IKM uke 33

Det er sjans, men da burde nok streken vært en god del sterkere [emoji4]

Takk for svar ☺️

Er det fordi det burde vært høyere nivå av HCG dersom feks kvalmen skulle vært et resultat av dette?
Har relativt korte lutealfaser, 10 dager, så det er ikke så mange dpo i forhold til når jeg ser flere andre teste positivt?
Eller stiger HCG fortere for de med korte lutealfaser?
 
Takk for svar [emoji5]

Er det fordi det burde vært høyere nivå av HCG dersom feks kvalmen skulle vært et resultat av dette?
Har relativt korte lutealfaser, 10 dager, så det er ikke så mange dpo i forhold til når jeg ser flere andre teste positivt?
Eller stiger HCG fortere for de med korte lutealfaser?

Åja, sorry - tenker IKM er 14 dpo hos alle ‍♀️
Det er det jo selvfølgelig ikke.

Er mange som spotter/blør rundt IKM og er gravide. Du må nesten bare vente å se!

Hcg er nok veldig induviduelt. Vet ikke om de med kort lutealfase produserer noe annerledes. Tviler litt på det da en lutealfase på under 10 dager et ansett som problematisk og et potensielt hinder for graviditet. Man rekker ofte ikke produserer nok progesteron for å vedlikeholde en begynnende graviditet på så kort tid.
 
Her har spottingen begynt, så da er nok tr rett rundt hjørnet :grumpy:

En ting jeg ikke skjønner med spottingen min er at det ligner på blankt, litt tykt el-slim, med bitte litt rødt friskt blod i. Får ikke det helt til å henge sammen med andre sine beskrivelser av spotting.. Kan det være at jeg kan ha el nå? Jeg finner jo aldri el-slim ellers :wideyed:
 
Siden tiden går så sykt treigt for tiå [emoji23]. ( type går BARE å tenke på graviditet ) Så e det ein ting te eg lure på... igår (7-8 dpo) så fikk eg så Ekstremt vonde mensensmerter... varte i ca 3-4 timer.. når dere får mensen når begynner dere å kjenne menssmerter??
 
Siden tiden går så sykt treigt for tiå [emoji23]. ( type går BARE å tenke på graviditet ) Så e det ein ting te eg lure på... igår (7-8 dpo) så fikk eg så Ekstremt vonde mensensmerter... varte i ca 3-4 timer.. når dere får mensen når begynner dere å kjenne menssmerter??

For meg har tildig mensensmerter vært et tegn på graviditet :D men vet ikke når du pleier å få mensensmerter? Jeg har det bare første dagen jeg har mensen!
Kjente sånne smerter mandag 7 dpo, og tror det er babystreker på vei hos meg nå :)
 
For meg har tildig mensensmerter vært et tegn på graviditet :D men vet ikke når du pleier å få mensensmerter? Jeg har det bare første dagen jeg har mensen!
Kjente sånne smerter mandag 7 dpo, og tror det er babystreker på vei hos meg nå :)

Gøy [emoji7][emoji106] krysse masse for deg! [emoji122]
Pleie å ha ganske vondt før el men føle ikkje at eg pleie å ha så mye så lenge før mensen, heller mer så deg at det e samme dag.. kan jo vær eg ligge for mye i det, men va såpass vondt at eg sleit me å vær på jobb.. tenkte at kanskje mensen plutselig sko finna ut å komma tidligere men ingenting te nå [emoji848]...
 
Dristet meg til denne på ettermiddagsurin i dag:p:p:p:p:p
 

Vedlegg

  • 13456572-AA8A-409F-9A1F-E2AD0F2FEF6A.jpeg
    13456572-AA8A-409F-9A1F-E2AD0F2FEF6A.jpeg
    630,8 KB · Visninger: 73
Dristet meg til denne på ettermiddagsurin i dag:p:p:p:p:p

Så gøy [emoji7][emoji7] satser på at det er en stayer!

Har du hatt murringer/stikkinger lenge sier du?
Testen min i dag hadde jo antydning til strek... jeg har seriøst hatt full aktivitet i magen siden EL, still going. Følelsen av å måtte tisse hele tiden, stikkinger og pulserende følelse. Aldri hatt det før!
 
Så gøy [emoji7][emoji7] satser på at det er en stayer!

Har du hatt murringer/stikkinger lenge sier du?
Testen min i dag hadde jo antydning til strek... jeg har seriøst hatt full aktivitet i magen siden EL, still going. Følelsen av å måtte tisse hele tiden, stikkinger og pulserende følelse. Aldri hatt det før!

Jaa, håper jeg også! :p

Jeg kjente murringer på mandag, sånn at jeg måtte gå på do å sjekke om det hadde kommet noe. Siden jeg ikke pleier å ha dette før IKM så la jeg ekstra merke til det. Ellers har jeg egentlig ingen symptomer.
Her er testene min fra i dag tidlig 9 dpo, er Rfsu-test og babyplan. De er jo veldig svake som du ser, men slo ut på digital :D
 

Vedlegg

  • 508B4367-D6CE-47E1-A74E-EFC974DED702.jpeg
    508B4367-D6CE-47E1-A74E-EFC974DED702.jpeg
    343,9 KB · Visninger: 67
  • E3328640-0009-4E9E-B28D-FC14A1BAABA5.jpeg
    E3328640-0009-4E9E-B28D-FC14A1BAABA5.jpeg
    100,1 KB · Visninger: 66
Takk for svar ☺️

Er det fordi det burde vært høyere nivå av HCG dersom feks kvalmen skulle vært et resultat av dette?
Har relativt korte lutealfaser, 10 dager, så det er ikke så mange dpo i forhold til når jeg ser flere andre teste positivt?
Eller stiger HCG fortere for de med korte lutealfaser?
Jeg har en luteal fase på mellom 10 og 12 dager. Når jeg ble gravid i desember, så fikk en en skygge 9 dpo, og en veldig svak strek 10 dpo. Hcg stiger ikke raskere, men om egget har festet seg så stiger det uansett.
Men noen produserer sent hcg, og bruker lang tid på å få positiv test. Så test videre, så håper jeg at tr ikke kommer
 
Lagde fiskepinner med hjemmelagd potetmos og grønnsaker til idag, også mens jeg var på butikken og kjøpte inn til middagen, så leser jeg på fiskepinne pakken at man kan ha remulade til. Jeg har aldri likt remulade før, men måtte bare kjøpe det, fikk skikkelig lyst på remulade. Og det var jo grisegodt, syntes jeg, både mannen og barna grøsset når de smakte det.
 
Back
Topp