Ikke nok med ma

Får oppfølging av lege her hjemme nå. Venter på prøvesvar etter ma-en. Og har en stor elefant i rommet i form av spørsmålet om det er nå vi gir opp eller ikke.
Hodet sier en ting, hjertet noe annet. Han gjør alt for meg men når sier han stopp? Er det jeg som sier det? Det er utrolig vondt og vanskelig og jeg sitter med masse skyldfølelse for at vi er her i det hele tatt. Det var jeg som så veldig gjerne ville ha nummer tre. Han var fornøyd med livet som det var. Så blir alt bare kaos.
Huff.
Har fått time hos psykolog om veldig straks så forhåpentligvis får jeg hjelp der til å sortere hodet.
[emoji173]️
Håper du får hjelp til å sortere litt.
Ellers er det vel bare å prøve å ta den vanskelige praten.. om ikke for å finne en løsning så for å fortelle hverandre hva dere tenker og føler. Skjønner tankene dine, men synes ikke du burde ha skyldfølelse eller noe.
Jeg synes det veldig ofte virker som at mannfolka henger med på hva vi damene ønsker i sånne tilfeller, at det viktigste for dem er å ta vare på oss og at de forstår dette er mer sårt for oss enn dem (ikke at de ikke sørger er ikke det jeg mener)...
 
Jeg synes det veldig ofte virker som at mannfolka henger med på hva vi damene ønsker i sånne tilfeller, at det viktigste for dem er å ta vare på oss og at de forstår dette er mer sårt for oss enn dem (ikke at de ikke sørger er ikke det jeg mener)...
Tror det er akkurat sånn. Vi pratet litt forrige natta (jeg må alltid tømme hodet når han vil sove [emoji85]) og han er jo lei seg men orker ikke være det 24/7 sånn som jeg.. så da passer han på meg istedenfor.
Etter den forrige ma-en hadde jeg store problemer med å levere i barnehagen fordi en annen mamma hadde termin samtidig som meg, og det var så vondt å møte henne og magen. Så han leverte. Helt til nå, hvor jeg endelig greide å se henne uten å knekke sammen i bilen etterpå.
Så skjer dette. Vi kommer fra sykehuset. Hvem har født i helga? Vet jo at en baby må ut. Men jeg greier ikke gå i barnehagen igjen. Så han kommer hjem etter morgenmøter og henter ungen så jeg ikke trenger å levere.

De er bare laget annerledes disse mannfolka. Heldiggrisene.
 
Det kan du si. Men så er det godt vi kan støtte oss på dem og og dette er virkelig heftige greier å skulle takle og komme seg gjennom!
 
Tror det er akkurat sånn. Vi pratet litt forrige natta (jeg må alltid tømme hodet når han vil sove [emoji85]) og han er jo lei seg men orker ikke være det 24/7 sånn som jeg.. så da passer han på meg istedenfor.
Etter den forrige ma-en hadde jeg store problemer med å levere i barnehagen fordi en annen mamma hadde termin samtidig som meg, og det var så vondt å møte henne og magen. Så han leverte. Helt til nå, hvor jeg endelig greide å se henne uten å knekke sammen i bilen etterpå.
Så skjer dette. Vi kommer fra sykehuset. Hvem har født i helga? Vet jo at en baby må ut. Men jeg greier ikke gå i barnehagen igjen. Så han kommer hjem etter morgenmøter og henter ungen så jeg ikke trenger å levere.

De er bare laget annerledes disse mannfolka. Heldiggrisene.

Jeg skulle også hatt termin i april. Mange nyfødte rundt omkring oss for tiden. Forstår deg så godt. Det er jo ikke slik at man inn ikke unner andre. Men man blir jo så minnet på alt man ikke fikk[emoji17] Syns der var lettere når jeg ble gravid igjen. Å miste igjen er så jævelig. Man lurer på om man noen gang kommer til å bli hel igjen.. Hvordan går det med deg? Er formen bedre?
 
Huff, stakkars deg! Håper at du snart er frisk igjen!

Vet veldig godt jeg også hvor tøft det er å passere terminer man skulle hatt. :-( Jeg ble bl.a. lagt inn med exu og operert tre uker før jeg skulle hatt termin da jeg hadde en MA. Var utrolig tøft å se alle de høygravide og alle babyene som lå på samme avdeling som meg og vite at jeg kunne ha vært en av dem. På ett eller annet vis blir det likevel lettere etter hvert, selv om man ikke skulle tro det der og da.

Ønsker deg masse god bedring og sender mange klemmer!
 
Nei så grusomt, akkurat som om å miste ikke er nok i seg selv[emoji173]️
Skjønner følelsene dine, jeg møter det i døren hver dag på jobb hva vi ikke har fått til. Folk er gravide og føder på tidspunkt vi skulle ha fått våres baby, både i januar, april og så ei i august. Det er tungt, men det er meg det står på. Det er jo ikke deres feil at vi ikke klarer det, jeg biter det i meg i håpet om å lykkes en gang.

Åpne samtaler som dere har er det viktigste i forhold[emoji173]️
 
Jeg håper du snart blir frisk igjen :(
Huffa meg...stakkars deg :( hvordan er det med deg nå?
 
Tusen takk for alle gode ord. Det er rart hvordan det faktisk hjelper - selv om jeg ikke kjenner dere :)
Men dere vet hvordan det er. Dessverre.

Formen er bedre heldigvis. Bare hodet kunne henge med... jeg vasker og rydder for å slippe å tenke, snart ikke et støvkorn igjen i huset... [emoji85]
 
Tusen takk for alle gode ord. Det er rart hvordan det faktisk hjelper - selv om jeg ikke kjenner dere :)
Men dere vet hvordan det er. Dessverre.

Formen er bedre heldigvis. Bare hodet kunne henge med... jeg vasker og rydder for å slippe å tenke, snart ikke et støvkorn igjen i huset... [emoji85]
Ja, dette vet jeg alt om.. var en på terminforumet mitt som var så søt og jeg følte virkelig hennes omtanke og at hun brydde seg om meg,selv om jeg ikke har peiling på hvem hun er... og det hjelper veldig med bare noen støttende ord fra noen som har vært der selv...

Så bra du føler deg bedre i formen, også har du jo helt rent hus nå :D hehe.. det er jo bra !
Hodet kommer etter ,litt tregere men det kommer... Ta tiden til hjelp og føl på det du føler og ikke steng noe inne.. snakk med noen! God klem til deg !
 
Ja, dette vet jeg alt om.. var en på terminforumet mitt som var så søt og jeg følte virkelig hennes omtanke og at hun brydde seg om meg,selv om jeg ikke har peiling på hvem hun er... og det hjelper veldig med bare noen støttende ord fra noen som har vært der selv...

Så bra du føler deg bedre i formen, også har du jo helt rent hus nå :D hehe.. det er jo bra !
Hodet kommer etter ,litt tregere men det kommer... Ta tiden til hjelp og føl på det du føler og ikke steng noe inne.. snakk med noen! God klem til deg !

Takk [emoji173]️
 
Så godt kroppen kommer seg.
Hodet tar jo mye lenger tid. Ta vare på deg selv og tillatt deg de humørsvingningene som er, dette tar tid
 
Back
Topp