun taklet den hun hadde bra, betyr ikke nødvendigvis at de andre går like bra, mtp. astmaen. Og dette var ingen kritikk overhodet! Ikke ute etter noe diskusjon hvor ordene tar av og medlemmer blir ufine mot hverandre :( det vil jeg ikke
 
Så merkelig. Fikk aldri noe beskjed sist heller. Da i 2013.
Ikke hørt noe om det nå heller...
Etter 2. eller 3. trimester kan den taes, dessverre ikke alle leger som tenker over det, greit å ha litt styring selv da :) komplikasjoner som kan oppstå fra influensa for mor og baby i magen er ikke noe gøy å tenke på
 
Så merkelig. Fikk aldri noe beskjed sist heller. Da i 2013.
Ikke hørt noe om det nå heller...
Jeg fikk heller ikke beskjed om dette i fjor, men hadde fått det med meg andre steder så jeg spurte legen min. Og da sa han at jeg burde ta den. Så man må gjerne gjøre research selv dessverre.


Nå er jeg 12 uker i slutten av september, så kommer vel akkurat innafor 2. Trimester og kommer nok til å ta den i år og. Tenker jeg spør legen om den har kommet når jeg skal på kontroll om 2 uker :)
 
Nei eg kommer ej ta den. Tog den i 2016 nær eg var gravid og eg har aldrig vart så syk som då.
Var syk i hela februar mars og hosta fram till fødsel i april.
 
Etter 2. eller 3. trimester kan den taes, dessverre ikke alle leger som tenker over det, greit å ha litt styring selv da :) komplikasjoner som kan oppstå fra influensa for mor og baby i magen er ikke noe gøy å tenke på

Er gravid i "riktig" periode nå og har ikke hørt et ord om vaksine hos hverken lege eller kelsestasjon[emoji51] men Heller influensa enn det som kan komme av vaksinen for min del, min mor ble kronisk syk av vaksinen[emoji30]
 
Det finnes riktignok flere typer influensavirus.. at hun taklet den hun hadde bra, betyr ikke nødvendigvis at de andre går like bra, mtp. astmaen. Og dette var ingen kritikk overhodet! Ikke ute etter noe diskusjon hvor ordene tar av og medlemmer blir ufine mot hverandre :( det vil jeg ikke
Jeg tar det ikke ille opp [emoji4]

Ja det finnes forskjellige virus.
Men nå har hun knapt vært syk siden den influensaen hun hadde, og det virker som hun vokser av seg astmaen mer og mer, så vi tar sjansen [emoji6]
 
Back
Topp