IKM uke 33

Sikkert lurt som dere skriver å fortsette litt etter eggløsning også, har liksom gitt oss litt etter påvist eggløsning hittil.
 
Når prøver dere å ha sex ift. Eggløsning? Samme dag? En eller to dager før?
Vi er ikke av den typen som har sex hver dag/flere ganger hver dag, så her må det planlegges litt, noe som er litt vanskelig når eggløsningen kommer på litt ulikt tidspunkt (mellom CD 15 og 20)
EL hos meg er mellom cd 12 og 14, så her blir det sex cd10,cd 12-13 og 14-15. Ca da, må nesten vente å se hvordan det blir [emoji14]
 
Når prøver dere å ha sex ift. Eggløsning? Samme dag? En eller to dager før?
Vi er ikke av den typen som har sex hver dag/flere ganger hver dag, så her må det planlegges litt, noe som er litt vanskelig når eggløsningen kommer på litt ulikt tidspunkt (mellom CD 15 og 20)

Her har vi sex på kveld fra CD12 til positiv test, så morgen og kveld fra positiv test til den blir negativ, deretter sex på morgen etter negativ test. Har positiv EL test i 2-3 dager. Etter det er vi som regel ganske lei [emoji13] Er ikke innsatsen det skal stå på! [emoji85]
 
Når prøver dere å ha sex ift. Eggløsning? Samme dag? En eller to dager før?
Vi er ikke av den typen som har sex hver dag/flere ganger hver dag, så her må det planlegges litt, noe som er litt vanskelig når eggløsningen kommer på litt ulikt tidspunkt (mellom CD 15 og 20)
Vil bare dele det vi gjorde nå :)

De tidligere pp har vi tydeligvis bommet pga lite sex..
Jeg har brukt å ha positiv el test i 3-4 dager,noe jeg visste denne pp.. Ifølge testene jeg tok (som man ikke 100% kan stole på i utgangspunktet så hadde jeg el en fredag (tror jeg,eventuelt kaaanskje lørdag men det kan også hende jeg hadde EL tidligere men at LH toppen min var høy fortsatt,siden jeg har laaaang LH topp kan det være en teori). Tirsdagen i forveien fikk jeg første positive test. fredagen var den tilnærmet negativ ,men fortsatt sterk. Vi hadde sex mandag,onsdag og fredag. Usikker på om vi hadde sex søndagen også men vertfall mandagen etterpå der igjen også.. Og nå klaffet det :)
 
Vil bare dele det vi gjorde nå :)

De tidligere pp har vi tydeligvis bommet pga lite sex..
Jeg har brukt å ha positiv el test i 3-4 dager,noe jeg visste denne pp.. Ifølge testene jeg tok (som man ikke 100% kan stole på i utgangspunktet så hadde jeg el en fredag (tror jeg,eventuelt kaaanskje lørdag men det kan også hende jeg hadde EL tidligere men at LH toppen min var høy fortsatt,siden jeg har laaaang LH topp kan det være en teori). Tirsdagen i forveien fikk jeg første positive test. fredagen var den tilnærmet negativ ,men fortsatt sterk. Vi hadde sex mandag,onsdag og fredag. Usikker på om vi hadde sex søndagen også men vertfall mandagen etterpå der igjen også.. Og nå klaffet det :)

Tror det er samme «feil» vi har gjort - så det er nok lurt å ikke gi seg for tidlig, ja ;)
 
Spontanaborten utartet seg akkurat som en mens med blødning i 5 dager. Nå er det over og håper EL kommer som den skal på CD14/15. Venter med å teste etter EL til mandag. Hadde fortsatt positiv gtest i dag. Tar en ny i morgen [emoji4]

Åh nei! [emoji176][emoji37] Håper det blir bedre denne gang!!! [emoji64][emoji119]
 
Her har vi sex på kveld fra CD12 til positiv test, så morgen og kveld fra positiv test til den blir negativ, deretter sex på morgen etter negativ test. Har positiv EL test i 2-3 dager. Etter det er vi som regel ganske lei [emoji13] Er ikke innsatsen det skal stå på! [emoji85]

Oi, nei absolutt ikke :woot: imponert over at dere orker å ofte :p
 
Tror det er samme «feil» vi har gjort - så det er nok lurt å ikke gi seg for tidlig, ja ;)
Ja jeg er nesten bombesikker på at vi har gitt oss for tidlig før... så det er bare å peise på så mye man orker :)

Ja, dere mener å fortsette med sex også etter man tror el har vært? Har liksom tenkt at det er før el som gjelder (slik at svømmerne ligger og venter :p) men sikkert lurt å være på den sikre siden :)
 
Ja, dere mener å fortsette med sex også etter man tror el har vært? Har liksom tenkt at det er før el som gjelder (slik at svømmerne ligger og venter :p) men sikkert lurt å være på den sikre siden :)
Ja vertfall 1 dag etter EL tror jeg er lurt,i tilfelle man ikke har truffet tidligere :)
 
Nettopp! :)
Fort å gi seg litt for tidlig -egget kan slippe senere enn det kroppen viser symptomer.
Dette iaf min strategi denne mnd!

Jeg tok for øvrig en strimmeltest i dag - ingen tegn til EL ennå (som jeg trodde).
 
Oi, nei absolutt ikke :woot: imponert over at dere orker å ofte :p

Det er slitsomt, men klaffer. Hjelper ikke det når vi mister gang på gang. Lurer på om det ikke lønner seg heller med så mange ganger. Kanskje sæden ikke er av så god kvalitet? Tror vi skal prøve bare en gang om dagen denne runden. Første gang vi prøvde hadde vi sex kun 1 gang i hele pp pga. influensa, men klaffet likevel [emoji4]
 
Nettopp! :)
Fort å gi seg litt for tidlig -egget kan slippe senere enn det kroppen viser symptomer.
Dette iaf min strategi denne mnd!

Jeg tok for øvrig en strimmeltest i dag - ingen tegn til EL ennå (som jeg trodde).

Jeg har begynt å teste etter EL også, ingen positiv test enda, men skal i følge Natural Cycles-appen ikke ha EL før 1. august, så får prøve å være litt tolmodig :p
 
Det er slitsomt, men klaffer. Hjelper ikke det når vi mister gang på gang. Lurer på om det ikke lønner seg heller med så mange ganger. Kanskje sæden ikke er av så god kvalitet? Tror vi skal prøve bare en gang om dagen denne runden. Første gang vi prøvde hadde vi sex kun 1 gang i hele pp pga. influensa, men klaffet likevel [emoji4]

Kjedelig å miste flere ganger kan jeg tenke meg, ja.. Håper dere får det til snart! Ja, jeg tror jeg har lest et sted at det anbefales å ha sex annenhver dag pga. sædkvaliteten? Men det gjelder sikkert ikke om sædkvaliteten er god!

Jeg har aldri vært gravid, og begynner selvsagt å bekymre meg for at jeg ikke kan bli gravid. Er riktignok bare i 3. pp, men tenker også at det er rart at jeg aldri har blitt gravid ved et uhell før heller. Har slurvet litt med prevansjon opp gjennom årene og nærmer meg 30 nå.
 
Jeg har begynt å teste etter EL også, ingen positiv test enda, men skal i følge Natural Cycles-appen ikke ha EL før 1. august, så får prøve å være litt tolmodig :p

Jeg skal nok også ha ca da. Vanskelig å si siden dette er første syklusen etter EXU, men om det er som det var før bør jeg ha EL ca på CD13 (som da blir 2/8).
 
Jeg skal nok også ha ca da. Vanskelig å si siden dette er første syklusen etter EXU, men om det er som det var før bør jeg ha EL ca på CD13 (som da blir 2/8).

Uff, så dumt at du skulle oppleve det. Hvordan merket du at det var exu?
 
Uff, så dumt at du skulle oppleve det. Hvordan merket du at det var exu?

Ja, det er absolutt noe jeg gjerne skulle vært foruten. Har mistet høyre eggleder.

Tegnene på EXU var; negativ graviditetstest 1 dag før IKM, og så det jeg trodde var mens til vanlig tid, men som varte bare to dager. Deretter ingen tegn på to uker. Våknet en natt av ekstreme smerter i magen, men hadde vært på fest og drukket en del, så bare sovnet igjen. Våknet til litt blod, som fortsatte som spotting i to dager (dette skjedde natt til søndag). Følte livmoren var blytung i disse dagene, og tok en test som var positiv, men viste 1-2 uker. Det kunne ikke stemme - måtte være 3+. Mistenkte SA og dro til privat gyn, som kunne se at jeg hadde 0,5l blod i magen på innvendig UL. Egglederen sprakk nok natt til søndag. Det var vondt, men jeg er så vant til å ha vondt pga andre ting.

Utrolig ekkelt å oppleve. Jeg ble hasteoperert på ahus samme dag. Legene sa faktisk at de syntes det var utrolig at jeg i det hele tatt klarte å gå :p så man skal kunne merke at det er vondt altså.

Håper det aldri, aldri skjer igjen! Det sikreste tegnet var dog den sene HCG-stigningen (burde tatt en test etter «mens», og kommer til å gjøre det etter hver eneste mens fremover).

Men nå er det ny frisk og kryssede fingre fremover :D
 
Nå har jeg begynt på EL-dagbok :p
Tenker det kan være interessant å kartlegge litt ordentlig så jeg husker det til evt senere.

Tar babyplan strimmeltest morgen og CB digital ettermiddag nå fremover. I dag er det CD9.

IMG_2155.jpg
 
Nå har jeg begynt på EL-dagbok :p
Tenker det kan være interessant å kartlegge litt ordentlig så jeg husker det til evt senere.

Tar babyplan strimmeltest morgen og CB digital ettermiddag nå fremover. I dag er det CD9.

Vis vedlegget 268556

Spennende! Jeg gjør det samme. Testene ligger på rekke og rad på badet [emoji85]
Ser ut som det er en stund igjen til den blir positiv [emoji5]
 
Back
Topp